Huishoudtopic #2

Ik heb nu 5 jaar 2 kleuren handdoeken van de Hema, de lichtgrijze zijn al helemaal aan gort en de donkergrijze zijn inderdaad nog mooi en zacht. Ze gaan standaard in de droger. Vind het zelf wel vreemd, want had goede kwaliteit verwacht na reviews op egf.

2 likes

Ik ben heel tevreden over die van de Hema, maar ik heb wel de “normale” geen hotelkwaliteit. Maar bevallen prima, m’n ouders hebben ze thuis ook waar ze dag in dag uit door 4 mensen gebruikt werden en pas na jaren slijten ze een beetje.
Vind vooral het formaat 60x110 fijn, kleiner past niet goed om mijn haar en ik hou niet van die grote badhanddoeken. Maar dat is persoonlijk natuurlijk haha

2 likes

Ik heb ook goeie ervaringen met de Hema handdoeken! Recentelijk nieuwe gekocht omdat mijn eerste set na 10 jaar wel een beetje op waren. Ze zijn ook best regelmatig in de aanbieding!

2 likes

Yes ik heb ze antraciete variant (hotel extra zwaar) al een jaar of 3, nog steeds even mooi. Zou ook op een aanbieding wachten!

3 likes

Denk dat @anon4775214 dit vraagt omdat ze hem 2e hand aan wilt schaffen.

Overigens zou ik hem gewoon schoonmaken met alles reiniger of evt. Dettol ofzo. Dan is hij ook gewoon klaar voor gebruik. Lijkt me niet dat je een ding gaat kopen wat er mega ranzig uitziet toch?

1 like

Zou dan Dettol gebruiken denk ik.

2 likes

Haha ik heb laatst chloor gevraagd aan een schoonmaakster op vakantie om zelf het bad te boenen. Ze was echt verbaasd en kreeg nog complimentjes haha, scbaamde me wel en mijn vriend was echt verbaasd maar daarna lekker in bad kunnen relaxen.

1 like

Iemand enig idee of en hoe ik dit soort zwarte vlekken van een aluminium frame kan halen?

Oeps ik heb met de scrub daddy spons en schoonmaak spul een stuk van mijn grijze badkamertegels schoongemaakt. Nou je kan het al raden het is nu dof en wit geworden. Met een natte doek boenen helpt niet. Iemand een tip?🥹

2 likes

Met een gum misschien?

4 likes

Ik zoek een nieuwe stofzuiger die zowel op harde vloeren als tapijt goed is, en ook voor kattenharen enzo. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Lijkt net alsof het niet bestaat, tenzij je 500 euro wilt uitgeven.

Heb nu eentje in bestelling staan

Maar weet niet of ik toch beter voor een steelstofzuiger moet gaan? Wij stofzuigen elke dag, dus moet ook wel gewoon een stevige goede zijn maar schrik echt van die prijzen.

1 like

Misschien met een wonder spons?

Ik heb even de consumentenbond test bekeken :nerd_face:
Deze scoort een 3.9 voor huisdierharen opzuigen van tapijt.
De opvolger van deze stofzuiger (Performer Silent FC8785/09) scoort een 10 voor huisdierharen van tapijt zuigen. Is wel 60 euro duurder. Kwam wel als beste uit de laatste test.
Voor gewoon harde vloeren / tapijt zuigen scoren ze beide 7.5 / 7.6

Steelstofzuigers op accu zijn nog veel duurder en daar moet je dan wel ook rekening houden met de accu, die bij bijna alle modellen wel binnen 7-10 minuten leeg is (volgens de consumentenbond dan, ik heb er zelf geen ervaring mee).

3 likes

Ik heb een steelstofzuiger van samsung en die hebben regelmatig een actie dat je er een tweede accu bij krijgt! Nu ook weer zo te zien. Ik stofzuig zelf met de franse slag, dus kan het met 1 accu prima uit, maar mijn vriend die iets secuurder is gebruikt de tweede accu wel regelmatig.

3 likes

Ik heb deze en ben er heel tevreden over. Heb zelf een hond die nogal verhaard dus ook speciaal deze gekocht toen.

2 likes

Ik heb deze en ben er erg blij mee. In eerste instantie gekocht om alle stof en rommel na de verbouwing ermee te stofzuigen en nu gebruik ik hem bijna elke dag op een tegelvloer.

3 likes

Ja ik! Ik woon wel klein (24 m2) dus dat is een belangrijk detail maar hij doet het zeker langer dan 10 min

https://www.coolblue.nl/product/859877/bosch-readyy-y-serie-2-bchf220b-zwart.html?cmt=c_a%2Ccid_16566003069%2Caid_135259996940%2Ctid_aud-1676968688150%3Apla-313275640743%2Cgn_g%2Cd_m&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&gbraid=0AAAAAD7_VIY24egt1-nNgh4dPIM6Z6XBs&gclid=CjwKCAjwxr2iBhBJEiwAdXECw3rK7b7uDaGZY8zL_11_ZJZsdHHXW8AB3xR4WqTzl2zO-xnVdDQIpRoCb4cQAvD_BwE

Hier staat 44 min!

1 like

Ik heb een steelstofzuiger van philips en doe er ook makkelijk m’n hele huis mee (bijna een uur zuigen denk ik)

2 likes

Wij hebben 2 steelstofzuigers (1 aparte voor rond de kattebak ivm geur) maar 1 keer per week gebruiken we toch nog de gewone stofzuiger omdat die simpelweg harder en beter zuigt (en je hoeft noet op de batterij te letten)
Wij hebben dezelfde als @Vlaai , bevalt erg goed!

2 likes
geile plaatjes

Voor en na van de ovendeur en afzuiger

15 likes