Huishoudtopic #2

Voor dat geld had ik misschien wel een Dyson gekocht, maar ik ben eigenlijk zo tevreden met de Jet 70 dat ik niet zou weten waarom ik 200 euro meer zou uitgeven. Ik heb een groot huis met afwisselend harde vloeren en tapijt, en dat gaat allemaal prima!

2 likes

Ik heb de eufy robovac 15c en daarbij kun je ook het geluid instellen! Of nouja, hoe hard ie zuigt.
Maarja eigenlijk is een robot er toch ook om te stofzuigen als je juist niet thuis bent/in bed ligt ofzo, toch niet om ernaast tv te gaan zitten kijken. Dat doe je met een gewone stofzuiger ook niet.

3 likes

Heb je ze al uitgetest? Ik heb laatst een (hele vieze) vloer bij een vriendin gestofzuigd met haar nieuwe fancy steelstofzuiger en moet zeggen dat ik dat toch wel heel fijn vond! En het lijkt me idd fijn, na het koken even snel de keuken enzo.

(ik moet die keuze nu ook maken, maar neig heel erg naar een steelstofzuiger!)

Het is echt heel fijn ja. Je pakt hem er zo makkelijk even bij. Echt mijn beste aankoop van dit jaar. Ik stofzuigde eerste bijna nooit maar deed altijd swifferen met van die wegwerpdoekjes maar dat leverde natuurlijk super veel afval (soms wel 5 doekjes per dag) op. Ik vond stofzuigen met dat hele snoer gewoon zoveel gedoe. Nu stofzuig ik elke dag, kost me 5 minuutjes. Opladen moet ongeveer één keer in de twee maanden en duurt een nachtje. Die van mij heeft ook nog een losse kruimeldief voor hoekjes. Ja echt heel blij mee!!

6 likes

Nou ik heb hem gekocht in september en gister voor het eerst opgeladen en ik stofzuig dus elke dag

3 likes

Is er iemand lid van de consumentenbond die voor me wil kijken welk stoomstrijkijzer en welke stoomgenerator het beste uit de test komen?

Ik heb echt een nieuwe strijkbout nodig, maar er is zo veel keus dat ik het niet zo goed weet. Mochten mensen hier een stoomgenerator hebben ben ik ook wel benieuwd naar ervaringen.

3 likes

Tipje van de action. Dit maakt echt heerlijk schoon

10 likes

Wat maak je hier specifiek mee schoon haha?

1 like

Ik kijk voor een spray vooral naar het materiaal waar hij geschikt voor is, dus dan koop ik een leerspray en gebruik ik hem op alles wat leer is, dus geen textielspray oid.

Stoomstrijkijzers:

Stoomgenerator:

3 likes

Lief, dankjewel!

Heel de keuken en de afwas. In normale afwasborstels of sponsjes blijft snel viezigheid en zooi hangen maar deze kan je makkelijk schoonhouden

3 likes

Ik vind het ook een zwaar ding. Ook dat je de hele tijd een knopje ingedrukt moet houden vind ik onhandig. Een gewone stofzuiger is niet alles maar een steelstofzuiger ook niet.

Heb je al een nieuwe waterkoker eigenlijk?

1 like

You’re welkome!

3 likes

Ik weet niet of ie nog te koop is, maar ik heb een AEG FX9 steelstofzuiger en hierbij hoef je de knop niet continue ingedrukt te houden en het motor-gedeelte zit lager maar kun je ook omhoog schuiven. Je kunt er dus prima mee onder meubels komen, maar als je veel moet zuigen laat je hem dus lager zitten zodat het minder zwaar is. Je kunt de slang er ook uittrekken, vind het een fijn systeem!

3 likes

ongevraagd advies (sorry als je hier niet op zit te wachten), maar marktplaats staat vaak ook vol met waterkokers, door mensen die bijvoorbeeld een quooker hebben gekregen! Zo heb ik de mijne gekocht!

1 like

ah ja tweedehands wel inderdaad!

1 like

Mijn normale stofzuiger begint het te begeven en aangezien niet alles met de robotstofzuiger kan overweeg ik ook zo’n steelstofzuiger.
Ben net even naar de winkel geweest om wat modellen te proberen en ik heb ook even die Samsung Jet 70 en 75 bekeken. Ook wat andere modellen waarin de het gewicht meer onderaan de steel zit omdat je dan echt zo’n kruimeldief onderin hebt zitten. Vind die wel fijner in de hand omdat het gewicht wat lager zit. Zoals bij de Jet 70 zit hij heel hoog en voor mijn gevoel gebruik je hem ook wat minder snel als kruimeldief omdat je hem er wat minder makkelijk uit haalt en nog weer een zuigmondje er op moet zetten. Daarentegen zuigt dat idee van de Jet 70 weer beter dan zo’n kruimeldief ingebouwd zoals zo’n idee. Ik twijfel nu dus heel erg wat mijn voorkeur heeft.

4 likes

Oh goede idd, onder het bed kan al wel eens lastig worden met deze… jij hebt dus meer zon model waar het motor gedeelte bovenin zit? Gebruik je hem ook even snel en makkelijk als kruimeldief?

Edit: zie dat jij ook nog twijfelt

Gewoon een drupje afwasmiddel op je bord en dan poetsen??!!!?

1 like