Huishoudtopic #2

Ja dit heb ik vandaag gedaan en wauw het werkt echt als een tiet!

1 like

Ik heb deze: Brabantia ReNew Doucherek - Zonder boren - Dark Grey | bol.com
Die hangt dus aan de stang van je douche. Ik vind het zo heel handig.

3 likes

Douchebakje, BROGRUND, verchroomd, 25x4 cm - IKEA ik heb deze, zelfde principe!

2 likes

Oja! Stuk goedkoper ook. Die van mij zat in een kerstpakket haha

Deze blijft bij mij goed zitten

4 likes

Bij mij niet. Laatst maar weer nieuwe zuignappen gekocht, denk een uurtje na het ophangen weer allemaal lawaai vanuit de badkamer. Was dat ding weer naar beneden gestort. En dan had ik er nog niet eens wat in gedaan.
Er is bij mij altijd 1 zo’n zuignap die niet goed blijft zitten

Hele late reactie maar ik heb deze van Joseph Joseph en ik vind het echt top dat je twee grote bakken hebt die je zelf kunt indelen. Hij is smal en hoog ipv laag en breed wat ik heel makkelijk en ruimtebesparend vind. En hij staat mooi in mijn interieur :face_with_hand_over_mouth:

https://www.fonq.nl/product/joseph-joseph-intelligent-waste-afvalemmer-totem-max-60-liter-30-30-liter/387708/

1 like

Hebben jullie ook tips voor een afvalsysteem voor in het gootsteenkastje? Ik wil graag 3 bakken, voor plastic, gft en restafval. Liefst ook iets wat naar voren kan schuiven (evt automatisch bij het openen van de deur).

Die van Ikea is top!

2 likes

Iemand dé tip tegen urine geur weghalen uit een kleed? We hebben tijdelijk een hond en ze heeft op ons kleed heeft geplast. We krijgen de geur er niet uit. We hebben al geprobeerd:
Een sopje met dreft
Baksoda
Azijn

Groene biotex

2 likes

Ah super, dank ook @pastelzwart
Kan dat ook nog de dag erna?

3 likes

Ik ben echt niet goed in schoonmaken en ik loop altijd tegen iets aan in de badkamer: stof en tegels. Dit is echt het irritantste ooit. Ik heb zeg maar ergens een plateau met tegels waar snel stof en viezigheid op verzamelt maar ik maak de badkamer schoon met een vochtige doek met schoonmaakmiddel alleen dan smeer ik het stof steeds weg i.p.v. dat het aan de doek blijft hangen. Moet ik voortaan eerst met een droge stofdoek erlangs of hebben jullie nog tips?

2 likes

Ja eerst even afstoffen en dan pas nat schoonmaken.

4 likes

Gedoe :weary:

1 like

Of met een natte doek en dan nadrogen met een andere doek. Dan veeg je het stof ook weg

4 likes

HG urineverwijderaar werkt ook goed!

2 likes

Koop een swiffer. Ik dacht altijd dat het een grote onzin was vanwege de vele reclames maar dat ding maakt het leven echt makkelijker. Afstoffen gaat hierdoor 5x zo snel.

2 likes

Stofzuigen of swiffer-en

3 likes

Met een natte doek het stof in het rond vegen is echt meer gedoe dan eerst even met een stofdoek/swiffer/stofzuiger erlangs.
Oppervlaktes die verder niet vies worden stof ik meestal alleen droog, dan ben je helemaal snel klaar.

2 likes