Een wonderpan! Zit ik op teuniemettienkinderen d’r blog of wat?
Zeer benieuwd hiernaar, al jaren.
Iemand ervaring hiermee? Ik denk aan @FrauHelga?
Hahaha dat is mijn favoriete blog.
Ik heb nog geen ervaring met de wonderpan! Maar ik sluit niet uit dat ik er ooit eentje aanschaf.
Ons condenswaterreservoir zit vast omdat dit blauwe dingetje scheef zit (hij steekt naar boven toe waardoor alles blokkeert). Heeft iemand tips? Monteur gaat vanaf €119, vind dat zoveel geld voor alleen een filtertje wat blokkeert
Je kan proberen om contact op te nemen met de fabrikant of ze zo’n ding kunnen opsturen.
Bedoel je dat dit in de machine vast zit en je het reservoir er nu niet uit krijgt?
Edit, dan zou ik gewoon iets met een lang lineaal oid proberen. Zoals we vroeger old skool school lades open maakten als een boek vast zat.
Ik heb een vloerwisser op het oog, onderstaande van Leifheit. Die hendel kun je naar beneden schuiven en dan wordt de wisser uitgewrongen. Heeft iemand deze toevallig ook? Ik vraag me vooral af of ik de bijpassende rechthoekige emmer nodig heb. Dat neemt weer extra ruimte in die ik eigenlijk niet heb. Als ik de wisser een beetje dubbelklap met de hendel zou hij ook wel in mijn normale ronde emmer passen denk ik (om hem nat te maken dus), maar ik weet niet of dat fijn werkt
Ik heb deze en ook de emmer. Ik vind zelf het uitwringen niet echt werken. Dus die emmer heb je niet perse nodig, tenzij je graag heel nat dweilt.
Emmer niet nodig, maar wat een rot apparaat is dat. En hij roest ook nog eens na een paar jaar. Do not recommend.
Ik zou deze ook niet kopen. Ik heb nu een karcher vloerstoomreiniger en dit is een hele vooruitgang ten opzichte van deze Leifheit.
Ik heb deze met een normale emmer. Werkt prima. Ik heb hem al zeker 5 jaar en geen roest? Maar goed ik dweil misschien om de maand op z’n vaakst dus ben ook niet super kritisch. Wel een jaar een schoonmaakster gehad die om de week alles dweilde dus op zich wel gebruikt maar niet door mij, haha.
Bedankt voor jullie reacties!! Dat helpt. Ik woon niet zo groot en heb ook nog grotendeels vloerbedekking. Dus het hoeft voor mij niet heel fancy of duur te zijn. Wat vooral mijn vereisten zijn: dat ik niet de vloerdoek tijdens het dweilen van de wisser af hoef te halen om hem nat te maken en uit te wringen, en dat de steel mijn kracht aankan ik heb nu een vloerwisser van de action die daar dus niet aan voldoet, die schuift de hele tijd in elkaar als ik druk uitoefen.
Maar als jullie nog andere tips hebben zijn die zeker ook welkom!! Wil er wel max. 40 euro aan uitgeven.
Ik wilde als goede volwassene mijn stofzuiger filter vervangen, maar het filter wat er nu inzit is echt heel stevig en heeft drie lagen, zitten zwarte en witte stoffen op. En het filter wat ik erbij heb gekocht is van dat slappe, witte stof, lijkt een beetje op watten. Heeft dat wel nut om te gebruiken?
Ik heb even zitten kijken, maar zonder emmer, dan kom je uit bij spraywissers. Dat is fijn als je niet heel veel oppervlakte hoeft te doen. Ik ben zelf positiever over Vileda dan Leifheit, en ik kom dan bij deze uit:
De wisser is goed verkrijgbaar en zit vast met 2 drukknopen die zorgen dat het goed blijft zitten en een schuifstukje, waardoor relatief makkelijk verwijderbaar is.
En compact met een emmer, dan kom ik uit bij deze ronde.
Lijkt me zo veel prettiger dan de bekende mop-variant. En nu wil ik deze ineens zelf…
Zou het een wasbaar filter kunnen zijn? Ik heb die bij mijn stofzuiger en dat is ook een stevige
Waarom ben ik nou helemaal niet verbaasd Maar hey ik zal je nog sterker vertellen. Ik heb een keer een broodbakworkshop bij haar thuis gedaan! Nu ben je best een beetje jaloers he? Als ze dat nog doet moet je eens gaan, ik vond haar een leuke vrouw in het echt.
hmm nee ik zie wel dat het een wegwerpfilter is, goed voor 1 jaar. Had deze filters in een combi gekocht met stofzuigerzakken, werd toen door cool blue aanbevolen bij deze stofzuiger. Maar denk niet dat ik er iets aan heb . Om nou voor 28,- een nieuw filter te kopen…
Wow thanks voor het zoeken!! Die onderste van Vileda ziet er ook goed uit idd… spray wil ik liever niet omdat ik bang ben dat er dan schoonmaakspul tegen mijn meubels sprayt in de woonkamer (misschien beetje overdreven maar dat heb ik me in mijn hoofd gehaald haha)
Ik ben nog aan het oefenen. Het is best lastig om het niet aan te laten branden, je moet goed geduld hebben. Een kennis die bakt er wel veel mee en maakt echt de lekkerste dingen. Er zijn ook van die bakboeken voor, wel handig want zijn de verhoudingen goed afgestemd op de pan.
Haha ja een workshop bij haar volgen lijkt me leuk! Heb ik nog nooit gedaan, maar ik heb haar (en familie) wel in andere hoedanigheid ontmoet. Echt aardige mensen.
Ow wat leuk, zit er maar twee stapjes tussen ons!