Huishoudtopic #2

Ojee, ik heb denk ik een probleem.

Vanmiddag was ik m’n oven aan t schoonmaken. Ik had m lekker ingespoten met van dat schuim van de kv. Toen ik het af nam merkte ik dat aan de achterzijde allerlei zwart spul los liet. Het is een combi oven en precies achterin in het midden zit een ronde plaat ofzo. Daar liet t heel erg van los. Het lijkt een soort zwarte coating en aan de achterzijde van deze zwarte coating zit zilver.

Wat heb ik gesloopt en hoe erg is het?

Ik ben heel tevreden over die van Aldi, weet niet of je die in de buurt hebt. Kosten hetzelfde als Lidl als dit klopt:

(je kan niet de hele test lezen maar wel dat ze € 0,07 per wasbeurt kosten. althans dat betekent denk ik de prijs onder de naam?)

2 likes

Ja die zit nog dichterbij zelfs, daar kom ik morgen langs. Die ga ik checken!

2 likes

Wij gebruiken ook al jaren die van Lidl naar tevredenheid!

3 likes

Hier ook groot fan van de lidl vaatwastabletten!

1 like

Je kan eventueel ook vaatwaspoeder gebruiken. Mengen met een zak sodakorrels. Super handig te doseren en onder aan de streep nog een stukje goedkoper.

1 like

Waarom mengen met sodakorrels?

3 likes

Om te ontvetten en het houdt de leidingen schoon!

3 likes

Ik ben geen expert, dus pin mij er niet op vast. Ik las laatst de handleiding van mijn oven en daar zit zo’n zelfreinigende coating op de achterkant. Die mocht je absoluut nergens mee inspuiten. Zou ermee te maken kunnen hebben, maar ik vind het wel extreem dat het zo snel zou loslaten…

2 likes

Ik heb dit gedaan en het werkt heel goed! Zo’n afwasborstel waar een sponsje aan vast zit en waar je afwasmiddel in kan doen. Vullen met half schoonmaakazijn en half afwasmiddel en lekker mee schrobben.
Weet alleen wel nooit hoe ik dat sop op de beste manier weg kan krijgen, dus ik heb het nu met een doekje gedaan, maar dan komen er weer pluisjes van het doekje op de wasbak. Maar toch een 8 voor handig- en snelheid

3 likes

@inezweski volgens mij ben jij degene die hier ooit uitgebreid heeft gepost over hoe je een vaatwasser moet onderhouden en gebruiken, klopt dat? Kan ik je post nog ergens terugvinden? De vaatwasser op mijn werk is echt ruk, dingen komen er vies uit en glazen hebben zo’n vieze waas, en ik hoop hem met jouw tips een beetje op te kunnen lappen.

1 like

Wij hebben onze twee jaar oude vaatwas al mogen lten herstellen omdat we tabletten gebruiken. Gezien we ook een waterontharder hebben en volgens de monteur het een model is dat weinig water verbruikt is zon tablet voor onze situatie veel te veel zeep toc waterinhoud. We hebben hierdoor (gelukkig nog onder garantie…) al een duur onderdeel mogen vervangen. Hij raadde ons aan om gewoon los poeder, zout en spoelmiddel (volgens hem best poeder en spoelmiddel van hetzelfde merk nemen, welk maakt niet echt uit volgens hem…). Dit omdat je dan veel beter kan doseren (veel minder nemen!). Anders zei hij van zeker maar een halve tablet per beurt te doen…
ik deel het maar mee :nerd_face:

1 like

Ik heb van al je vragen echt geen flauw idee haha. Dankjewel voor het lijstje, ik ga deze punten iig even nalopen!

3 likes

Bij een waterontharder hoef je helemaal geen zout meer in je vaatwasser te doen, dat doe je al in je ontharder. Een vaatwasser heeft een mini-waterontharder in zich, die regenereert met het zout dat je erin gooit, maar dat is dubbelop als je al een waterontharder op je hoofdleiding hebt zitten.
Ik kreeg van de wateronthardermonteur Sun vaatwaspoeder in een bus aangeraden, ik geloof dat het iets van €8 per bus is en daar doe ik bijna een jaar mee (vaatwasser draait hier vrijwel elke dag).

3 likes

Echt zin om jouw avatar te veranderen, Julio.

10 likes

Mijn moeder gebruikt al jaren die van Lidl en dan een half blokje per keer. Heel schattig, dan heeft ze zo’n half blokje in een mini Tupperware bakje, haha. Maar dat is dus nog zuiniger!

4 likes

Kan je niet bij Coolblue zo’n tweedehands machine kopen? Miele is volgens mij (nou ja vooral mijn moeder) het beste

2 likes

Je zou hier eens kunnen kijken: Wasmachine kopen? Bekijk ons aanbod | De Witgoed Outlet

Mijn ouders hebben hier vorige week een nieuwe oven+kookplaat gekocht. Ze zijn helemaal prima, zat alleen een duitse gebruiksaanwijzing bij en geen nederlandse.

1 like

Marktplaats! Echt witgoed raak je aan de straatstenen niet kwijt. Wij hebben daar laatst onze super goede koelvriescombi en vaatwasser voor een fractie van de prijs verkocht want iedereen wil dat blijkbaar nieuw. (Ja wij ook dus ook daarom verkocht ik het :’))

3 likes

ja zoveel mensen die gaan samenwonen, verhuizen etc. Ik heb ook een hele mooie fijne wasmachine van marktplaats gekocht van iemand die ging samenwonen.

2 likes