Ik doe alle handdoeken, keukendoeken, microvezeldoekjes, baddoeken, dweil en wc doekjes gewoon samen op 60 graden met extra inweken programma. Als ik voor de wc doekjes een aparte was ga draaien dan heb ik ook geen volle trommel en ga het niet een week lang op sparen.
Same! @Velours wij hebben een simpele van coolblue, wel plastic dus oogt cheap maar voor ons echt onmisbaar. Voorheen gooiden we vaak kleding voor na het douchen op de wasmachine maar daarvoor hebben we nu die plank. En ook echt heel handig voor de wasmand idd, a ders is het wel erg ver vanaf de grond.
Ik doe die pannen weleens met een staalspons als eten aangekoekt zit. Dus dat zou ik met roest ook proberen.
Edit: een gewone kookpan bedoel ik
Met citroensap krijg ik āzwevendā roest op bestek (komt door vaatwasser bij mij, lang verhaal) wel goed weg! Weet niet of het ook goed werkt als het metaal flink aangetast is.
Ja ik vind het zelf ook niks maar ik heb het ook niet bedacht
Een tijdje laten koken met water en soda. Ik weet niet of het ook voor roest werkt, maar op deze manier kreeg ik een oude pan zonder anti-aanbak goed schoon.
Vaatwastablet in de pan en dat even laten koken zelfs de meest oude plekken kreeg ik weg
Ik heb een pvc vloer en bij de keuken zit een gele plek. Ik denk van kruiden/marinade oid wat in de vloer getrokken is. Ik heb het al geprobeerd met the pink stuff maar dat hielp niet. Ik dweil met allesreiniger maar dat doet ook niks. Vraag me af of iets, speciale reiniging voor pvc vloeren kan helpen of dat ik nog iets anders kan proberen?
Wij kregen dit bij onze pvc vloer, heb het nog niet gebruikt maar zie wel goede reviews:
Ik heb een hekel aan dweilen en kijk nu naar stofzuiger/reiniger/droger combos. Werken die dingen echt? Ik heb een halflangharige kat, dus ik zet de stofzuiger altijd op de hoogste setting.
Robotdweil vond ik niks, er werd gewoon een nat doekje over de vloer gesleept maar totaal geen kracht gezet dus vlekken gingen er niet vanaf. Weet niet of duurdere robots wel kracht zetten.
Hier exact dezelfde ervaring. Soms werkte het zo slecht dat überhaupt de helft van het doekje de grond maar raakte. Maar mijn robot was wel uit een goedkopere categorie. Wellicht maakt dat nog verschil.
Oh maar ik zoek geen robot! Gewoon eentje die je zelf door de kamer zwiept haha.
Ik had ook altijd een hekel aan dweilen. Maar sinds ik een spray dweil heb, vind ik het zoveel makkelijker en fijner om te dweilen.
Als je irritatie vooral ligt in het gedoe van dweildoek nat maken, uitwringen, om dweil heen doen, dan weer er af halen etc⦠dan is een spray dweil misschien ook een optie voor je.
Zag dat ze vandaag in de aanbieding zijn op Bol, misschien het kijken waard?
Ik heb een bloedvlek in een spijkerbroek. Heb hem al 2 keer gewassen met glassex eerst er op gespoten en een keer met ossengal. De vlek is helaas nog wel zichtbaar. Wel lichter hoor maar ik wil hem natuurlijk helemaal er uit. Iemand nog een idee hoe je dit er helemaal uit krijgt?
Heb je het met warm water gewassen? In bloed zitten enzymen die bij warme temperatuur actief worden en de nare vlekken creƫren.
Wat ideeƫn: melk werkt goed om bloed vlekken eruit te krijgen en in koud water met soda werkt ook goed. Met melk heb ik er ook nog wel eens een oude vlek uitgekregen. Koud water en soda gebruik ik direct na dat er bloed op gekomen is.
Sindskort hebben wij een randloze toilet, alleen nu kn ik natuurlijk geen wc blokjes meer gebruiken. Ik zie strips of fresh disks van wc eend voorbijkomen, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik die disc en die bevallen goed, enige is dat ik altijd hou van dat gekleurde wc water, maar dat heb je Volgensmij niet.
Biotex en altijd alleen koud water op een bloedvlek.