Ja de binnenkant maakt hij schoon. Telkens een stukje laten zakken en dan maakt hij dat keurig schoon. Echt een groot verschil, na verloop van tijd wordt zo’n binnenkant behoorlijk vies.
Ja dat heb ik gedaan en het was zo satisfying! Ik kon wel de aluminium platen die ervoor zaten er afschroeven, dat werkte stukje makkelijker. Echt de hoeveelheid vuil die eraf kwam was bizar. (Ik trok net in de woning) spijt dat ik geen voor en na foto heb.
Oehh klinkt goed, ik ga het morgen eens proberen!
Zou je een ovenschotel met aardappelpuree, witlof en hamkaas in kunnen vriezen? In principe zijn de aardappelpuree en witlof al gaar.
Ik zou het dan invriezen in zo’n schaal die daarna de oven in kan.
Dat denk ik wel! Ik zou wel -om de kaas zo lekker mogelijk te houden- de schotel nog niet afbakken. Dus de schaal helemaal opbouwen, invriezen, en dan vanuit de vriezer meteen de oven in (mits het een ovenschaal is die dit aankan).
Ik maak regelmatig ovenschotels op deze manier en die zijn ideaal na een drukke dag.
Ik dacht er nog over je te taggen want ik had het idee ook van jou! Heb daardoor zo’n invries ovenschaal gekocht. Nu even zorgen dat ik vooraf check of we genoeg plek in de vriezer hebben.
Daar ga je veel plezier van krijgen.
Ik grijp er steeds vaker naar op drukke werkdagen en kwam laatst een ovenschaal tekort. Ik had nog een bon van Oldenhof en heb toen 2 van deze exemplaren gekocht. Dat zijn dezelfde als die van de Jumbo spaaractie een paar jaar geleden, maar dan met een andere kleur deksel.
Ze zijn niet heel goedkoop maar ze zijn elke euro waard; als je het berekent t.o.v. de Thuisbezorgd maaltijden die je er mee bespaart heb je het geld er heel snel uit.
Met stamppot werkt het ook goed trouwens.
Dit kan prima maar hou er rekening mee dat het vaak wel wat natter uit de vriezer komt (helemaal groenten als witlof, andijvie en zuurkool).
Ik heb weer een apparaat waar ik superenthousiast over ben; de Philips ontpiller GC 026!
Laatst kocht ik deze bij Kruidvat voor €7,99 en aanvankelijk was ik sceptisch, maar het werkt gewoon echt.
Ik heb net een oud kussenhoesje waar veel pluisjes op zaten onder handen genomen.
Voor:
Na:
Wat een fantastisch apparaatje zeg, ik ga al het textiel in huis onder handen nemen.
Ja ik ben ook fan! Andere merken doen het ook prima. Ook goedkope.
Oh wauw! Ik heb ‘m bij Action gekocht maar die heeft nu al kuren, onthoud deze even.
Waar laten jullie natte vaatdoekjes/schoonmaakdoekjes die de was in moeten? Ik wil ze niet nat in de wasmand gooien, maar weet ook niet goed waar ik ze hygiënisch kan laten drogen.
Ik hang ze over de verwarming om te drogen en gooi ze daarna in de wasmand
Hang ze over de verwarming in de badkamer. Maar vaker probeer ik ze meteen te wassen.
Ik heb naast de wasmachine een (open)wasmand staan en daar hang ik ze dan over de rand. Als ze droog zijn gooi ik ze erin.
Ik vind over de verwarming zelf niet zo fris omdat ik het idee heb dat ze dan juist een broedplaats voor bacteriën zijn met warmte en dan zo ook verspreiden (geen idee of dat klopt overigens), na 2 dagen spoel ik ze uit en hang dan het doekje over de kraan te drogen, ochtend erna als hij droog is in de ‘wasmand’. We hebben een hele kleine wasmand dus handdoeken, keukendoeken en doekjes etc komen in een zak naast de wasmachine.
Als je denkt dat het allemaal gaat broeden zou ik het juist niet nattig over je kraan hangen waar je vervolgens ook je eten en handen wast toch? Ik ook team verwarming hahah zo snel droog, nat aan je kraan droogt denk ik ook niet of wel?
Hmm, mijn idee was dat warmte van de verwarming (dus direct op de warmtebron) de groei van bacteriën bevordert. De kraan is verder niet warm ofzo, doekje hangt over de bocht van de kraan dus niet in de buurt van waar water uitkomt of handvat oid maargoed geen idee hoe bacteriën zich voortbewegen. Als ik het doekje s avonds uitspoel en uitwring en dan dubbelgevouwen over de kraan hang is hij s ochtends echt wel droog! Maar heb er verder dus duidelijk niet zo bij stil gestaan of dit veel hygiënischer is, gewoon m’n eigen voorkeur.
Ik hang ze over de emmer die ik heb gebruikt met schoonmaken. Nacht/dag laten staan en het kan in de wasmand.
Edit: vaatdoekjes op de kraan of ik leg hem in de gootsteen op de rand of op het gft bakje. En anders op de rand van de wasmand.
Over een emmer is inderdaad een goede! Vooral met doekjes waar ik de wc mee heb schoongemaakt wil ik niet over een verwarming leggen, vind ik echt een vies idee. Een emmer bij de wasmachine en daaroverheen hangen is een goede inderdaad!