Huishoudtopic #2

Ik ben heel tevreden met mijn roborock qua stofzuigen!
Screenshot_20230507_095145_Roborock
Hij heeft ook een dweilfunctie, maar die gebruik ik niet.

9 likes

Jaaa dat bedoel ik dus! Netjes een kamer stukje voor stukje afwerken :star_struck: welk model heb jij?

2 likes

Ik heb de roborock s5 max, die maakt een plattegrond en je ziet precies wat de route van schoonmaken is geweest.

2 likes

De s5 max… Heb hem bijna 2,5 jaar nu, kan ook niet meer zonder, tuurlijk wel nog een steel stofzuiger erlangs, maar vind het een fijn ding. Zet hem met regelmaat ook op de bovenverdieping, dat kan je dan instellen op de app ook en als ie klaar is haal ik hem weer op. Wel eens het filter vervangen, maar doet het nog prima.

4 likes

Hebben jullie tips voor goede viltglijders voor onder stoelen? Ik heb nu een setje van de action en die laten heel snel los. Dus ik sta iedere week nieuwe te plakken.

Online zag ik al dat die van de Hema met een spijkertje erin ook slecht worden beoordeeld. Het spijkertje komt er al gauw doorheen waardoor je krassen op de vloer krijgt. Onze poten lopen iets schuin, dus van die plastic kapjes om de poot heen blijven ook niet zitten.

1 like

Ik zou naar een goede meubelhandelaar gaan en daar even kijken wat voor viltjes zij hebben!

3 likes

Ik heb toevallig vorige week nieuwe vloerglijders onder onze stoelen gezet gekocht via vloerdopshop.nl dat werkt hier tot nu toe een stuk beter dan van die losse viltjes

4 likes

Ik heb de ecovacs t9, dar ben ik heel blij mij. Hij kan ook met verschillende zones werken. Bij mij doet hij bv. elke dag de keuken en de rest van het huis om de dag. Heeft ook een dweilfunctie, maar die gebruik ik voornamelijk om mijn huis lekker te laten ruiken, niet zozeer voor het dweilen zelf.

3 likes

ik wil mn gootsteenkastje wat opruimen, en wil wat meer ruimte creeeren met een soort kastje / plankinzet. Zoiets van de ikea, maar dan hoger, zodat er flessen allesreiniger onder passen
image

Op amazon zie je dit veel:

Maar die vind ik te smal / duur voor wat je krijgt, en daarnaast hoeft het van mij niet per se uitschuifbaar te zijn.

Heeft iemand een idee waar je zo’n plateau / stellingkastje / organiser kan kopen?

Zou een plank niet veel goedkoper en praktischer zijn?

2 likes

jaa dat dacht ik ook al, maar dat is helaas minder handig, omdat het kastje heel lang is, en de achterzijde instabiel. En met nog een uitsparing voor het siffon wordt dat niet een hele stabiele constructie

1 like

Ik ben blij met de Dreame F9.

5 likes

Ah zo ik snap em. Ik was laatst bij de ikea en ik heb die insert van jouw foto gezien maar dacht ook dat er een iets hogere variant van was… of ben ik nu in de war met een afdruiprek hm

1 like

Oh bedoel je deze?

Want die ken ik nog niet, maar volgens mij zou dit prima kunnen werken!

1 like

Oh denk ik wel indd! Even meten hoe hoog je schoonmaakflessen zijn misschien werkt het

1 like

Open kast, VESKEN, wit, 37x23x101 cm - IKEA ik heb daar dit voor gekocht en heb hem in twee delen in de kast staan. Werkt perfect!

3 likes

@Tamara wij hebben ook een roborock naar tevredenheid! En idd systematisch de ruimte door, hij doet eerst de buitengrens en dan in lijnen er tussen.

Je kunt in de app ook de plattegrond opdelen in ruimtes, dus ik laat hem bv ook heel vaak alleen even de keuken doen na het koken of ontbijt en na het avondeten de eethoek. En je kunt ook een specifieke zone doen, als er bv zand ligt bij de achterdeur teken ik daar een vakje op de plattegrond via de zonefunctie en laat ik hem alleen even snel dat stukje doen.

Wij hebben volgens mij de s6. Dweilfunctie is leuk voor erbij, maar vervangt echt dweilen natuurlijk niet. Wij doek ook af en toe nog echt stofzuigen (hoekjes waar de robotstofzuiger niet komt) maar zou niet meer zonder willen. Terwijl ik wat anders doe, is het dagelijkse vuil weg.

3 likes

Misschien omdat ze dan verf afgeven? Anders zou ik het ook niet weten.

1 like

Ik wist niet dat dit niet ‘mag’ en ik doe het gewoon wel, nog nooit iets gemerkt dat het afgeeft oid

3 likes

Die bovenste foto hè, zo’n ding vind je echt super vaak bij Kruidvat of trekpleister voor een paar euro

Of is dat te laag voor je?

2 likes