Huishoudtopic #2

Vies verhaaltje: Mijn kat krijgt soms zijn ontlasting niet helemaal van/uit zijn anus. Dan gaat ie over de grond schuiven om het kwijt te raken. Smerig, maar ik heb laminaat dus kan het prima schoonmaken.

Nu heeft hij het op de bank gedaan :scream: Toevallig net toen de schoonmaakster kwam. Zij heeft het schoongemaakt met een soort schuim voor meubels. Echter rook ik het daarna nog steeds dus heb toen geschrobd met heet water en allesreiniger.

Maar nu ruik ik het nog :sob: Wat kan ik het beste gebruiken nu? Iets met azijn? Ik heb helaas geen wasbare hoes.

Maar ruik je het echt of denk je dat je het ruikt? Ik zou het vanavond even met rust laten en kijken wat morgen de status is, misschien zit de geur nu nog in je neus en is 't morgen weg.

En anders zou je misschien koffie kunnen proberen op de plek te leggen? Ik heb geen ervaring met poep, maar ik heb wel koffiepads gebruikt om zo’n hele muffe lucht uit mijn borduurgaren te krijgen. Het ruikt dan wel een hele tijd naar koffie, maar dat is beter dan poep :joy: gewoon de pads er bovenop leggen.

1 like

Wat is het materiaal? Zou als je echt niks wilt riskeren bij een stomerij navragen eigenlijk.

Hg alle nare geurtjes weg zou kunnen helpen

2 likes

Thanks! Ik heb het nu ingesprayd met een mengsel van azijn en water. Als dat niet geholpen heeft morgen ga ik HG halen. En kan de koffie van @Tamara ook nog proberen. Ik denk zeker te weten dat ik het rook haha, maar het kan idd ook in mijn hoofd zitten. Even kijken hoe het morgen is.

1 like

Ik doe het altijd ff inspuiten met ossengal zeep en dan met een natte doek eraf halen.

2 likes

Azijn/water hielp bij ons heel goed als de puppy op het kleed had geplast! We hebben nooit wat geroken.

2 likes

Ik maak mijn kragen altijd schoon met scheerschuim! Sowieso make-up vlekken gaan er daarmee uit, gewoon even in laten trekken en dan veeg je het zo weg.

5 likes

Normaal zou ik zeggen azijn inderdaad, maar ik heb vorig jaar gelezen dat katten juist meer kunnen plassen op plekken waar azijngeur zit (zelfs al ruik je het zelf niet) omdat ze dat op een of andere manier fijn vinden? Misschien Febreze ofzo gebruiken?

Ik zou een papje maken met de groene biotex en dat er een paar uur op leggen zodat de geurenzymen afbreken en dan bij de praxis ofzo zo’n reinigingsapparaat lenen om je bank goed schoon te maken. Een stoomreiniger zou ik niet gebruiken want die warmte kan eventueel achtergebleven geurenzymen weer activeren en dan kan het zijn dat je kat je bank als kattenbak gaat gebruiken. Azijn kan ook averechts werken, vinden ze vaak lekker ruiken dus dan is de kans groot dat ie daar gaat plassen.

3 likes

Kut, ik heb een vlek van rode tijgerbalsem in mijn lichte bank zonder wasbare hoes. Iemand tips?

1 like

Nou ja, de azijn had ik al gedaan voor ik jullie reacties las. Op hoop van zegen dat het goed gaat… Biotex is een goeie ja, dat had ik beter kunnen doen ivm die geurenzymen.

3 likes

Wat zijn geurenzymen en hoe weet je wanneer het zulke zijn en geen gewone geurmoleculen als oorzaak? Ken wel enzymen die geur kunnen afbreken, maar had nog nooit gehoord van enzymen die het tegenovergestelde doen.

Ik leg het gewoon verkeerd uit. :sweat_smile: Geurenzymen bestaat helemaal niet, wel enzymen die geur kunnen afbreken dus wat ik zeg slaat nergens op :joy:

2 likes

Echt heerlijk, ook allemaal dezelfde soort opbergdozen. Staat echt heel clean!

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit wegkrijg? Ik poets de plaat dagelijks dus het is denk ik niet viezigheid? Heb al de witte wonderspons van action geprobeerd.

Je hebt hiervoor inductieplaatkrabbers (gewoon bij de Blokker). Daar kun je dit ermee afschrapen zonder krassen.

5 likes

Ik heb dit ook maar bij mij lijkt het soort van ingebrand, een krabber helpt hier niets.

Heb helaas nog geen oplossing

Sorry ik kom hier heel vaak met deze tip maar dit zou ik aanraden: (cerafix)

Bij mij is zoiets ermee uitgegaan

6 likes

mocht @Evenveel opeens van het forum verdwenen zijn en er opeens een nieuw account genaamd @MrMuscle of @Cerafix zijn weet ik wat er aan de hand is :handshake:

7 likes