Sowieso de eerste keer met een beetje azijn wassen, dat fixeert de kleur
Schoonmaakazijn is niet goed voor je wasmachine, moet je maar eens googelen
Voor natuurazijn gaan ja
Het verschil tussen schoonmaakazijn en natuurazijn is dat schoonmaakazijn sterker (zuurder) is. Maar dit is heel simpel op te lossen; gewoon verdunnen met water.
Ik heb een plantenspuit met zo’n pomp zodat 'ie best hard kan spuiten. Daar doe ik water en schoonmaakmiddel in en dan gewoon erop spuiten tot het schoon is. Wel doen voordat je gaat dweilen, want al dat vieze water komt dan natuurlijk op de grond.
Iemand dé tip om een vet vlek uit een houten wandplank te halen? Hij is volgens mij wel wat voorbehandeld, maar zo oogt hij niet.
Ik heb al geprobeerd met Dreft en met schoonmaakazijn verdund met water. Beide werken niet helaas.
Wasbenzine misschien? Durf niet met zekerheid te zeggen wat dat met de rest van je plank doet. Maar in principe is dat goed tegen vetvlekken. Gebruik het zelf altijd voor lijmresten
Misschien kan ik dat aan de onderkant even uittesten inderdaad! De vlek is er alleen wel al behoorlijk lang ingetrokken, dat gaat niet mee helpen denk
Goedkoop is in deze gevallen duurkoop denk ik, dus ik zou zeker niet voor zo’n laaggeprijsd huismerk gaan, dan beter voor een tweedehandse die nog niet heel oud is.
Als het massief hout is zou ik hem opschuren en opnieuw behandelen met een olie of lak!
Deze is goedkoper dan je budget en een prima merk
Oo sjips sorry ik las te snel en dacht dat het budget 230 was. Die van de Lidl is echt waardeloos, die zuigt helemaal niks op. Dat is echt geldverspilling.
Ja dat is het wel… moet even zin maken alleen, haha.
Zijn net bijna klaar met ons klus huis dus alles is nu teveel
Ik betwijfel of je een tweedehands Dyson steelstofzuiger voor €100 euro kan krijgen, ik heb mijn twee jaar oude V11 laatst nog voor €350 verkocht. Zelf zou ik, net zoals hierboven werd genoemd, nooit voor een budget steelstofzuiger gaan.
Ik lees overigens regelmatig dat mensen op dit forum zeggen dat de Dyson V15 (die heb ik nu) overrated is maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik zou liever die stofzuiger kopen dan dat ik mijn geld uitgeef aan een vakantie.
Ik moet zeggen dat ik deze reactie wat misplaatst vindt na een bericht waarin aangegeven wordt dat het budget 100 euro is, na een financiele meevaller. Vermoed niet dat in deze situatie makkelijk 750 euro voor een stofzuiger overblijft na het skippen van een vakantie.
Het tweede deel van mijn bericht bedoel ik als opmerking in het algemeen voor in het huishoudtopic (ik antwoordde niet op degene die die vraag stelde).
Wij hebben deze Bosch. Heel blij mee en niet duur. Wel echt voor erbij, dus dagelijks even beneden stofzuigen bijv.
Maar zou ‘m zelf niet gebruiken voor ‘t hele huis/de grote schoonmaak.
Weet je of je bij een van beide de accu kan vervangen? Volgens mij is dat het eerste wat kapot gaat bij die dingen en als je hem kan vervangen, kan hij nog even mee
Ik heb deze ook en vind m echt heel erg fijn (en ook kut want door dat lampje zie je hoe vies je vloer is terwijl je dat niet door hebt). Je kunt er alleen niet mee onder de bank of het bed dus daar heb je nog wel een reguliere stofzuiger voor nodig. Maar verder echt een aanrader!