Huishoudtopic #2

Wat is jullie beste tip om een herencolbert op te frissen? Wil 'm niet wassen en we hebben even geen mogelijkheid dat ding naar een stomerij te brengen.

Dat is een waterkoker en thermoskan in een. Je hebt dit ook met een koffiezetapparaat van Philips. Dat werkt heel goed. Of deze waterkoker goed werkt weet ik niet verder, maar misschien kent iemand anders het hier. Ik ken de site trouwens verder ook niet. Ik zat ineens te denken misschien bestaat er ook wel zoiets als dat koffiezetapparaat maar dan als waterkoker. Dit was een van de resultaten.

Edit: volgens coolblue doet een dubbelwandige behuizing iets vergelijkbaars.

https://www.coolblue.nl/advies/waterkoker-kiezen.html#id-welke-behuizing-past-bij-jou

2 likes

Maar doe je langer met zo’n borstel dan of vind je hem minder vies? Want het vuil erop is toch hetzelfde.

Als het vooral opfrissen is en niet vlekken/zweetlucht: buiten hangen nu het weer kouder wordt. Ik hang colbertjes, dikke vesten en truien regelmatig een nacht buiten. Zeker nu het snachts kouder wordt frist dat goed op vind ik.

5 likes

In de badkamer hangen terwijl je douchet? De stoom in de ruimte kan 't ook wat opfrissen

1 like

Beide! Het schijnt hygienischer te zijn omdat een siliconen borstel niet poreus is, en daardoor veel minder vuil en bacterien opneemt. Je spoelt het ook heel makkelijk af in tegenstelling tot zo’n gewone borstel. Daar kan makkelijker vuil tussen de borstelharen blijven zitten. Het houdt ook geen water vast, water is ook een broedplaats voor bacterien. (Vooral als er bijvoorbeeld water in de wc borstel houder blijft staan). Ik heb er zo straks mee schoongemaakt en onder de wcbril geklemd om te drogen, en hij was iig echt veel sneller droog en lekvrij dan een gewone borstel.

5 likes

Bij de Ikea wc borstels kan je enkel de borstel opnieuw kopen, vind ik wel handig. Kleine uitgave en toch vaak genoeg een nieuwe schone borstel

1 like

Ik heb er ook ƩƩn en ik denk dat hij wel poreus gaat worden door de schoonmaakmiddelen die we in de wc gebruiken. Aan de ene kant vind ik het wel een topding, aan de andere kant (geblurred want vies verhaal) vind ik dat poep er moeilijker afgaat wanneer je doortrekt en hem onder de straal houdt en dat het tussen die rubber haartjes blijft zitten.

6 likes

Ik vraag me inderdaad ook wel af hoe lang het duurt voordat zo’n borstel poreus gaat worden door poetsmiddelen en opdrogen idd.

Over de blurrspoiler: ik moet eerlijk zeggen dat ik daar de borstel niet voor gebruik, enkel voor het reinigen van de wc. Maar ik kan me er iets bij voorstellen haha.

2 likes

Oh ik vind juist dat er veel minder aan blijft plakken, ook toiletpapier en bij een borstel met haren gaat het er dan helemaal tussen zitten en dan hou je gewoon een borstel met stront over.

1 like

Hebben jullie tips om de groentelade een beetje schoon te houden (dus vrij van restjes groenten/blad dat eraf valt en waterig wordt of gaat schimmelen). Doen jullie bijvoorbeeld alles in plastic zakken of in losse plastic bakken?

Bij mij ontstaat er altijd zo’n vieze prut na verloop van tijd en nu zit er zelfs ook schimmel tussen de randjes/kiertjes dat ik er waarschijnlijk moeilijk uit ga krijgen. Vind het ook altijd zo’n kutklus om schoon te maken. Dus ik dacht: misschien zijn er wel manieren waarvoor je er kunt zorgen dat het minder vies wordt?

1 like

Met koud water dweilen (hoeft geen schoonmaakmiddel bij, hoogstens heel klein scheutje schoonmaakazijn) en vooral je dweildoek niet te nat maken, vochtig is meer dan genoeg.

3 likes

Wat gebruik je daar dan voor?

1 like

Het klinkt heel raar, maar ik vind het fijn om soms met een scheutje dreft in het water (verder geen schoonmaakmiddel) te dweilen. Naar mijn idee zorgt dat dat alle opgebouwde zooi van schoonmaakmiddelen enz een beetje weggaat.

4 likes

Ik doe een keukenpapiertje op de bodem van de lade, zodat als er iets lekt, het makkelijk op te ruimen is. En sowieso maak ik de koelkast elke week schoon

4 likes

Ik heb wel eens met ontvetter gedweild. Waarschijnlijk veels te agressief voor de vloer maar het werd wel schoon :zipper_mouth_face:

Een wcpapiertje in de pot vooraf. Voorkomen is beter dan genezen :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ik twijfel om een robotstofzuiger te kopen. Voornamelijk voor de woonkamer en keuken. Vooral bij de keuken merk ik dat het snel viezig wordt en ik heb dan geen zin om de stofzuiger te pakken of om te bukken met veger en blik. Het voelt wel heel lui want, verder geen huisdieren of kinderen.

En vanochtend scheen de zon naar binnen en ik zag zo veel dingetjes op de grond liggen. We stofzuigen 1 keer in de week grondig en 1 keer met de franse slag.

1 like

Wij (2 persoons huishouden) vonden hem echt grweldig. Stond elke dag lekker even aan. En dan deden we 1 keer per week nog ecen goed zuigen. Ik vind het echt een aanrader.

3 likes

Nee joh, niks lui aan. Hoe chill en efficiƫnt is het dat jij iets anders kan doen, terwijl dat ding de vloer voor je reinigt. Ook zonder huisdieren of kinderen is dat toch weer mooi tijd die je aan iets anders kunt besteden :wink:

7 likes