Huishoudtopic #2

Azijn ftw sws.

2 likes

Het is echt super droog bij mij thuis; mijn vriend en ik hebben allebei last van onze ogen, keel en huid. Nu ben ik van plan om een luchtbevochtiger te gaan kopen, heeft iemand daar toevallig tips voor? Tips om het hier wat vochtiger te krijgen voor in de tussentijd zijn ook heel erg welkom

Bak water op of onder de verwarming zetten helpt goed. En ik laat mijn badkamerdeur open voor wat vochtigheid in mijn slaapkamer.

2 likes

Ik wil dit ook! Enig idee waar het te koop is?

2 likes

Ik heb hem ooit bij de action gekocht maar ook wel eens bij de blokker

2 likes

Ik koop dit in Duitsland bij de DM. Lidl heeft het soms ook.

3 likes

Ik heb vorig jaar voor de winter onderstaande gekpcht, ik ben altijd statisch in de winter en ons huis is ook heel droog. Deze regelt alles zelf en staat altijd aan, alleen 1 keer per dag water bijvullen en af en toe het filter schoonmaken.

https://www.coolblue.nl/product/654177/philips-hu4803-01.html

2 likes

Hoe maak ik statische kleding minder statisch? Ik heb per ongeluk een verkeerde stof gekocht voor een blouse die ik aan het maken ben en baal hier zo hard van!

2 likes

Even in de vriezer leggen!

1 like

Oh ga ik proberen!

1 like

Ik spuit dan een beetje haarlak aan de binnenkant

4 likes

Ik steek altijd geurkaarsen aan of rasp een geurblokje in een bakje. Dat neutraliseert de geur vaak wel!

3 likes

Bakje baking soda in de oven zetten (om daar de geur te absorberen) en koffie (bonen of poeder) neerzetten?

5 likes

Bakjes met azijn neerzetten, koffie kan ook.

4 likes

Hebben jullie een idee waar je nog zo’n plastic doseerbolletje voor waspoeder kunt krijgen? Liefst een fysieke winkel, online kan ik ze wel vinden maar dan zijn ze €10-15 :unamused:

4 likes

Die dingen zijn nergens te krijgen is mijn ervaring. Ik gebruik nu de dop van een lege wasmiddel fles en dat gaat tot nu toe prima, misschien nog een tip

2 likes

Zelfde vraag!

@anon4775214 bij mij is de lekbak groter dan de wasmachine, dus ik kan alsnog gewoon dat deurtje open doen. Emmer eronder houden oid kan niet, maar dat zou als de wasmachine op de grond had gestaan denk ik ook niet kunnen. Ik prop een dikke handdoek tussen de onderkant van de wasmachine en het deurtje en hou er dan een klein bakje (zo’n diepvriesbakje) onder.

3 likes

ik heb de wasmachine op rubber pootjes gezet (trillingsdempers) zodat het deurtje over de rand heen kan worden geopend. Al moet je daarvoor ook eenmalig de wasmachine optillen.

1 like

Wij hebben ooit zo’n Philips luchtvochtigheid ding gekocht maar het heeft vrij weinig nut helaas. Huis blijft mega droog, beste oplossing blijft regen buiten, de was ophangen en de douche deur goed openzetten haha

2 likes