Huishoudtopic #2

Een random tip, maar als je echt goede wasknijpers wilt die jaren meegaan en amper stuk te krijgen zijn, koop dan deze wasknijpers! Zijn echt de beste knijpers ooit.

2 likes

Beetje domme vraag misschien maar ik wil mijn vriezer ontdooien (niet nu haha). Ik heb een ingebouwde koel/vries combi. Als ik de koelkast uitzet, gaat de vriezer dan ook uit?

In het keukenkastje naast de vriezer zie ik ook twee stekkers maar ik heb geen idee welke van de twee van de vriezer is.

1 like

Zelf heb ik 1 stekker voor mijn koelkast met vriesvak. Kun je het niet even testen door ze eruit te halen? Ik heb ook nog een losse vriezer en daar kan ik het zien aan een lampje die brandt.

1 like

Bij mijn inbouw kan ik de knop in de koelkast op 0 zetten, en dan is voldoende om de vriezer te ontdooien (die heeft eigen deur onder de koelkast, dus geen vakje bovenin).

Heb vorige week van de vorst gebruik gemaakt om de spullen uit de vriezer even buiten te zetten en de vriezer even van alle ijs een rotzooi te ontdoen.

1 like

De boeken van Nancy Birtwhistle bevatten tips om zelf schoonmaakmiddelen te maken die milieuvriendelijk zijn. Haar boeken heten Green Living Made Easy en Clean & Green.

Daarin deelt ze haar recepten voor o.a. Pure Magic (schoonmaakmiddel voor talloze doeleinden) en Cream Cleaner. Allemaal manieren om huis, tuin, kleding etc schoon te krijgen op een wijze die het milieu niet schaadt. Als je in dit topic zoekt op Nancy vind je waarschijnlijk al diverse tips.

Verder is Eenvoudig Leven Shop nog een goede shop voor milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen. O.a. natriumpercarbonaat, soda, citroenzuur en diverse startersets worden daar verkocht.

8 likes

Ik mag grote kledingkasten gratis overnemen van vrienden. Ideaal, behalve dat die vrienden roken en hun huis ook altijd naar rook ruikt.

Weet iemand of rookgeur in kasten (vergelijkbaar met paxkasten) trekt of niet? En zo ja, of het er snel uitgaat en/of je er iets tegen kunt doen?

2 likes

Geen ervaring met pax kasten… wel met massief hout meubelen. Daar hielp paar keer soppen met St. Marc uiteindelijk het meest.

Ik heb uit een dressoirkast de geur er uit gekregen door gemalen koffie in de kast te zetten. Dit regelmatig verversen.

1 like

Ik moet echt het huis schoonmaken (en opruimen), maar ik heb eeeecht geen zin. Zou het samen met mijn vriend doen, maar die ligt sinds gisteren met koorts en andere ellende in bed, dus nu moet ik het ook nog eens alleen doen. Echt zo zonde van je tijd, dat hele huishouden.

4 likes

Een familielid belt net op dat hij asap lang moet komen (hallo stress) maar mijn huis is wel ineens weer toonbaar :joy:

9 likes

Herkenbaar :joy:
Vroeger zeiden mn broer en ik altijd “mama maakt ook altijd het huis schoon voor de visite!!”. Nu ben ik zelf net zo #guiltyaf :laughing:

3 likes

Ik mag een vaatwasser uitkiezen (yes eindelijk een vaatwasser) budget is ongeveer 800 euro.
Ik zag deze: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_siemens-sn23ec14ce-1686406.html
Is dit een goede denken jullie? Weet niet precies waarop te letten, is label C voldoende?

Dit is de lijst van de Consumentenbond. Bosch is al jaren een winnaar in de lijst trouwens

5 likes

2 a 3 x luierwas
2 a 3 x kledingwas

Dus 4 tot 6. Meestal 4 en dan op gegeven moment weer een week met 8 :sweat_smile:

3 likes

1 handdoeken/ondergoed, 1 gewoon kleding (draag alleen zwart dus alles mag bij elkaar) en 1 met beddengoed.

4 likes

Gezin van 2 volwassenen en 1 kleuter, onze wasmachine draait zo’n 4 wasjes per week.

4 likes

1 beddengoed en soms doe ik daar ook nog handdoeken en vaatdoekjes bij
1 de rest

3 likes
  • Gemiddeld elke 5 dagen handdoeken/onderbroeken etc. was op 60 graden.
  • Twee keer per week een wasje voor kleren.
  • Een keer was voor beddengoed.

En voorheen nog een aparte was voor de werkkleren/kleren die mijn vriend aantrekt naar werk. Hij werkt als smeerder dus dat ruikt altijd zo… apart dus ik wil niet deze kleren samen wassen met onze “gewone” kleren want die gaan daar dan ook naar ruiken. Nu begint hij per 1 januari bij een nieuwe baan die kleren verzorgd en ook wast dus hopelijk hoeft dat dan niet meer.

3 likes

1 per week: de ene week gekleurde was op 30°C, de andere week witte was op 60°C.

1 like

Gemiddeld 5 wasjes per week soms meer.
1x beddengoed
1x beddengoed kind en hydrofielen
1x handdoeken/keukendoeken etc
1x bonte was
1x kleding kind

En dan nog weleens handwasjes, witte was o.i.d nog erbij.

2 likes