Huishoudtopic #2

Oh dit lijkt me best handig! Ik probeer die wegwerpzakjes ook altijd te herbruiken maar ze gaan toch redelijk snel kapot bij de sluiting

2 likes

Ik heb ze nog nooit gebruikt om in te vriezen dus dat weet ik niet. Maar ze zijn top om iets in te bewaren. Ik neem ze sowieso elke dag mee naar werk (nooit meer geplet fruit in mn werktas).

3 likes

ik heb al sinds ik in mijn huidige kamer woon “last” van een geur die opkomt wanneer ik de ramen dicht heb

echt zo’n stilstaande geur, beetje zuur/muffig/stoffig

ik heb echt alles geprobeerd maar heb geeen idee waar het vandaan kan komen? het is echt een hele typische geur, niet per se vies maar vooral onprettig

iemand een idee?

Stilstaand water in een vaas of oude bloemen die aan het rotten gaan?

Ik denk gewoon een slecht geventileerde ruimte. Heb je ventilatieroosters oid bij je ramen?

Heeft er iemand ervaring met het invetten van houten planken? En dan misschien een link van welk stappenplan je dan altijd volgt? Ik lees over zonnebloem maar ook weer over speciale olie voor 29,- de fles

2 likes

Ik heb twee joggingbroeken (een van Sam Friday en een van H&M) die beiden heel veel pluisjes afgeven aan de binnenkant. Ik heb ze beiden al een aantal keer gewassen in de hoop dat het dan beter werd en van binnen helemaal langs gegaan met zo’n apparaatje van Philips als je kleding pillt, maar elke keer als ik ze aan wil doen, blijft er een hoop troep ontstaan. Hierdoor draag ik ze eigenlijk niet en dat is natuurlijk ook zonde. Heeft iemand een andere oplossing hiervoor?

Ik had dat ook bij de joggingbroeken van h&m, ik heb het elke x binnenstebuiten gewassen en daarna in de droger gedaan, nu heb ik er geen last meer van

(Moet je wel een droger hebben natuurlijk)

4 likes

Zit er misschien ergens schimmel verborgen? Achter de verwarming bijvoorbeeld

2 likes
  • met een halve citroen inwrijven
  • zout erop strooien
  • tijdje laten trekken
  • afspoelen en schoonborstelen
  • met een keukenpapiertje en een scheut druivenpitolie/walnootolie vd supermarkt insmeren
  • nachtje laten intrekken

Zo doe ik het eens per maand.

Top ga ik morgen even citroenen kopen en aan de slag :).

Ik voel me soms echt een pannekoek maar het lukt me niet om een badkamer fatsoenlijk schoon te maken. De rest van het huishouden heb ik prima onder controle maar die badkamer :exploding_head:
Ik overzie het niet, doe altijd maar wat, iedere keer iets anders, moet ik het nou nadrogen of niet? Ben er altijd vet lang mee bezig en dan niet tevreden. Kan iemand zijn routine vertellen? Of tips?

1 like
9 likes

Dit was echt een goede tip met die microvezeldoekjes. Ik heb dit ook in mijn omgeving verteld en laatst begon iemand er nog over dat het echt vet goed schoon werd zo met alleen wat en microvezel!! Ja daar ben ik ook nog steeds verbaasd over haha.

3 likes

Volgens mij hebben wel meer mensen dit deken van de Hema (XXL snuggle deken - HEMA) er staat dat het in de was kan maar er zit toch een elektrische component vast aan het deken?

1 like

Kun je gewoon wassen! Goed aan de lucht laten drogen en niet te vaak wassen

2 likes

Ik ben echt HELEMAAL klaar met het schoonmaken van mijn gasfornuis :cry: Wat een gezeik met die gaspitten, die aluminium dingen onder de gaspitten en de pannendragers.

Ik wil eigenlijk alles linea recta de vaatwasser in gooien maar ik lees best vaak dat dat niet kan. Maar ik vraag me af: hoe lelijk worden je vaatwasser-items in de vaatwasser nou echt? :smiling_face_with_tear:

Is er hier iemand die alle gasfornuis onderdelen gewoon in de vaatwasser doet? En hoe komen die eruit?

(Ik heb gietijzeren pannendragers btw)

1 like

Oh ik gooi alles in de vaatwasser wat ik van mn gasfornuis kan halen. Had geen idee dat dat niet kon ook haha. Ik heb ook gietijzeren pannendragers. Alles komt er prima en schoon uit bij mij.

2 likes

Uiteindelijk gaat de boel waarschijnlijk wel roesten.

Na hoe lang zou dat zijn? Ik gooi het echt al zeker 8 jaar in de vaatwasser en heb geen last van roest.

2 likes