Huishoudtopic #2

Mijn oma slaat een doek gewoon om een trekker heen haha

1 like

Ja, of om een luiwagen @anon4775214. En wat ik zelf wel eens doe bij kleine oppervlakken: op m’n knieĆ«n dweilen met zo’n microvezeldweil. Kan je meer kracht zetten dan met een stok.

4 likes

Oeh nog beter, eerst schrobben en dan met de doek

4 likes

En als je een gewone Swiffer neemt, met van die "prop"gaatjes en je doet daar een microvezeldoek in, ipv van die swiffer doekjes?

Mooi woord @Peachpuff , ik kende luiwagen nog niet!

4 likes

Dan zou ik liever op de knieƫn dweilen. Die swiffer stang kan zo weinig hebben vind ik.

3 likes

Ik heb zelf een Swiffer wetjet. Is met van die wegwerp dingen die je erop moet plakken. Ik had ergens gelezen dat je daar ook microvezeldoekjes aan kunt doen maar dat werkt bij mij niet. Ik vind hem wel handig om even snel te dweilen, bijv alleen keuken of vieze plekken. Het is voor mij een stuk laagdrempeliger om die wetjet even te pakken dan een sopje te maken en een dweil die je dan de hele tijd moet uitspoelen/wringen. Dus ik dweil nog 1x per 2 weken ongeveer en hou het verder bij met die wetjet.

5 likes

Ik dacht ook eerst dat het dialect was, maar blijkbaar niet :smile:

1 like

Ja, het is een soort bezem, maar dan om mee te schrobben.

1 like

Help! Vriend heeft salsa geknoeid op zijn favoriete shirt. Heb het met een vlekkenmiddel gewassen maar het is er niet uit! Wie heeft de gouden tip??

3 likes

Ossegalzeep

1 like

In de volle zon leggen. Werkt echt heel goed!

3 likes

Ik heb leren Allstars (misschien nep leer, geen idee eigenlijk), maar ze stinken. Iemand een idee hoe ik ze schoon kan maken? Gewone Allstars gooi ik in de wasmachine, zou dat hiermee ook kunnen?

1 like

Iets wat vet oplost misschien? Dasty? Ovenreiniger?

2 likes

Dat durf ik niet te zeggen.

4 likes

Kruidvat heeft zo’n foam spray om oven/airfryer te reinigen, misschien is dat iets?

5 likes

Nee, deze niet gebruiken! Mijn anti aanbaklaag was toen kapot in de airfryer waardoor ik een nieuw mandje moest kopen.

2 likes

In de vaatwasser al geprobeerd? Krijgt bij mij al het vet er af. Alleen die vieze zwarte laag krijg ik niet weg, alles al geprobeerd.

Moet je ook niet doen! Bij mij is de anti-aanbaklaag er hierdoor ook afgegaan.

4 likes

Ik zie op Tiktok altijd dat ze er heet water en een vaatwasblokje in doen en m dan 20 min aanzetten, misschien helpt dat?

4 likes

Ik kreeg hierdoor in het hele huis kortsluiting.

2 likes