Huishoudtopic #2

Ik zou een papje maken met de groene biotex en dat er een paar uur op leggen zodat de geurenzymen afbreken en dan bij de praxis ofzo zo’n reinigingsapparaat lenen om je bank goed schoon te maken. Een stoomreiniger zou ik niet gebruiken want die warmte kan eventueel achtergebleven geurenzymen weer activeren en dan kan het zijn dat je kat je bank als kattenbak gaat gebruiken. Azijn kan ook averechts werken, vinden ze vaak lekker ruiken dus dan is de kans groot dat ie daar gaat plassen.

3 likes

Kut, ik heb een vlek van rode tijgerbalsem in mijn lichte bank zonder wasbare hoes. Iemand tips?

1 like

Nou ja, de azijn had ik al gedaan voor ik jullie reacties las. Op hoop van zegen dat het goed gaat… Biotex is een goeie ja, dat had ik beter kunnen doen ivm die geurenzymen.

3 likes

Wat zijn geurenzymen en hoe weet je wanneer het zulke zijn en geen gewone geurmoleculen als oorzaak? Ken wel enzymen die geur kunnen afbreken, maar had nog nooit gehoord van enzymen die het tegenovergestelde doen.

Ik leg het gewoon verkeerd uit. :sweat_smile: Geurenzymen bestaat helemaal niet, wel enzymen die geur kunnen afbreken dus wat ik zeg slaat nergens op :joy:

2 likes

Echt heerlijk, ook allemaal dezelfde soort opbergdozen. Staat echt heel clean!

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit wegkrijg? Ik poets de plaat dagelijks dus het is denk ik niet viezigheid? Heb al de witte wonderspons van action geprobeerd.

Je hebt hiervoor inductieplaatkrabbers (gewoon bij de Blokker). Daar kun je dit ermee afschrapen zonder krassen.

5 likes

Ik heb dit ook maar bij mij lijkt het soort van ingebrand, een krabber helpt hier niets.

Heb helaas nog geen oplossing

Sorry ik kom hier heel vaak met deze tip maar dit zou ik aanraden: (cerafix)

Bij mij is zoiets ermee uitgegaan

6 likes

mocht @Evenveel opeens van het forum verdwenen zijn en er opeens een nieuw account genaamd @MrMuscle of @Cerafix zijn weet ik wat er aan de hand is :handshake:

7 likes

Ik zie een nieuwe ondertitel aankomen :smirk:

2 likes

Als je toevallig bij de Duitse grens woont, dr beckmann glaskeramik putzstein.

Geinflunced van jullie berichtjes wilde ik vandaag ook mijn inductiekookplaat poetsen en heb dit bij de DM gekocht. Het eerste wat bij mij echt werkt. *geen aandelen

3 likes

Heb zojuist zo een schraper binnengekregen en het werkt!! Bedankt!!

@coffeebreaks daar zal ik ook eens naar kijken als ik er ben!

4 likes

Ik woon nu bij m’n vriend en die had vroeger een kat. Dat beest heeft eens in een hoekje in zijn keuken gepist en ik ruik de geur vaak nog, ook al is het jaren geleden.
Het is toen ook helemaal onder het keukenkastje gesijpeld denk ik, want in dat hoekje staat het hout een beetje bol.
Kan ik hier nog iets aan doen?

Ah shit, tis zeker nog een paar jaar wachten voor een nieuwe keuken… ik denk dat ik er met een geurspray op los ga… mss neemt het hout dat dan ook op en tempert de vieze geur een beetje…

Heel raar ook hoe ik het met periodes sterk en andere niet ruik :thinking:

2 likes

Er zit een roodbruinachtige vlek op mijn stoffen rugzak. Ik heb hem al in de wasmachine gedaan maar de vlek gaat er niet uit.

Weet iemand iets waarmee ik het eruit kan krijgen?

2 likes

Ik zou afwasmiddel en/of ossengalzeep proberen (goed op de vlek laten inwerken) en zo warm als hij aankan wassen

2 likes

Ik ga dat eens proberen! Thanks

1 like

Verdunde waterstofperoxide op wit/licht wil ook nog wel eens werken!

2 likes