Huishoudtopic #2

Heeft iemand een tip hoe je een (nu nog niet zure, maar dat komt vast nog) melkgeur uit een matras krijgt?

Samenvatting

Ik werd vannacht wakker terwijl m’n onderrug en het matras helemaal nat waren. Eerst dacht ik dat onze dochter in bed had geplast, daarna dacht ik dat ik heel plaatselijk gezweet had maar uiteindelijk bleek het een melkfles te zijn geweest die m’n vriend had laten liggen en die dus helemaal leeg is gelekt in het matras. Zo’n 150 ml. En natuurlijk aan mijn kant van het bed. :sweat_smile:

1 like

Ik heb hier een keer succesvol de geur van kattenkots uit een bank gekregen door een papje te maken van een beetje water met baking soda. Erop smeren en laten liggen tot het droog is en daarna opstofzuigen

2 likes

:sob: ik ga m’n keuken maar leegruimen en 1000x grondig schoonmaken. Heeft iemand de tip voor ongedierte proof voorraad bakken?

1 like

Heeft iemand de tip hoe ik heel oude lijmresten van plakband van een whiteboard kan verwijderen zonder het whiteboard te beschadigen?

Ik zou het met stickerverwijderaar proberen, denk dat dat goed gaat (maar heb dat nog nooit op een whiteboard geprobeerd dus kan niet garanderen).

1 like

Föhn erop? Zo heb ik de resten kneedgum van een muur gekregen.

1 like

Wd40! Werkt bij mij altijd heel goed om stickerresten weg te halen. Wordt wel een beetje vettig dus daarna goed schoonmaken met iets ontvettend (bv water en afwasmiddel).

1 like

Tips om aanslag in de gootsteen weg te halen?
Ik heb vanmiddag al azijn laten weken en dat deed wel iets, maar lang niet alles ging er mee weg.

2 likes

Misschien met baking soda? Een pasta van maken met water of afwasmiddel. Dat inwrijven en dan naspoelen

3 likes

Voor mij helpt afwasmiddel altijd heel goed!

3 likes

Gaat het ook niet weg met een schuursponsje? Daar krijg ik het altijd makkelijk mee weg
Ik bedoel niet zo’n groen sponsje, maar zo een:
image

9 likes

Dit en cif gebruik ik altijd

6 likes

Groene zeep en microvezeldoekje is altijd wel een succes bij mij hiervoor.

6 likes

Niet echt milieuvriendelijk, maar chloor helpt hier het beste tegen, vind ik. Putje sluiten, beetje chloor op gieten, kwartiertje in laten trekken, met veel water en een schuursponsje poetsen.

8 likes

Niet perse voor bakken maar wel nog een tip je zou in de bakken laurierblaadjes kunnen leggen. Daar houden ze niet zo van, van die geur.

2 likes

Nancy Birthwhistle pure magic en dan even spuiten en laten intrekken

2 likes

Thanks voor alle tips! Net nog even geboend met afwasmiddel en daar gaat ook wel wat mee weg inderdaad. Ga dat nog een paar keer proberen en anders groene zeep en baking soda.

4 likes

Met een wonderspons van de action, dan is het zo weg

12 likes

Ja of the pinkstuff werkt ook als een tiet.

3 likes

Baking soda met afwasmiddel doet bij ons altijd de truc!