Huishoudtopic #2

Ik was ook op zoek naar die post en vond wel de reacties erop maar de originele post is verwijderd. Omdat het niet klopte? Of heeft inez al haar berichten verwijderd? Hmm nou ja, ik moet dan mijn eigen onderzoek maar gaan doen. Tips welkom of course (want ik heb voor het eerst van m’n leven een vaatwasser)

Mocht het niet lukken dan is brenger inderdaad een hele goede tip. Ik ben er mee verhuisd en het was goedkoper dan zelf een busje huren. Die man hielp ook gewoon tillen.

1 like

Degene aan wie ik mn koelvriescombi verkocht heb had brenger ingehuurd. Vond het nogal knullig. Die vent had niet eens een steekwagen. Dat apparaat van 2 meter hoog moest hij met een hondje (plank op wielen) over ons grindpad sleuren. :sweat_smile: Ben zelf zwanger dus ik kon hem ook niet helpen.

Ah dank, ja naar dat stukje over het gebruik van glansspoelmiddel was ik op zoek! En er moet dus ook zout in. Er gaat echt een wereld voor me open want in de vaatwassers die ik tot nu toe sporadisch gebruikt heb deed ik gewoon zo’n blokje en klaar.

3 likes

Holy moly wat fantastisch dit. Heel erg bedankt!

Nu wil ik thuis ook een vaatwasser.

1 like

Oh man dit klinkt toch hemels. Ik heb bij mijn ouders een vaatwasser gehad dus ik weet helaas wel wat ik mis :sob:
Ik weet dat het in mijn simpele woningbouwkeukentje gelukkig wel mogelijk is om een vaatwasser aan te sluiten dus ik ga morgen echt even kijken of ik een van de keukenkastjes kan verplaatsen.

2 likes

Ik weet wel wat ik mis, dankzij deze post :cry:

5 likes

Dit is heel erg waar. Maar de laatste tijd lukt het mij dankzij het luisteren van een podcast (met noise-cancelling, waardoor je de irritante vaatwasgeluiden niet hoort) toch weer om elke avond af te wassen, dus toch even een tip voor iedereen die nog niet is geëvolueerd naar de vaatwasser! :muscle:t2:

5 likes

Het was idd altijd ruimtegebrek. Als het goed is krijgen we over een paar maanden van iemand een vaatwasser. De laatste afwasjes gaan het zwaarst worden ben ik bang :joy:

Wel echt handig zo’n mini vaatwasser en love je konijn voor het poseren :purple_heart:

2 likes

Mijn extra tip voor de vaatwasser om niet te hoeven voorspoelen: laat je kraan even stromen tot er heet water uitkomt voor je de vaatwasser aanzet.

De vaatwasser gaat eerst namelijk spoelen zonder het water te verwarmen. Maar als die eerste spoelbeurt met wat warmer water gebeurt is dit veel effectiever. Ik zet altijd m’n kommetje yoghurt 's ochtends in de vaatwasser zonder te spoelen en 's avonds is dat helemaal crusty en hard. Vroeger zat het er na een vaatbeurt nog wel eens in en nu nooit meer. Enige dat ik afspoel is tomaat, de rest laat ik lekker zitten en schraap ik er alleen af.

Ik heb vandaag voor het eerst in een half jaar het filter schoongemaakt en die was verrassend schoon. Moet alleen nog even de randjes afnemen en dan machinereiniger gebruiken en dan ben ik voorlopig weer klaar met mijn vaatwasser.

2 likes

Steekwagen moet je extra voor betalen dus als die persoon dat niet heeft gedaan…

2 likes

@inezweski Ooohh bedankt. Dan vraag ik me toch af waarom het lijkt te werken, maar zal wel placebo zijn dan :grimacing:

5 likes

Haha meen je niet. Zo gierig. Vreemd want die chauffeur was daardoor de pineut.

2 likes

Maar die Brenger chauffeurs zijn particulieren, die de opdrachten in Brenger worden opgevoerd kunnen aannemen. En dan is er al aangegeven door de opdrachtgever watvoor product en afmetingen vervoerd moet worden. Die chauffeur heeft daar gewoon akkoord op gegeven

2 likes

Ja sommige mensen hebben de luxe gewoon niet om moeilijk te gaan doen over welke klus ze aannemen en welke niet

4 likes

Hoe groot is de kans dat een gewone ovenschaal kapot gaat als ik die met folie erover in de vriezer steek? M’n diepvries ovenschaal zit al in de vriezer maar wil nog een vriezermaal koken.

2 likes

Bestaan er speciale diepvries ovenschalen :flushed:

5 likes

Haha ja met plastic deksel. Maar betekent jouw reactie dat gewone ook in de vriezer kunnen??

1 like

Zo te zien wel🤗

1 like

Oh dat had ik best zelf kunnen doen, stom. Ik dacht dus omdat je speciale voor de vriezer had dat 't vast ingewikkeld lag.
Dankjewel! Dan kan ik m’n avondeten in 2 maaltijden maken :smiley:

2 likes