Huishoudtopic #2

Ik heb de tip gelezen om een bakje met kokend water en citroen erin te zetten (wel een keukenpapiertje onder leggen), door het stoom weekt het vet dan los. Ik zag idd wel wat vette druppels maar hij werd niet super schoon… Maar je zou het alsnog kunnen proberen.

1 like

Hoe en waarmee wassen jullie schoonmaakdoekjes/dweilen uit? Ik heb microvezeldoekjes en zo’n rechthoekige dweil.

En ik weeeeet dat het onzin is maar ik wil dat niet uitwassen samen met beddengoed en handdoeken enzo :sweat_smile: maar ja dan zit ik met een dweil en twee a drie schoonmaakdoekjes, ook niet echt duurzaam om daar de wasmachine mee te vullen.

Nog meer mensen die het apart uitwassen en hoe doen jullie dat dan? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kom het nog niet echt tegen.

Echt?? Ik heb tot nu toe geen problemen gehad. Is er toen misschien water in je airfryer gekomen? Bij de mijne kan dat niet als ik hem zo neerzet dus hopelijk heb ik daardoor mazzel gehad.

Voor mijn gevoel niet, maar waarschijnlijk wel dus’
… Alle stoppen eruit incl vonkjes bij het stopcontact :eyes:

Ik was de schoonmaakspullen apart maar daar zitten ook de schoonmaakspullen van mijn bedrijf bij. Dat doe ik op 60 graden.
Ik vind het ook vies om te combineren met wat anders. Maar bij jou is het 1 dweil en 1 doekje? Bij ons is het wel wat meer dan dat als de poets geweest is.

Nee meerdere doekjes zoals ik schreef. Wel 1 dweil maar ja ik heb een klein appartement met in de slaapkamers al tapijt. Woonkamer, keuken en badkamer zijn makkelijk met 1 dweil te doen ook vanwege de afmetingen.

O ja ik zie het! Overheen gelezen. Ik zou zelf nog overwegen om wat extra te kopen en eens in de 2 weken te wassen of wat extra tussen door te doen (vuilnosbakken/ ramen etc.). En anders (zoals ik ook toe) ter compensatie 2 maal spoelen ipv de gebruikelijke 3 op de wasmachine.

2 likes

Ik gooi het allemaal bij elkaar, maar als je dat niet fris vind zou je de vieze doekjes ook eerst in een voorwasje kunnen doen (in een emmer met wasmiddel), uitspoelen en dan (bijna schoon) alsnog meewassen met handdoeken etc. Of vind je dat ook geen optie?

2 likes

Ik heb een klein wasmandje bij mijn wasmachine waar ik alle vieze doekjes en keukenhanddoeken in doe. Heb een grote voorraad en dan was ik eens in de 2/3 weken alles samen. Vind het ook een vies idee het bij andere was te doen!

4 likes

Thanks voor jullie tips!! Ik ga voor de voorwas-optie denk ik :smile:

1 like

Hoe zijn de vaatwastabletten van Lidl? Ze verschillen qua prijs enorm met A-merken… maar werken ze goed? Ik twijfel of ik gebruik moet maken van een goede aanbieding van Sun (die dan alsnog duurder zijn dan die van Lidl) of dat ik A-merken links kan laten liggen.

Mijn glazen blijven mooier met die van de lidl dan met de dure merken. Gebruik lidl al 4 jaar. Af en toe een a merk er tussen maar ben er nooit zo blij mee als met die vd lidl.

2 likes

Ik gebruik ze al jaren en bevallen goed! Zijn volgens mij ook al een paar keer als best getest eruit gekomen?

5 likes

@Roggebrood @pastelzwart Wauw, dank voor jullie snelle antwoorden! Goed om te horen. Ik zie in mijn Bonusbox van AH een hele scherpe aanbieding van Sun maar die zijn in vergelijking met Lidl alsnog duur. Maar fijn dat het niet nodig is, ik ga die van de Lidl aanschaffen. Dank voor jullie reviews!

1 like

Yes, hier bevallen ze ook uitstekend. Gebruiken ze al jaren. Heb wel eens per ongeluk de tabletten gekocht zonder oplosbaar folie :grimacing: dat was niet zo handig, vond ik.

1 like

Dat zegt me nog niet zoveel, want ik heb tot nu toe nooit zelf een vaatwasser gehad. :sweat_smile: Ik kan hem als het goed is komende week of iets daarna in gebruik nemen.
Maar er zijn dus meerdere soorten, begrijp ik. Moet ik deze hebben?

2 likes

Ja volgens mij zijn er maar twee verschillende hoor. De ene heeft oplosbaar folie en hoef je dus niet uit te pakken, bij de andere versie (iets goedkoper) zit er plastic omheen wat je er vooraf zelf moet afhalen. Ik vind dat een gedoe en koop dus liever de iets duurdere versie. In de winkel zie je het snel genoeg!

2 likes

Ahh helder. Dank je wel. :orange_heart:

1 like

De vaatwastabletten zijn momenteel bij de Lidl niet leverbaar. Misschien heb je geluk en staat er nog een voorraadje in de winkel maar hier was alles op.

1 like

Oeh goed dat je het zegt, ik zal het checken in de winkel.

2 likes