Dat durf ik dus niet te gebruiken. Bang dat ik krassen veroorzaak.
Dat snap ik. Ik gebruik het wel maar heb geen krassen ervan trouwens.
Dit werkt echt ideaal. Is (Volgensmij) zo gemaakt dat het niet krast. Gebruik het al jaren en nooit een kras gezien.
Ik gebruik hiervoor hg kookplaatreiniger extra sterk. Is niet om elke dag te gebruiken, maar echt alleen voor wat je met je dagelijkse reiniger niet weg krijgt.
Ik had precies hetzelfde. Veel verschillende kookplaatmiddeltjes uitgeprobeerd maar niets hielp. Uiteindelijk heb ik alles eraf gekregen met een sponsje van staalwol. Overal wordt het gebruik van een schurend materiaal afgeraden maar ik heb er geen krassen aan overgehouden.
Ik gebruik op de mijne ook altijd staalplaat en een keukenontvetter. Nog geen kras aan overgehouden!
Wij hadden dit ook bij onze Bora, en hebben het er met zo’n glaskrabber vanaf gekregen. Familie van ons had zo’n glaskrabber van Bora bij hun kookplaat gekregen. Is precies hetzelfde overigens als die van Bol die hierboven genoemd wordt. Is net magie. Geen krassen overigens Vonden het ook enorm eng.
Seepje heeft wasverzachters die niet de typische geuren hebben, maar wel superlekker ruiken.
Ik vind die van plus eigen merk echt verbazingwekkend lekker allemaal
Marcels green soap?
Ik heb de kookplaat schoongemaakt na aanleiding van jullie tips. Ik heb schoongemaakt met iets van de Duitse aldi of Lidl. Hij is weer zo goed als nieuw. Een schraper staat nog op mijn lijstje om te kopen.
Ik vind die van Ecover met appelbloesem en fresia heel lekker ruiken.
Voor welke ben jij nog gegaan?
Hebben jullie misschien tips voor wegwerpschoonmaakdoekjes waar niet al te veel sop in zit?
Echt niet voor alle klussen maar vind het wel handig voor bijv. de WC ofzo.
Alleen heb ik dus het idee dat er op de oppervlaktes die je ermee schoonmaakt een soort plaklaagje komt waar stof sneller op blijft liggen en zichtbaar wordt. Heeft misschien met het sop te maken wat je dus eigenlijk niet afneemt? In ieder geval de soort die ik in huis heb (een roze verpakking van Dettol) geeft ook best wat sop af als je daarmee schoon maakt.
Ik vind die van de Lidl heel chill! W5 doekjes, zijn er in twee geuren
Oh ja ik herken idd wat je bedoelt ja, ik ga er dan ook toch alsnog overheen met een droog doekje… dan is t idee van het gemak er een beetje vanaf hahah
Ja ik maak nu toch maar weer traditioneel een emmer sop en ga met een schoonmaakdoekje in de weer haha. Ach ja zoveel moeite is dat ook niet maar ben natuurlijk altijd op zoek naar meer gemak
@Chanandler_Bong thanks voor de tip!
Ja super irritant, weet precies welke je bedoelt. Ik heb het met de goedkopere minder. Ik heb het idee dat de goedkopere ook minder sop bevatten en daardoor dus goedkoper zijn…
Vraagje, ik heb een nieuwe zwarte broek gekocht. Moet ik die eerst alleen wassen of kan dat gewoon bij de rest van mijn kleren? Ik ben bang dat het gaat afgeven want hij is echt diep zwart.
Ik vind het fijner om een allesreinigerspray en vochtig microvezeldoekje te gebruiken, misschien is dat een idee? Ik vind doekjes ook vaak te sopperig maar ik gebruik ze alsnog en ga er dan langs met een wc-papiertje. Maar liever spray en een herbruikbaar doekje.
Iemand dé tip voor het schoonmaken/houden van de scharnieren van het toilet? Die dingen zijn hier zo ontzettend goor en niet schoon te krijgen. Zou eigenlijk gewoon nieuwe moeten kopen, maar hoe doen anderen dit? Google brengt me ook niet verder