Huishoudtopic #2

Ik vraag me inderdaad ook wel af hoe lang het duurt voordat zo’n borstel poreus gaat worden door poetsmiddelen en opdrogen idd.

Over de blurrspoiler: ik moet eerlijk zeggen dat ik daar de borstel niet voor gebruik, enkel voor het reinigen van de wc. Maar ik kan me er iets bij voorstellen haha.

2 likes

Oh ik vind juist dat er veel minder aan blijft plakken, ook toiletpapier en bij een borstel met haren gaat het er dan helemaal tussen zitten en dan hou je gewoon een borstel met stront over.

1 like

Hebben jullie tips om de groentelade een beetje schoon te houden (dus vrij van restjes groenten/blad dat eraf valt en waterig wordt of gaat schimmelen). Doen jullie bijvoorbeeld alles in plastic zakken of in losse plastic bakken?

Bij mij ontstaat er altijd zo’n vieze prut na verloop van tijd en nu zit er zelfs ook schimmel tussen de randjes/kiertjes dat ik er waarschijnlijk moeilijk uit ga krijgen. Vind het ook altijd zo’n kutklus om schoon te maken. Dus ik dacht: misschien zijn er wel manieren waarvoor je er kunt zorgen dat het minder vies wordt?

1 like

Met koud water dweilen (hoeft geen schoonmaakmiddel bij, hoogstens heel klein scheutje schoonmaakazijn) en vooral je dweildoek niet te nat maken, vochtig is meer dan genoeg.

3 likes

Wat gebruik je daar dan voor?

1 like

Het klinkt heel raar, maar ik vind het fijn om soms met een scheutje dreft in het water (verder geen schoonmaakmiddel) te dweilen. Naar mijn idee zorgt dat dat alle opgebouwde zooi van schoonmaakmiddelen enz een beetje weggaat.

4 likes

Ik doe een keukenpapiertje op de bodem van de lade, zodat als er iets lekt, het makkelijk op te ruimen is. En sowieso maak ik de koelkast elke week schoon

4 likes

Ik heb wel eens met ontvetter gedweild. Waarschijnlijk veels te agressief voor de vloer maar het werd wel schoon :zipper_mouth_face:

Een wcpapiertje in de pot vooraf. Voorkomen is beter dan genezen :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ik twijfel om een robotstofzuiger te kopen. Voornamelijk voor de woonkamer en keuken. Vooral bij de keuken merk ik dat het snel viezig wordt en ik heb dan geen zin om de stofzuiger te pakken of om te bukken met veger en blik. Het voelt wel heel lui want, verder geen huisdieren of kinderen.

En vanochtend scheen de zon naar binnen en ik zag zo veel dingetjes op de grond liggen. We stofzuigen 1 keer in de week grondig en 1 keer met de franse slag.

1 like

Wij (2 persoons huishouden) vonden hem echt grweldig. Stond elke dag lekker even aan. En dan deden we 1 keer per week nog ecen goed zuigen. Ik vind het echt een aanrader.

3 likes

Nee joh, niks lui aan. Hoe chill en efficiënt is het dat jij iets anders kan doen, terwijl dat ding de vloer voor je reinigt. Ook zonder huisdieren of kinderen is dat toch weer mooi tijd die je aan iets anders kunt besteden :wink:

7 likes

Wij hebben er nu 5 jaar een en nog nooit spijt gehad! Wij vinden m ook top voor onder het bed en de bank stofzuigen (maar dat moet maar net passen)

2 likes

Als tussenoptie kun je ook een steelstofzuiger nemen. Hoef je niet te bukken en niet de hele stofzuiger in te steken e.d.

Neemt nier weg dat een robot ook ideaal is.

2 likes

St. Marc ontvetter gebruiken. Ik heb een tegelvloer en sinds we dit gebruiken hebben we nooit meer strepen of een waas. Maar weet niet of je dit ook op laminaat kunt gebruiken?

2 likes

Even een tegengeluid, ik vind een robotstofzuiger eigenlijk niets. Hij moet vaak geleegd, maakt veel herrie (en ook veel langer dan een gewone stofzuiger dus) en loopt regelmatig vast op het tapijt/convectorput. Ook laat hij veel liggen.

Wel ben ik een ENORME fan van een steelstofzuiger, ik wil nooit meer zonder leven. Even snel onder de tafel na de lunch, geen gedoe met een snoer, je pakt 'm echt heel snel, het is bijna leuk :upside_down_face:

16 likes

Heb je een Dyson of een ander merk?

Ik had lang getwijfeld over een Dyson, uiteindelijk toch een slag goedkoper gekocht en ben er erg tevreden mee:
https://www.coolblue.nl/product/863072/samsung-jet-70-turbo.html

6 likes

Dat is wel een leukere prijs. Ik ga hem eens goed bekijken, thanks!

2 likes

Heb jij toevallig ook nog over deze getwijfeld? Samsung Jet 75 Complete - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Deze heeft een vriendin van mij en is daar echt super tevreden over. Alleen hij is alsnog 200 euro meer dan die samsung jet 70

1 like