Huishoudtopic #2

Top! Ga ik die aanschaffen en uitproberen

5 likes

Is het een hele grote vlek? Als het niet al te groot is kan je het eens met spuug proberen. Zo heb ik het er eens uitgekregen. Melk werkt ook vaak goed.

1 like

Niet mega groot maar wel te groot voor met spuug denk ik. Hoe werkt dat dan met melk? Erop doen en in laten weken?

@Livre op 30 graden gewassen, weet ook niet of onze wasmachine nog kouder kan.

1 like

Als je wasmachine niet kouder kan dan is het beter om het een eventuele volgende keer eerst met de hand uit te spoelen en dan in de week te zetten met iets (mijn voorkeur is biotex). En dan daarna nat in de wasmachine en ‘gewoon’ wassen.

6 likes

Ik had gewoon een bakje met melk en daar de mouw helemaal ingestopt. Eventueel iets zwaars er op leggen zodat die goed ondergedompeld blijft. En dat heb ik toen een aantal uren laten staan. Daarna in de wasmachine.

Edit: al lees ik wel allemaal tips om te wrijven met een doek of een borsteltje. Kan me niet herinneren dat ik dat heb gedaan. Al doe ik dat met de truc van spuug wel.

Oh en je kan eventueel water mengen met melk.

2 likes

Als je een Geberit inbouwreservoir hebt kun je ook kijken naar zo’n systeem waarbij je het blokje in het reservoir gooit en dus doorspoelt met dat blauwe water. Inbouwen is vrij gemakkelijk!

2 likes

Helaas geen Geberit maar het merk Ben

2 likes

Ik heb gewoon een toiletblok in mn rimless wc. Werkt prima? Vind die disc er altijd zo goor uit zien. Alsof iemand zn snotje in je pot heeft gedeponeerd. :joy:

5 likes

Vind mijn keuken best snel vettig worden en er snel vettig uitzien (mat keuken) hoe maken jullie je keuken schoon?

1 like

Hoe krijg ik dit weg? Op het fornuis.

4 likes

Azijn al geprobeerd?

2 likes

Deze dingen voor alles:

Bij de Action

4 likes

Je kan ook kijken of je het kan wegpoetsen met een beetje olie. Edit ik doe dan een beetje olie op een keukenpapier en dan wrijf ik de olie helemaal ‘weg’, ik doe dit op de afzuigkap.

5 likes

Met rvs reiniger!

2 likes

@Velours @Philo @George thanks ga alles even proberen.

Iemand hier die gebruik maakt van de scrub daddy? Waar gebruiken jullie deze zoal voor?

1 like

Ik weet niet of je dit al hebt gedaan, als je “scrub daddy” opzoekt (zoekbalk rechtsboven) kom je op verschillende berichten die er al over zijn geplaatst!

Oh top! thanks :grinning:

1 like

Scour daddy bestaat ook :sweat_smile:

Klopt, die heb ik ook gehad, maar deze heeft dus ook echt een sad face haha :slightly_frowning_face:

6 likes