Hmm, ja wij zijn niet echt klussers (verre van zelfs) maar hebben bijv wel kattenbakgrind etc.
Waarom is dit zo moeilijk.
Hmm, ja wij zijn niet echt klussers (verre van zelfs) maar hebben bijv wel kattenbakgrind etc.
Waarom is dit zo moeilijk.
Ik dacht ook meteen neem geen Greenpan! N.a.v. tips hier gekocht maar nog nooit zoân miskoop gehad. Hij brandde vanaf dag 1 altijd aan en wordt compleet zwart van elk vegavleesje. Sta dagelijks me in het zweet te schrobben dat ding weer enigszins schoon te krijgen.
Klein beetje water, afwasblokje in drie snijden en dan 1 deel en dan ff laten koken, dan is het zo schoon
Heb een Samsung jet 90 multi en die zuigt prima kattengrit op. Zou dan wel een tweede accu adviseren want mijn appartement is kleiner en soms gebruik ik voor een deel de maximale stand en dan red ik het net aan/net niet met één accu. Ik kreeg toen ik hem kocht een gratis tweede accu (duurde wel een paar weken).
Maar daar heb je toch niet elke dag zin in? Een pan moet je toch ook âgewoonâ af kunnen wassen
Nou ik zou dat liever doen dan mezelf dagelijks in het zweet schrobben maar dat is je eigen keuze toch
Ja gewoon een andere pan kopen. Ik had ook een set van Greenpan, echt wel mooi en een hele goede deal maar zulke kut pannen. Heb het wel verkocht via marktplaats btw
Ik heb net de vriezer ontdooid en schoongemaakt. Wat een rotklus zeg . Moet ook wel zeggen dat dit de eerste keer in 2 jaar tijd was⊠oeps.
Zou het nu wel wat meer bij willen houden maar dat is ook met de oven schoonmaken en de vaatwasser. Hoe vaak doen jullie dit? Of gewoon wanneer je ziet dat het nodig is?
Ik heb vorige week ook mijn diepvries ontdooid, omdat ik de lades bijna niet meer dicht kreeg
Te weinig dus, was nu 1,5 jaar geleden denk ik. Kan ook 2,5 jaar zijn.
Oven haal ik wekelijks een doekje dooor aan de onderkant en over de ruit. Een keer per 2 weken pak ik hem een keer mee met de stofzuiger en een keer in de 2 maanden maak ik hem een keer grondig schoon. We gebruiken hem vrij veel.
Vaatwasser doe ik als ik er een keer aan denk (1x per 2 maanden ofzo) met een blokje van de DM, die kan je gebruiken terwijl er vuile vaat in staat, dat vind ik wel handig, dan draai je niet een lege machine. Rubbers enzo als ik zie dat ze echt vies zijn (lees: te weinig)
Haha ja ik moest de lades ook met grof geweld open en dicht doen. En ik las ook dat de vriezer meer energie verbruikt wanneer er veel ijs op zit. Dus dat is ook zonde.
Dat van die vaatwasserblokjes klinkt wel goed. Dat vind ik ook altijd zonde en onhandig. Want eigenlijk moet je hem dan leeg laten draaien meteen als je hem hebt uitgeruimd. En ik haat het om de filter schoon te maken.
Ja hier ook! Na 2 keer gebruiken al helemaal lelijk en kon er geen (vega)burger in bakken zonder dat het aanbakte. Heb de klantenservice gemaild en ze gaven inderdaad aan dat ik op lagere temperatuur moest bakken. Om het schoon te krijgen moest ik laagje water met afwasmiddel in de pan doen en aan de kook brengen en dan zou het er zo af gaan. Nou bij mij niet, dus heb de pan maar weggedaan.
Nou ik heb een bk pan die ik onlangs nog ergens aanraadde en die deed het supergoed, was een of andere blue label non pfas bladiebla.
Die hebben dus hetzelfde euvel als de greenpannen. Hij is 1 keer heel warm geworden, ik was maistacos aan het opwarmen en heb er iets van 15 achter elkaar opgewarmd. Toen zag ik al dat hij aan de randen wat bruin werd en daarna is het 1 grote ellende. Heb hem al geschrobt en met soda uitgekookt, maar hij bakt nu enorm aan
Ik ga me maar eens verdiepen in een rvs of gietijzeren pan. Vind gietijzer alleen zo zwaar en ben bij beide bang voor het hele inbrandgebeuren
Ik gebruik rvs maar heb nooit mijn pan ingebrand. Gewoon goed heet laten worden voor gebruik.
Ik heb ook van die pfas-vrije pannen van BK die ook nog eens in de vaatwasser zouden moeten kunnen. Nou, die kunnen na een jaar de prullenbak in want alles plakt, zelfs als je er veel olie in doet. Dus nu gebruik ik liever mân rvs pan (van IKEA) dan die van BK.
Ik heb me ooit aan gietijzer gewaagd maar dat werd een plakkerige bende en ik vond het allemaal maar onhandig, maar over rvs ben ik meer te spreken.
Volgens mij mag je rvs juist niet inbranden. Heb een demeyere gekocht bij een pannenwinkel en hij zei juist niet inbranden. Vind het een super fijne pan, alleen aardappeltjes bakken lukt me op 1 of andere manier niet: die bakken altijd compleet aan
Ik heb ook een hapjespan van Demeyere gekocht. Rib uit mijn lijf, maar ik ben er blij mee.
Ik doe nog iedere keer wel het watertruucje (druppel water in de hete pan laten dansen), dan gaat de inductieplaat lager en doe ik er een beetje olie in.
Uch, wij hebben net paar weken terug greenpannen gekocht nav een vraag tijd terug. Deze werd door veel aangeraden⊠maar blijkbaar geen succes. Nou we gaan zien hoelang ze meegaan
Ik heb de 30 + (40?) jaar oude potten en pannen van Demeyere van mân ouders gekregen , en die zien er volledig nog als nieuw uit, niks op aan te merken. Kan ze zeker aanraden.
En dit doe ik ook om te testen of het heet genoeg is om te bakken, er bakt dan nooit iets aan bij mij.
Ik heb voor het eerst in mân leven een droger en ben heel blij, want mijn huisje is heel klein en koud en krijg mân was niet droog en stond enorm in de weg. Maar nu is mijn vraag: gooien jullie alles in de droger?
Nee zeker niet! Ik had eens een t-shirt dubbel en eentje gebruikte ik voor buiten en eentje als chillkleding. Die deed ik wel in de droger. Als ik ze naast elkaar legde was de ene veel fletser en gewoon uit vormâŠ
Dus als je waarde hecht aan je kleding zou ik het niet doen.
Nee niet alles want je kleding kan krimpen door de hitte. En je kleding slijt ook sneller geloof ik.
Ik doe alleen handoeken, washanden, ondergoed en sokken en het beddengoed erin.
Verder doe ik de rest (bhs, broeken, shirts, truien) gewoon ophangen binnen op een rek.