Huishoudtopic #2

Ai dit zijn inderdaad meelmotten en dat is best slecht nieuws… ik heb ze ook gehad en uiteindelijk al mijn houdbare eten weg moeten gooien omdat ze overal in zaten. Ik was in de veronderstelling dat ze weg waren tot ik paprikapoeder door een omelet gooide en zelfs daar allerlei motten door bleken te krioelen. Soms nog nachtmerries van maar hopelijk valt het mee bij jou! Beetje zwartgallig I know :sweat_smile: sorry als je schrikt.

8 likes

Wtf hoe komen die in een potje terecht dan?? Vreten ze door glas/plastic heen ofzo

2 likes

Geen idee, denk dat ik hem niet goed had dichtgedaan? Maar ze zaten echt gewoon overal, en het begon met telkens een enkele mot op het plafond. De grootste groep zat in een pak risotto en ik heb de rest van de tijd dat ik daar woonde allerlei houdbare dingen in de koelkast bewaard uit angst dat ze weer zouden komen.

1 like

Ja, dat kan! Maar met name zachtere plastics. Heb het vorige zomer gehad, en ik heb mijn hele voorraad weg moeten doen. Tot in de herfst had ik nog larven… Niet fijn.

1 like

You’re fucked :grimacing: ik heb eens alllles weg moeten gooien, qua droge producten dan. Sindsdien heb ik alles in glas

Omg dit klinkt echt verschrikkelijk. Een omelet eten zou voor mij nooit meer hetzelfde zijn.

2 likes

Omg
‘Bedankt’ voor de reacties. Ja, ik heb na mijn verhuizing een pak rijst gevonden met die larven er in maaruiteraard weggegooid en verder al mijn rijst en pastas ed in weckpotten gaan bewaren. :sweat_smile:🥲
Ik ga op onderzoek uit!

2 likes

Ik had het in mijn studentenhuis zelfs in weckpotten, het was echt vreselijk.

2 likes

O shit, sinds een paar dagen zie ik deze telkens bij mij in de hal, dat zal wel geen goed teken zijn. :anguished: Nu nog eens moed gaan verzamelen om alles te gaan controleren…

Ik krijg het gewoon niet weg! Heb naast citroen (met zout) ook kalkweg schuimspray van HG gebruikt, maar blijf dit zien:

Harde stukjes kalk rondom de kraan en knoppen heb ik met succes kunnen verwijderen, maar op de tegels dus niet :woman_shrugging:t2: Je voelt die vlekken op de tegels niet, maar in een bepaald licht zie je ze wel :disappointed:

1 like

Heb je een stoomreiniger of iemand waarvan je er een kunt lenen? Ik heb ook zulke vlekjes en als ik die gebruik (met wat azijn door het water) ziet het er altijd veel beter uit.

Hoe kan ik dit houten aanrecht weer zo mooi mogelijk krijgen? Het hoort meer te zijn zoals helemaal links.

1 like

Opschuren en opnieuw in de olie zetten.

1 like

Met een schuurmachine of?

Yes! Licht opschuren en dan in de olie zetten.

Mijn schoonvader heeft ook een houten blad en doet dit eens in de zoveel maanden.
Hij gebruikt: Rambo werkblad olie transparant mat kleurloos

2 likes

Bij de action verkopen ze een toiletborstel van 52 cent en dit is echt een top ding!! Flexibel en niet te stugge haren. Enige nadeel is dat de steel vrij dun is en ik denk dat als je teveel kracht zet hem doormidden kan breken. Maare voor iedereen die nog een goede zoekt, action dus!

3 likes

@Kermit late reactie maar heb ook ooit zo’n plaag gehad en je komt er echt heel moeilijk vanaf. Ze zijn soms moeilijk zichtbaar maar ze zaten bij mij echt in alle droge producten. Hele voorraadkast weg kunnen gooien :sob: Ook in alle noten, gedroogde abrikozen, havermout etc. Pas toen ik heel rigoreus echt álles had weggegooid waren ze weg. Dus dat is mijn tip: gewoon alles weg gooien, hoe moeilijk ook

4 likes

Ik ga een nieuwe koelvries combinatie kopen en weet al welke ik wil. Alleen zijn er van dat model twee maten: 185cm hoog en 203 cm hoog, waarbij de hogere minder energie verbruikt. Die van 185 heeft energielabel D (/204 kwh per jaar), en die van 203 heeft label C (/169 kwh per jaar).

Nu twijfel ik heel erg of ik niet die grotere moet nemen ook al heb ik die ruimte niet nodig, omdat die minder verbruikt. Hij is ook maar €50 euro duurder, door een cashback actie. Maarja, een koelkast van 203cm hoog voor (nu) in m’n eentje voelt ook weer belachelijk ofzo.

Heeft iemand geniale inzichten voor hoe deze keuze te maken?

2 likes

Gewoon absoluut die grotere kiezen :partying_face:

22 likes

Grotere! Heerlijk die extra ruimte. Ook als je die niet per se nodig hebt is het fij om nooit meer te zoeken naar plaats, ook niet als je een feestje of kerstdiner hebt. We hebben hier een volledige koelkast + een even grote vriezer ernaast, zat al in het appartement, is normaal hier. Vond het eerst belachelijk maar nu zitten ze altijd vol, je went er snel aan :laughing:

7 likes