Huishoudtopic #2

de meeste dingen kunnen prima, zacht plastic zou broos en breekbaar kunnen worden als je echt een miskoop doet maar die kans lijkt me vrij klein.

1 like

Hoe maken jullie je airfryer schoon? Ik doe het nu gewoon met heet water, afwasmiddel en een afwasborstel, maar dat vettige laagje krijg ik er dan eigenlijk niet goed af.

2 likes

Ik heb daar deze spray voor: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-refresh-textielverfrisser/p/2241233

Zag dat ooit in een kledingwinkel staan en hoorde ze zeggen dat ze het ook voor anti-statisch gebruiken. Werkt echt supergoed! Ik draag veel jurkjes en sommige blijven soms aan mijn bovenbenen “plakken”.
Wat ik doe is jurkje binnenstebuiten, deze spray op het rokgedeelte spuiten, beetje met mijn handen uitwrijven, even laten drogen (echt 30 sec ofzo) en dan is het klaar om aan te doen.

Ik heb dan totaal geen last meer van dat jurkjes aan mijn benen plakken of omhoog kruipen! Plus dat het ook nog lekker ruikt.

6 likes

Na elk gebruik met afwasmiddel en een keer in de zoveel tijd spuit ik het rooster (kan je er bij mij los uithalen) en de airfryerpan in met de Kruidvat Ovenreiniger.

Even laten staan en je spoelt al het vet en vuil weg. Echt geweldig spul!

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-oven-en-grillreiniger/p/2969597

4 likes

Ik doe m gewoon in de vaatwasser

En blijft er dan niet zo’n plakkerig laagje achter?
Ik heb eerst een actifry (tefal) gehad en die heb ik verwaarloosd :grimacing::roll_eyes:. Dus nu met de airfryer (philips) wil ik het echt goed bijhouden haha.

Ik heb geen airfryer, maar bij pannen waarin ik iets heb gebakken met olie vind ik dat ze het beste schoon worden met afwasmiddel en een zacht sponsje. Met een afwasborstel vind ik die ook nooit goed schoon worden

2 likes

Ik heb spul van hg ervoor

3 likes

Nee maar het blijft wel een beetje vettig voelen, maar zo voelde het ook al toen hij nieuw was dus dat is denk ik die anti aanbaklaag?

1 like

Dit heb ik ook maar ik ben er niet erg tevreden over, jij wel?

1 like

Scrub daddy? Gaat echt veel langer mee dan een normale spons

Mijn scrubdaddy is plots aan het desintegreren en kwam ineens megaveel microplastic vrij :frowning:

1 like

Ohh huuh wat gek… na hoelang?

Dat weet ik niet zo goed, maar ik denk een maand of 3/4. Denk te lang dan? Maar ten opzichte van een gewoon sponsje is deze heel lang erg schoon en spoelt het vuil zo weg, dus niet de neiging gehad om te vervangen. Plus de afgelopen 3 maanden geen keuken gehad door verbouwing en maar weinig gebruikt dus.

2 likes

Hebben jullie ook tips voor het verwarmingselement in een airfryer? Die is bij mij ook vies geworden en ik heb het idee dat die begint te zorgen voor stank en rook

2 likes

Ik zag polymer foam staan en nu ben ik niet echt thuis in dergelijke termen, maar wel altijd gedacht dat polymeer een vorm van plastic is.

2 likes

Ja wat ik las was 8 weken! Maar hier gaat die ook al een week of 8/9 prima mee

Je airfryer op zn kop zetten, bij mij kan je het element losschroeven en daardoor kun je er ook onder bij. Ik spuit hem dan in met de kruidvat ovenreiniger, maak met een schuurspons schoon wat ik schoon kan maken, daarna met een natte doek zeepresten weghalen. Dan ff heet aanzetten met niks er in.

2 likes

Hierdoor kreeg mijn airfryer kortsluiting.

1 like

Plastic is een polymeer, maar niet alle polymeren zijn plastic. Rubber en DNA zijn bijvoorbeeld natuurlijke polymeren.

8 likes