Airfryers zijn geweldig maar het schoonmaken is zwaar kut. Ben er gelukkig nu wel achter waarom de mijne zo aankoekt want ik heb het mandje dus wel eens ingespoten met ovenreiniger
Er zijn toch van die “liners” zodat de mandjes enz niet vies worden?
Beste is direct na gebruik schoon te maken, maar als het echt hardnekkig is water erin en aanzetten. Echt een half uur en daarna schoonmaken, wel opletten want het is daarna super heet.
Ik heb spul van HG en dat is nog nooit misgegaan . Maar ik ben sowieso wel voorzichtig en gebruik bakpapier
Ik heb er gisteravond 1 gekocht! Ik wil dit niet horen
Vinden jullie een airfryer een toegevoegde waarde hebben ten opzichte van een oven? Wat zijn de voordelen?
Een airfryer is handig en klein, je pakt hem er snel bij, handig om mee te nemen naar vakantiehuisje ofzo en voor broodjes en andere kleine etenswaren is het echt top. Ik heb hem in mijn studentenhuizen en ook nu in mijn studio echt super veel gebruikt. Maar je kan er geen hele pizza of cake ofzo in maken bijvoorbeeld, dus als je ruimte hebt voor een oven denk ik niet dat het echt een nuttige toevoeging is. Ik heb er nu ook een oventje bijgekocht.
Veel sneller, vooral. De hele oven (is een 60cm model) opwarmen duurt hier zó lang, voor het warm is heb je in de airfryer al vier ovenbroodje s goudbruin.
En vind pertatfriet en snackjes ook makkelijker bereiden; ff schudden ipv elk aardappelstaafje handmatig omdraaien. Het bakt veel gelijkmatiger en is daardoor ook veel lekkerder. Maar wellicht zit dat ook deels tussen m’n oren omdat het gewoon sneller is en ik er daardoor zoveel meer plezier uithaal.
Ga er nu een kroketburger ingooien doei
altijd een spatscherm/spatrekje gebruiken doet ook veel goed!
bij mij zijn het niet de bakken die echt goor blijven (die gaan in de vaatwasser), maar het verwarmingselement.
Het warmt snel op waardoor je afbakbroodjes binnen 4 minuten al kunt eten. De oven moet je hiervoor toch eerst even voorverwarmen. Ovenfriet en snacks worden veel krokanter dan in de oven. Bij bepaalde merken proef ik maar heel weinig verschil met snacks of frietjes die gefrituurd zijn. Vooral voor afbakken en bijvoorbeeld overgebleven pizza opwarmen is het een toevoeging. Een gewone oven heb je voor het maken van ovenschotels en zoete baksels ernaast nog wel nodig vind ik.
Dit is de reden waarom wij ongeveer elke 2 jaar een nieuwe airfryer kopen. Die dingen zijn niet schoon te houden behalve als je meteen na gebruik doet. Maar dat willen we weleens vergeten.
Grapje hoop ik
Was het maar zo. Maar die dingen worden echt hardnekkig vies omdat we hem vaak gebruiken en daar hou ik gewoon niet van. Hij gaat niet naar de stort, wordt gewoon weggegeven aan mensen die het minder erg vinden.
De airfryer is vooral ook heel chill voor alles wat van buiten knapperig en van binnen zacht moet zijn na het opwarmen. Een oliebol of frietje van gisteren zou in een gewone oven zompig worden, maar in een airfryer perfect knapperig van buiten en zacht van binnen.
En vind het inderdaad chill dat hij zo snel snackies en afbakbroodjes klaar heeft. Heb echt lang getwijfeld, misschien wel 3 jaar, maar nu ik hem heb ben ik er toch wel echt blij mee.
Keep us posted haha!
Ik wilde net stofzuigen, een laminaatvloer dus wilde de borstels van de stofzuigermond uitklappen. Alleen blijft die knop niet hangen. Hij schiet telkens weer terug, m.a.w. de borstels blijven niet uitgeklapt. Vorige keer nog nergens last van.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Is de stofzuigerzak te vol? Vind het ook zonde die te vervangen als het daar niet aan ligt. Heb coolblue ook al een berichtje gestuurd want heb hem pas sinds november, maar heb eigenlijk geen zin in terugstuurgedoe haha
Bij mij wordt alles gewoon zompig net als in de oven.
Wat vies is, kan weer schoon worden. Moet je wel heel fanatiek tekeer zijn gegaan anders hoor, heb je er lijken in verbrand of wat?
Waar heb je die gevonden?
Misschien dat azijn nog werkt? Ik heb van die plastic bakjes van de Hema voor in de vriezer, top dingen, maar soms blijft er een vettig laagje achter. Met azijn krijg ik dat heel makkelijk weg. Maar ik heb geen airfryer dus weet niet echt hoe zon ding werkt.
Een wonderpan is trouwens ook heel handig om snel broodjes af te bakken en cake te maken enz. Dat doe je gewoon op het fornuis.