Huishoudtopic #2

En ja, blij mee.

3 likes

Heeft iemand tips voor herbruikbare silicone boterhamzakjes? Het liefst zakjes die in de vaatwasser kunnen.

1 like

Niet die van de hema in ieder geval, vindt die heel irritant in gebruik.

Maar als je het voor boterhammen wilt gebruiken, is een boc n roll een optie?

Ja die had ik op het oog maar zag in de reviews dat er haren en pluisjes aan plakten dus toch maar niet! Ik wil graag siliconen. Ik eet glutenvrij en alles is snel droog en ik denk dat het in siliconen net wat langer lekker blijft.

2 likes

Heb ze zelf niet gekocht maar ik zag deze laatst bij de IKEA in een set van dacht 3 verschillende maten. Ze voelden heel stevig/kwalitatief goed aan. Wel aan de dikke kant en dus wat zwaar vergeleken met een plastic zakje. Heb ze niet gekocht omdat ik bakjes gebruik.

1 like

Dat ging over die van de hema!

@PizzaFunghi Ik zie ze inderdaad op de website! Al vaker bij Ikea gekeken want vond het echt iets voor hun maar toen hadden ze het nog niet. Maar ga deze zeker bekijken!!

2 likes

Ik wil een robotstofzuiger gaan aanschaffen. Dus ik ben een beetje aan het rondkijken en benieuwd naar ervaringen van anderen? Ik weet nog niet of ik met of zonder laadstation wil. Voorkeur gaat nu uit naar zonder omdat hij midden in de kamer komt.
Dweilfunctie is niet per sé een pre.

Ik heb de eufy l60 en ben daar blij mee!

2 likes

Roborock S6 MaxV is echt een van mijn beste aankopen.

4 likes

Mijne ook. Geweldig :star_struck:

2 likes

Wij hebben pas een nieuwe gekocht omdat onze oude was overleden na zes jaar trouwe dienst. Ik kwam er toen achter dat er nog maar weinig zijn zonder dweilfunctie (wilde ik ook niet per se namelijk).

We hebben na best wel wat research de Roborock s8 gekocht en zijn er echt heel blij mee (deze review gaf de doorslag). We hadden hiervoor een Roomba en de Roborock is veel stiller, handiger in te stellen en de dweilfunctie is eigenlijk ook best prettig om te hebben.

2 likes

Ik heb super veel vocht in m’n huis want ik woon op 23m2, waar ik dus ook douche en kook. Ik heb best wel veel problemen met schimmel gehad. Dit heb ik nu enigszins kunnen tackelen maar ik heb nog steeds heel veel vocht in de hoekjes bij m’n bed en achter m’n bank, ik heb nu van die vochtvreters gekocht maar waar moet ik die neerzetten? Op de plekken waar het probleem is of gewoon random in de ruimte? Ik wil liever geen schimmel in m’n bank en matras

2 likes

Kan je niet beter investeren in een goede luchtontvochtiger dan?
Ik heb er twee (kleine vochtvreters), die staan gewoon op random plekken in mijn woonkamer en inloopkast. Toen ik nog op 24 vierkante meter woonde had ik gewoon altijd een raam open, hielp ook

1 like

Ik zou ze inderdaad in de buurt van de probleemzones zetten, maar in mijn situatie waren die bakjes met korrels niet voldoende. Mijn elektrische ontvochtiger met hygrostaat trok vlotjes anderhalve liter per dag uit de lucht, dus ik zou daar eens naar kijken als je budget het toelaat.

3 likes

Ik heb gisteren 2 gekocht van de action en er zit nog geen water in de bakjes. Ik heb nu gelukkig zo’n afzuiger in m’n douchte, als ik die aanzet dat merk ik ook al veel verschil maar misschien voor de kleine hoekjes toch investeren in een elektrisch apparaat?

Ja voila, die bakjes gingen bij mij ook veel te traag. Heb je wel een hygrometertje ergens in je appartement staan? Ik was zelf na een hele battle met zwarte schimmel pas gerust toen ik de ontvochtiger in huis had (droogt je was trouwens ook een pak sneller), maar als je twijfelt kan je altijd eerst eens testen hoe goed je de algemene luchtvochtigheid kunt krijgen met douchemolentje, raam open en verwarming aan enz.

1 like

Welke ontvochtiger heb jij? Ik heb er laatst een gekocht maar die zet niet bepaald zoden aan de dijk, dus tips zijn welkom.

Klinkt wel heel goed! Wel iets boven mijn budget maar dat is het misschien wel waard.

Stofzuigen jullie ook nog met de ‘normale’ stofzuiger?

Af en toe wel op plekken waar de robot niet kan komen, want die zijn er helaas altijd.

Edit: oh damn hij is na Black Friday wel een stuk duurder, wij hebben er geloof ik €369 voor betaald.

1 like

Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Huishoudtopic #2 (Deel 3).