Voordat ik kinderen had was het paar uurtjes in het weekend grote schoonmaak en verder doordeweeks alleen de keuken en badkamer een beetje bijhouden.
Nu met kinderen stoort het mij gewoon als het niet schoon is en heb ik echt routine gecreëerd.
Elke avond voordat we gaan slapen vaatwasser aanzetten - elke ochtend uitruimen;
Voordat ik in de avond op de bank neerplof man en ik besteden dan een half uurtje aan opruimen/schoonmaken tenminste de keuken, alle speelgoed weg, evt snel stofzuigen, plaatselijk dweilen en de tafels afnemen;
Meestal draai ik elke dag wel een wasje en sommige wasjes zet ik in de avond al in de wasmachine en programmeer ik het zo dat de was klaar is als ik opsta dan alleen in de droger doen of ophangen.
Badkamer gewoon afnemen met doekje elke dag;
Toilletten doe ik ook gewoon tussendoor bijna dagelijks maar soms om de dag.
Grote klussen zoals stofzuigen hele huis en dweilen dat doet nu een schoonmaker en eens in de week ga ik er even snel doorheen maar dat is meer wanneer ik tijd heb of zie dat het nodig is.
Was opvouwen is echt een ding wat hier blijft liggen en moet ik echt in het weekend doen.
En ja soms ben je gewoon moe en dan laat ik ook echt wel de boel de boel. Een half jaar geleden hadden wij geen schoonmaker en dan was het wel vermoeiender vond ik want dan waren we toch wel een dagdeel van het weekend bezig met alles schoon te maken terwijl ik nu die tijd kan besteden aan mijn gezin. Dus als het kan, maak het je zo makkelijk mogelijk zou ik zeggen.