Huishoudtopic #3

De discussie wordt voortgezet vanaf Huishoudtopic #2 - #5606 door Geranium.

Eerdere discussies:

2 likes

@Vloeistof net als @AutumnStorm ben ik ook tevreden met de Eufy L60. Kan op schema rijden, maakt geen brokken en alles is netjes schoon na z’n rondje. Hoef echt beduidend minder zelf met de stofzuiger in de hand aan de slag.

4 likes

@GrumpyHarry @Monster ik heb deze luchtontvochtiger: Erikssøn Luchtontvochtiger Dry Pro Plus - Ontvochtigt Tot 16 Liter Per Dag - Was-droog... | bol en is echt een topding!

We gebruiken het voor ons jaren 30 appartement bovenin onder een oud, plat dak. Het maakt echt verschil. Er zit een stand op om de luchtvochtigheid omlaag te brengen en om was te drogen.

3 likes

@GrumpyHarry Ik heb deze. Bij mij staat er nog Lifegoods op ipv Auronic, maar verder zijn ze helemaal identiek, ook in prijs. Je kan hem instellen op een specifiek vochtigheidspercentage zodat hij vanzelf aan en uit gaat, en hij heeft ook een wasdroogstand en een stillere stand. Deed in ons appartement prima zijn werk tegen condensatievocht, en nu in ons huis gebruik ik hem nog om de was en vloeren sneller te drogen.

5 likes

@Okapi Thanks allebei! Ga ze bekijken.

2 likes

Ik wil binnenkort zo’n tapijtreiniger met kopstuk voor meubels huren om de bank mee te doen. Maar blijft je bank lang vochtig ervan? En moet je er zelf nog iets van reinigingsmiddel voor kopen? Ik heb wel zo’n textielspray die ik kreeg bij aankoop van de bank.

2 likes

Ja, bij mij bleef het ruim 12u vochtig.

1 like

Weet niet hoe groot je bank is en en of een tuin hebt etc… maar ik bewaar deze klus altijd voor in de zomer met mooi weer. Verdampt het sneller.

1 like

Je krijgt er geen reiniger bij (althans ik bij Karwei niet). Heb zelf die van HG gekocht toen om te gebruiken. En blijft inderdaad wel best een tijd vochtig nog!

4 likes

Nee ik heb geen tuin. Maar misschien ga ik inderdaad wachten dan! Want alsnog is het in de zomer binnen ook warmer natuurlijk en gaat het hopelijk wat sneller.

Haha vrienden van mij hebben dit in november ofzo gedaan en toen droogde het maar niet en stonk het echt nog twee weken kapot erg naar natte hond in de woonkamer dus ik zou er zeker zeker mee wachten

1 like

Dit is echt goed dat ik dit lees haha. Ik wilde dit in mijn vakantie begin februari gaan doen :sweat_smile::sweat_smile:

6 likes

Oh wat erg haha

Oh my, maar is dat ook zo met die tapijtreiniger die hier vaak wordt aangeraden, die Bissell? Of werkt dat heel anders/gebruik je die dan lokaal op een vlek en droogt het dan sneller?

Ik heb een reiniger van Bissell en in de zomer duurde het ook zeker 12 uur voordat het goed droog was.

Ik zou graag de bank een opfrisbeurt geven maar durf 't niet aan in de winter.

1 like

Ik heb die van mij vorige maand gedaan, bank was nog zo’n 4 uur klam, viel me alles mee. Ik heb een Zedar van bol.

1 like

@soarin Nou, de toiletreiniger van de Wibra worked his magic! Het is gewoon helemaal weg? Ben hier al jaren mee bezig en het is nu door dat spul binnen een nachtje weg. Heel blij mee!

4 likes

Wat goeeeed!! Ik merk wel dat je het wel echt eens in de maand/2 maanden moet doen maar goed alles beter dan schrobben met een puimsteen :joy:

2 likes

Ik heb olie vlekken uit mijn uggs gekregen met maizena :partying_face: zag op TikTok de tip zowel met droogshampoo als met maïzena: even erop spuiten of erop wrijven en de volgende dag met een borsteltje eraf vegen. Voor 90% weg!

10 likes

Oke eigenlijk vind ik mijn steelstofzuiger (rowenta flex) helemaal niks. Heb dat ding nu een maand of 9. Kruimels enzo kan ie hartstikke goed maar stel er komt een groter object (paperclip, draadjes, pluisjes) dan is het gezeik en draait ie zichzelf vast. Dat ik überhaupt wekelijks dat ding helemaal schoon moet maken slaat nergens op, hij moet schoonmaken en heb geen zin om mijn schoonmaker schoon te maken lol. Ga weer terug naar een ouderwetse denk ik. Anderen ook soortgelijke ervaringen?

2 likes