Goede microvezel doek klamvochtig maken. Zodra de doek verzadigd is, schone doek gebruiken. Dat werkt top.
Niet icm schoonmaakmiddel trouwens.
Ik heb ooit hydrofiele luiers gekocht en in stukken geknipt en omgezoomd. Die gebruik ik nu voor na-drogen. Laat geen strepen achter.
Wat zijn goede microvezel doeken en hoe maak je ze klamvochtig ipv vochtig? Ik heb gewoon simpele microvezel van de action en uitgewringd (?) ben ik dus stof aan het rond smeren ipv dat deze het opneemt/meeneemt
Twee keer dubbelvouwen, in een emmer leggen en 50 ml koud water op doen!
Voor wie wellicht ook een goed alternatief voor microvezeldoekjes zoekt: ik heb uiteindelijk deze vaatdoeken bij Blokker gekocht, 100% katoen maar ze zijn vrijwel net zo zacht als microvezeldoekjes. Het is een soort badstof.
Wat zou het milieuvriendelijkste zijn om te doen met de microvezeldoekjes die ik nog heb? In de kledingbak doen?
Ik heb ook eindelijk m’n voegen behandeld met dat spul, ik vond het echt een kutklus heb net niet alles wat ik wilde behandelen kunnen doen met 1 tube, dus als ik weer genoeg moed heb verzameld ga ik nog wel eens een tweede ronde doen
Voor:
Daar is de kledingbak niet voor toch, zal rechtstreeks de verbrandingsoven in gaan gok ik
Je hoeft tegenwoordig niet alleen maar kleding in die textiel bakken te doen: alle textiel wordt recycled als het te oud is enzo. Maar weet niet in hoeverre die microvezeldoekjes te recycelen zijn of dat het niet echt textiel idd
Ja idd, er staat ook op dat je er gordijnen en beddengoed in mag doen (eventueel kapot). Ik ben ook bang dat ze gewoon verbrand worden. Maar als ik ze “op” maak blijven er microplastics in het water komen.
Das ook wel een groot oppervlakte! Wel mooi resultaat
Ik heb wat babykleding te leen gekregen, maar het ruikt naar vetluis (denk ik?). Ik heb mijn eigen wasmachine alweer even op 90 graden gedraaid, maar die babykleding kan daar natuurlijk niet in en mag maar op 30 graden. Aangezien het voor een newborn is, wil ik ook geen geparfumeerde dingen gebruiken in eerste instantie.
Heeft iemand een tip om de geur uit de kleding te halen? Zit er niet op te wachten op mijn baby straks de knuffelen en alleen maar die vetluis te ruiken ipv die lekkere babygeur
Een scheutje natuurazijn bij je normale wasmiddel wil wel eens helpen tegen geurtjes!
Een nachtje weken in azijn?
Hoe doen jullie dat met de doekjes voor het schoonmaken van het toilet? Ik was de microvezeldoeken, handdoeken, sokken en ondergoed samen op 60 graden. Maar op de een of andere manier vind ik het vies om de wc met microvezel schoon te maken en samen te wassen met handdoeken?
Nu gebruik ik van die wegwerpdoekjes en een spray maar dat is niet echt milieuvriendelijk.
Waarom is dat vies? De wasmachine maakt het toch schoon?
Als je het heel vies vindt kan je de wc doekjes eerst spoelen of op kort koud programma draaien. Dat doe ik met mijn wasbare luiers ook voordat ik er handdoeken bij doe.
Verschil is wel dat in die luiers daadwerkelijk urine en poep zit wat eruit gespoeld wordt in die korte was. Ik denk dat het met deze doekjes meer in je hoofd zit.
Het is meer het idee inderdaad dat mijn handdoeken gewassen worden samen met de doeken voor het schoonmaken. Waarschijnlijk ligt het ook aan mijn smetvrees haha.
Ik vind het ook zonde om een was van 90 graden aan te zetten voor een paar doekjes. Maar een korte was vantevoren is wel een goed idee!
Ik weet niet of dit normaal is maar het gezin waar ik nu inwoon doet de doekjes in een lege yoghurtemmer met wat water in de magnetron heel kort een soort ‘uitkoken’ en daarna drogen over de verwarming. En dan uitwassen
Wij kunnen een gratis droger krijgen van familie. Ik heb nog nooit een droger gehad maar begrijp dat er een stapelkit tussen de droger en wasmachine moet. Online zie ik ze van kunstof en aluminium, maakt dat nog erg verschil /wat is het beste?
Ik heb mijn droger gewoon bovenop mn wasmachine staan zonder iets ertussen, had wel iets gekocht maar dat paste niet dus heb het zo gedaan
Maakt niet zoveel uit! Ik vind zo’n uittrekbaar plankje ertussen wel makkelijk voor de wasmand, vanwege de hoogte