Teiltje in het gootsteenkastje
Wij hebben een handdoekenrekje in de kast waar ook de stofzuiger enzo staat waar we ze aan aan laten drogen, daarna gaat het in een aparte bak.
Zoiets, zit tegen de muur en kun je uitklappen wanneer nodig.
Ik ben normaal niet zo van de negativiteit maar gezien je vroeg om te laten weten wat ik ervan vind, hier m’n eerste indruk / review:
Dus vandaag pakketje toegekregen. Heb het flesje 2/3 gevuld met de anti-kookgeur olie. Voor ik ging koken steek ik hem aan om de vlam na 2min uit te blazen. Ik vond de rookontwikkeling best heftig maar oké, tijdens het koken merk ik dat m’n ogen en die van m’n dochter wat prikken dus we zetten ook de terrasdeur aan de keuken open.
Naar het eind van de kooksessie merk ik dat ik niet goed gekruid heb en het gerecht volledig uit balans is, waarschijnlijk omdat de geur m’n smaak beïnvloed.
Ook aan tafel smaakte het eten me niet omdat de geur zo doordringend was.
Nu ben ik van nature best een prikkelbaar persoon, maar dit is wel heel heftig? Ik probeer later deze week nog de neutrale geur die ik erbij gekocht heb, maar vrees dat deze terug gaat.
Maar je moet toch altijd mengen met de neutrale geur? Ik dacht max verhouding 50/50 maar nooit minder neutraal. Of ik heb t fout onthouden, dat kan ook.
Ik zet t sowieso ook altijd na de geurontwikkeling aan, dus bijv na t gourmetten. Dan 10 min laten fikken, uitblazen en die speciale dop erop.
Ohh ik heb idd niet gemengd met die neutrale geur, en ook niet die dop erop. Stond niet in het bijgeleverde boekje:
Oh dat doe ik wel altijd, en volgens mij hoort dat ook. Zou dat eens proberen.
Die dop is bij plaatje 6, je laat de vlam 2 min fikken, dan blaas je hem uit en doe je die open dop erop (met dat rooster).
Zou dat nog eens proberen!
Ps ik typte in m’n 1e bericht 10 maar t moet 2 min fikken zijn!
Oh ik dacht dat stap 8 dop erop was.
We zijn intussen een uur verder en het kooltje gloeit nog steeds, heb intussen toch de dop erop gezet.
Lampe staat intussen in de gang
Ik doe ook altijd 1/5 geur en de rest neutraal omdat ik het anders te heftig vind.
Ok, morgen doe ik een nieuwe poging
Ik meng geen neutrale olie met geur (had ik ook nog nooit van gehoord) en ik doe hem altijd pas na het koken aan.
Ik brand de lampe berger altijd na het eten om de geuren te neutraliseren (dus niet tijdens het koken)
Succes morgen
Iemand dé tip om hardnekkige kalkaanslag op wandtegels volledig en gemakkelijk weg te halen?
Ik zag pas een reel dat een uitgeperste citroen tegen kalk zou helpen? Eroverheen wrijven zegmaar? Maar niet geprobeerd haha
Ja dit werkte hier goed. Zo goed dat op de kranen zelfs de stickertjes met warm/koud zijn verdwenen
Het proberen waard! Morgen wat citroenen halen
Een beetje zout inwrijven en met een citrusvrucht erover heen scrubben!
Herkent iemand deze vliegjes? Ik heb ze nog nooit eerder gezien en hoewel ik ze altijd doodsla verschijnt er binnen korte tijd weer een nieuwe
Ja, misschien wel?? Wel een kleintje dan. Nog geen cm
Ziet er uit als een voorraad mot. Kijk eens in je kast bij de rijst etc.
Het zou misschien ook nog uit een plant kunnen komen. Ik had vorig jaar een plant gekocht en na een tijdje ineens motjes in huis die leken op jouw foto. Ging zoeken en in de pot van de plant lagen wat lege poppen. Plant woont nu buiten haha