Huishoudtopic #2

:laughing:

7 likes

Wasmiddel voor sportkleding, AH heeft eigen merk. Of HG heeft een potje poeder wat je bij je normale waspoeder doet. Werkt goed!
Mijn man zijn fietskleding stonk ook altijd zo nog na het wassen.

1 like

Het is mijn wedstrijdshirt, dus dirf geen 90 garden was aan. Moet het nog wel passen volgende week - hahah

1 like

Staat er toch gewoon op? Inclusief etc

Edit- Ik vraag mij trouwens af waarop de veronderstelde deskundigheid van @inezweski berust afgezien van lange posts op een forum?

6 likes

Jawel, maar ik hecht meer waarde aan het oordeel van mensen die iets daadwerkelijk geprobeerd hebben dan aan het praatje van de verkoper.

2 likes

Maar waarom probeer je het niet gewoon zélf? Mogelijk werkt het gewoon pico bello en spaar je geld, milieu en boodschappen sjouwen.

Omdat ik nauwelijks ervaring heb met vaatwassers en liever goed beslagen ten ijs kom voor ik iets verpest.

Wellicht naïef maar als mensen over een bepaald onderwerp zeggen ‘op deze manier werkt het goed’, dan ga ik er vanuit dat dat klopt. En zeker met een onderwerp waar ik nog weinig van weet, vind ik het prettig om eerst naar ervaringen van anderen te luisteren.

10 likes

Biotex week voor 24u helpt bij ook altijd goed. En daarna nog wassen op 40 graden met een scheut azijn

4 likes

Ik merk echt verschil wat betreft glansspoelmiddel. Zonder droogt het plastic niet goed en krijg je na langere tijd strepen op je glazen. Ook al gebruik je all-in pods.

Tegenwoordig gebruik ik nog maar een half tablet en vaat komt er schoon uit. Heb tijdje los poeder gebruikt, vind ik nog fijner alleen had de tabletten nog staan. Van t poeder had ik aan halve theelepel genoeg dus veel zuiniger in gebruik.

Zout vul ik zelden, maar wij hebben een waterontharder.

5 likes

Gewoon wassen met azijn

2 likes

HG poeder voor sportkleding met nare geurtjes. Daar van te voren een paar uur in laten weken en daarna gewoon wassen. Helpt bij mij goed bij dingen die anders beetje zweterig blijven ruiken.

3 likes

Hoe houden jullie je wasbak in de keuken schoon en glanzend? Zelfs als ik meerdere keren per dag er een doekje doorheen haal, soms met afwasmiddel oid, blijft het een beetje dof en ziet het er echt uit alsof het al weken niet gepoetst is.

1 like

Af en toe chloor/bleek in laagje water en even laten staan, dan met sponsje zo weer echt glimmend schoon!

1 like

Gewoon beetje schuurmiddel

2 likes

@anon10755124 @Shadina @Noodle ja dat soort producten gebruik ik ook allemaal en dat werkt idd wel, maar als ik dan 1 keer de kraan aan heb gezet is de wasbak weer meteen dof, ook als ik meteen daarna de wasbak droog maak met een handdoek. 🫠

Hebben jullie tips voor lekkere, relatief neutrale/milde, geuren voor in een Lampe Berger? Ik heb als housewarming cadeautje eentje gekregen en vind het concept vet chill want ik haat etensgeuren, maar heb gewoon koppijn gekregen van de geur die ik erbij kreeg (en dat terwijl ik m 2 min heb gebrand en toen maar 5 min open heb gelaten) :face_with_spiral_eyes:

1 like

Je hebt ook een geurloze fles waarmee je je lamp kan branden en geuren een beetje kan afzwakken.

2 likes

Je hebt veel verschillende. Ik heb jasmijn geur, bloemerige geur die ik niet heel heftig vind. Maar je hebt ook iets van ocean geloof ik die best neutraal is. Je kunt bij de bijenkorf bijv ze ook allemaal ruiken

2 likes

@the.rebel.club ja met die neutrale geur kun je alle geuren ook ‘verdunnen’

Herkent iemand toevallig deze vuilniszakken? 30 liter, hoger/smaller en was perfect voor die 30 liter Brabantia prullenbakken. Ik had ze gekocht n.a.v. het forum en ik dacht dat ze van AH waren, maar daar kan ik ze niet vinden helaas. Ik kan die post van hier niet terugvinden.

2 likes