Huishoudtopic #2

Ik zoek een nieuwe stofzuiger die zowel op harde vloeren als tapijt goed is, en ook voor kattenharen enzo. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Lijkt net alsof het niet bestaat, tenzij je 500 euro wilt uitgeven.

Heb nu eentje in bestelling staan

Maar weet niet of ik toch beter voor een steelstofzuiger moet gaan? Wij stofzuigen elke dag, dus moet ook wel gewoon een stevige goede zijn maar schrik echt van die prijzen.

1 like

Misschien met een wonder spons?

Ik heb even de consumentenbond test bekeken :nerd_face:
Deze scoort een 3.9 voor huisdierharen opzuigen van tapijt.
De opvolger van deze stofzuiger (Performer Silent FC8785/09) scoort een 10 voor huisdierharen van tapijt zuigen. Is wel 60 euro duurder. Kwam wel als beste uit de laatste test.
Voor gewoon harde vloeren / tapijt zuigen scoren ze beide 7.5 / 7.6

Steelstofzuigers op accu zijn nog veel duurder en daar moet je dan wel ook rekening houden met de accu, die bij bijna alle modellen wel binnen 7-10 minuten leeg is (volgens de consumentenbond dan, ik heb er zelf geen ervaring mee).

3 likes

Ik heb een steelstofzuiger van samsung en die hebben regelmatig een actie dat je er een tweede accu bij krijgt! Nu ook weer zo te zien. Ik stofzuig zelf met de franse slag, dus kan het met 1 accu prima uit, maar mijn vriend die iets secuurder is gebruikt de tweede accu wel regelmatig.

3 likes

Ik heb deze en ben er heel tevreden over. Heb zelf een hond die nogal verhaard dus ook speciaal deze gekocht toen.

2 likes

Ik heb deze en ben er erg blij mee. In eerste instantie gekocht om alle stof en rommel na de verbouwing ermee te stofzuigen en nu gebruik ik hem bijna elke dag op een tegelvloer.

3 likes

Ja ik! Ik woon wel klein (24 m2) dus dat is een belangrijk detail maar hij doet het zeker langer dan 10 min

https://www.coolblue.nl/product/859877/bosch-readyy-y-serie-2-bchf220b-zwart.html?cmt=c_a%2Ccid_16566003069%2Caid_135259996940%2Ctid_aud-1676968688150%3Apla-313275640743%2Cgn_g%2Cd_m&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&gbraid=0AAAAAD7_VIY24egt1-nNgh4dPIM6Z6XBs&gclid=CjwKCAjwxr2iBhBJEiwAdXECw3rK7b7uDaGZY8zL_11_ZJZsdHHXW8AB3xR4WqTzl2zO-xnVdDQIpRoCb4cQAvD_BwE

Hier staat 44 min!

1 like

Ik heb een steelstofzuiger van philips en doe er ook makkelijk m’n hele huis mee (bijna een uur zuigen denk ik)

2 likes

Wij hebben 2 steelstofzuigers (1 aparte voor rond de kattebak ivm geur) maar 1 keer per week gebruiken we toch nog de gewone stofzuiger omdat die simpelweg harder en beter zuigt (en je hoeft noet op de batterij te letten)
Wij hebben dezelfde als @Vlaai , bevalt erg goed!

2 likes
geile plaatjes

Voor en na van de ovendeur en afzuiger

15 likes

lekker gewerkt maar mijn ogen snappen hier helemaal niks van, geen idee waar ik naar kijk

3 likes

De bovenste is de deur van de oven. En de onderste is dat rooster van de afzuiger boven het fornuis.

2 likes

Hoe heb je de afzuigkap schoongemaakt?

De filter uit de afzuigkap gehaald, ingesprayd met afwasmiddel, even laten inwerken, toen met een afwasborstel geborsteld, heet water erover heen, laten drogen en toen weer in de afzuigkap gezet.

1 like

Ik zet de filters van de afzuigkap altijd in de vaatwasser, geen idee of dat slecht is voor die filters maar het wordt wel goed schoon! :sweat_smile:

8 likes

Haha ja dat heb ik ook wel eens gedaan, dat werkt ook prima!

1 like

Wist niet waar ik dit anders moest plaatsen haha :joy:

63 likes

Woooahh… Je bent een echte schuurspons influencer, want ik ga het meteen bestellen.

1 like

Verdorie net terug van de hema

1 like

Nou denk eigenlijk dat je gewoon je tegels hebt geschuurd met die spons dus dat er niks op te lossen is

1 like