Huishoudtopic #2

Voor de mensen die erg tevreden zijn over hun prullenbak. Wat voor prullenbak hebben jullie?

2 likes

Brabantia met 3 vakken, maar zou achteraf liever 2 vakken gehad.

3 likes

wat vind je er fijn van afgezien van meerdere vakken?

3 likes

De looks, haha! Groot, makkelijk schoon te maken… maar voornamelijk vind ik ‘m mooi en totaal niet storend dat ‘ie in het zicht staat.

2 likes

https://www.coolblue.nl/product/838604/brabantia-bo-pedal-bin-2-x-30-liter-matt-black.html?cmt=c_a%2Ccid_16566003753%2Caid_135260042140%2Ctid_pla-329985921057%2Cgn_g%2Cd_m&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&gbraid=0AAAAAD7_VIb7pdB6zuzXl6yPip7JaK-hL&gclid=Cj0KCQjwk96lBhDHARIsAEKO4xZwU29c_kqd2Bn4U0Alaqvjr76Zx8Qcj6KnuuVYzwIAruIx0QFGB8IaAsAwEALw_wcB

Deze zou je dus aanraden? Prijzige prullenbak wel !

3 likes

Gaat wel je hele leven mee

2 likes

@Nysmn Ik heb hem ook, formaatje kleiner, en met maar een groot vak. Ik ben er blij mee hoor, mooi ding, en zeker als vervanging van een hele crappy prullenbak waarvan het deksel niet goed dichtging (en mijn hele woonkamer naar afval stonk)

Maarr het blijft maar een prullenbak, er passen alleen dure brabantia zakken in (althans, in de mijne), en ik vind hem niet echt makkelijk schoon te maken (de binnenkant dan, als je de bak eruit haalt). Oh, en zoals met elke vuilnisbak komen hier ook deukjes en krasjes in.

Nee, de Bo Touch Bin heb ik! Die op pootjes. En daarin passen gewoon zakken van de supermarkt (bij twee vakken durf ik dat niet te zeggen)

Ja, prijzig maar omdat hij in het zicht staat in onze keuken heb ik dat er met liefde voor over. Ik heb nog amper deuken en krasjes.

3 likes

prullenbak 30L zwart - HEMA hij was vorig jaar €20 goedkoper :skull:

1 like

Ik heb deze!!! Hij is prachtig :heart_eyes: misstaat ook totaal niet en hij staat bij mij erg in het zicht

1 like

Brabantia Touch Bin, dus maar een ‘bak’. Ik heb voor deze gekozen ivm beperkte ruimte en omdat we toch geen afval kunnen scheiden (geen mogelijkheden om gescheiden in te leveren).

Voor papier en glas heb ik deze: Blokker afvalsorteerder 25L Groen | Blokker

2 likes

Ik heb deze prullenbak

Heb hem wel met korting gekocht bij bol.com jaar of 8 geleden. Ik had altijd goedkopere prullenbakken maar die gingen altijd snel kapot, dus goedkoop was uiteindelijk duurkoop. Toen besloten wat meer uit te geven aan een prullenbak en deze lijkt niet kapot te kunnen, haha. In mijn voirge huis had ik geen plek in de keuken en toen heeft ie ruim 2 jaar op het balkon gestaan in weer en wind en ook dat heeft ie dus overleefd.

Voor plastic en papier heb ik 2 van deze bakken:

4 likes

Wil je de prullenbak gebruiken voor restafval/droog of voor plastic/gft? Zeker als het om de laatste twee gaat zou ik niet een te grote prullenbak doen. Hoe groter die is, hoe langer het duurt voor de zak vol is. Dat kan op den duur dan erg gaan stinken, zeker in de zomer. Misschien nog iets om rekening mee te houden.

2 likes

Vooral rest! En die raakt bedt snel vol bij ons.

1 like

Brabantia touch bin 60 liter, de ronde. Wil nooit meer anders en ook nooit meer kleiner (scheiden hier geen plastic). Vind het echt veel te duur maar heb al teveel goedkope prullenbakken gesloopt.

2 likes

Ik heb deze van kwantum, lijkt best of die jij linkte en scheelt toch weer paar tientjes

Ben vooral blij mee de twee vakken en soft close

5 likes

Bij TK Maxx kun je ook wel eens fijne vuilnisbakken vinden.
Ik heb die Brabantia bin voor restafval en een koperkleurige duo-bak van Tk Maxx (merk weet ik niet meer) voor plastic en papier. Werken allebei prima.

2 likes

Probeer het nog een keer hier. Iemand enig idee hoe ik dit weg krijg? Het lijkt wel hoe vaker ik het schoonmaak hoe erger het wordt.

4 likes

Volgens mij is dit geen kalk maar moet je juist de tegel ‘voeden’ met bijvoorbeeld olijfolie.

4 likes

Iemand een tip voor een doucherekje dat wel blijft hangen, of is dat sowieso een verloren zaak?

3 likes