Huishoudtopic #2

Wij hebben er nu 5 jaar een en nog nooit spijt gehad! Wij vinden m ook top voor onder het bed en de bank stofzuigen (maar dat moet maar net passen)

2 likes

Als tussenoptie kun je ook een steelstofzuiger nemen. Hoef je niet te bukken en niet de hele stofzuiger in te steken e.d.

Neemt nier weg dat een robot ook ideaal is.

2 likes

St. Marc ontvetter gebruiken. Ik heb een tegelvloer en sinds we dit gebruiken hebben we nooit meer strepen of een waas. Maar weet niet of je dit ook op laminaat kunt gebruiken?

2 likes

Even een tegengeluid, ik vind een robotstofzuiger eigenlijk niets. Hij moet vaak geleegd, maakt veel herrie (en ook veel langer dan een gewone stofzuiger dus) en loopt regelmatig vast op het tapijt/convectorput. Ook laat hij veel liggen.

Wel ben ik een ENORME fan van een steelstofzuiger, ik wil nooit meer zonder leven. Even snel onder de tafel na de lunch, geen gedoe met een snoer, je pakt 'm echt heel snel, het is bijna leuk :upside_down_face:

16 likes

Heb je een Dyson of een ander merk?

Ik had lang getwijfeld over een Dyson, uiteindelijk toch een slag goedkoper gekocht en ben er erg tevreden mee:
https://www.coolblue.nl/product/863072/samsung-jet-70-turbo.html

6 likes

Dat is wel een leukere prijs. Ik ga hem eens goed bekijken, thanks!

2 likes

Heb jij toevallig ook nog over deze getwijfeld? Samsung Jet 75 Complete - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Deze heeft een vriendin van mij en is daar echt super tevreden over. Alleen hij is alsnog 200 euro meer dan die samsung jet 70

1 like

Voor dat geld had ik misschien wel een Dyson gekocht, maar ik ben eigenlijk zo tevreden met de Jet 70 dat ik niet zou weten waarom ik 200 euro meer zou uitgeven. Ik heb een groot huis met afwisselend harde vloeren en tapijt, en dat gaat allemaal prima!

2 likes

Ik heb de eufy robovac 15c en daarbij kun je ook het geluid instellen! Of nouja, hoe hard ie zuigt.
Maarja eigenlijk is een robot er toch ook om te stofzuigen als je juist niet thuis bent/in bed ligt ofzo, toch niet om ernaast tv te gaan zitten kijken. Dat doe je met een gewone stofzuiger ook niet.

3 likes

Heb je ze al uitgetest? Ik heb laatst een (hele vieze) vloer bij een vriendin gestofzuigd met haar nieuwe fancy steelstofzuiger en moet zeggen dat ik dat toch wel heel fijn vond! En het lijkt me idd fijn, na het koken even snel de keuken enzo.

(ik moet die keuze nu ook maken, maar neig heel erg naar een steelstofzuiger!)

Het is echt heel fijn ja. Je pakt hem er zo makkelijk even bij. Echt mijn beste aankoop van dit jaar. Ik stofzuigde eerste bijna nooit maar deed altijd swifferen met van die wegwerpdoekjes maar dat leverde natuurlijk super veel afval (soms wel 5 doekjes per dag) op. Ik vond stofzuigen met dat hele snoer gewoon zoveel gedoe. Nu stofzuig ik elke dag, kost me 5 minuutjes. Opladen moet ongeveer één keer in de twee maanden en duurt een nachtje. Die van mij heeft ook nog een losse kruimeldief voor hoekjes. Ja echt heel blij mee!!

6 likes

Nou ik heb hem gekocht in september en gister voor het eerst opgeladen en ik stofzuig dus elke dag

3 likes

Is er iemand lid van de consumentenbond die voor me wil kijken welk stoomstrijkijzer en welke stoomgenerator het beste uit de test komen?

Ik heb echt een nieuwe strijkbout nodig, maar er is zo veel keus dat ik het niet zo goed weet. Mochten mensen hier een stoomgenerator hebben ben ik ook wel benieuwd naar ervaringen.

3 likes

Tipje van de action. Dit maakt echt heerlijk schoon

10 likes

Wat maak je hier specifiek mee schoon haha?

1 like

Ik kijk voor een spray vooral naar het materiaal waar hij geschikt voor is, dus dan koop ik een leerspray en gebruik ik hem op alles wat leer is, dus geen textielspray oid.

Stoomstrijkijzers:

Stoomgenerator:

3 likes

Lief, dankjewel!

Heel de keuken en de afwas. In normale afwasborstels of sponsjes blijft snel viezigheid en zooi hangen maar deze kan je makkelijk schoonhouden

3 likes