Huishoudtopic #2

Dankjulliewel!! Ook @whosthatgirl. Dan doe ik alleen het rijtje wat jij zegt Daydream.

2 likes

Nee, alleen beddengoed, handdoeken en sokken.
Soms simpele witte t shirts en hemden en af en toe ook boxershorts van man.

Nu ik een kind heb draai ik soms ook wat broeken en effen shirts van hem mee als het nodig is.

Maar de kwaliteit van je kleding komt het niet ten goede. Ik zou er dus ook nooit bovenkleding van man of mijzelf bijgooien.

5 likes

Mijn eigen kleding niet alles maar ik heb wel broeken waarvan het waslabel aangeeft dat het in de droger kan, die gaan er wel in. Mijn vriend boeit het niet en hij gooit alles in de droger, nog niet meegemaakt dat er iets is gekrompen. Geloof wel meteen dat gebruik van de droger kleding sneller lelijk maakt/doet slijten.

3 likes

Hier precies hetzelfde. Voorheen toen ik pas een droger had gooide ik dus alles er klakkeloos in en een aantal broeken en shirts zijn dus echt gekrompen. Nu doe ik dat niet meer!

Ik doe soms wel als we echt snel iets nodig hebben een korte droogprogramma. Dat is dan korter en minder heet, vervolgens alsnog wel ophangen maar dan is het een stuk minder nat en dus wel de volgende dag droog.

2 likes

Help. Nieuwe H&M romper van zoontje, zitten deze vlekken op. Heb het met Dreft geprobeerd te weken (tip van schoonvader), daarna met Vanish poeder in de was gegooid op 40 graden. Maar het gaat er niet uit. Is dit nog te redden?

2 likes

Ossegalzeep?

1 like

Ossengalzeep, dag laten intrekken en dan in de wasmachine.

3 likes

Heb het niet in in huis, maar ga even kijken waar ik het kan halen, thanks!

drogist

3 likes

Ja dit @FrootLoops , tussendoor steeds nat maken net zo lang tot de zon de vlekken eruit heeft gebleekt.

6 likes

Top, ga morgen wel even halen. Wel weinig zon, maar vanaf zondag klaart het op, ga ik dan ermee aan de slag, thanks! :raised_hands:

3 likes

Hebben ze ook gewoon bij de supermarkt. Ik gebruik gewoon de variant in de spuitfles.

2 likes

Gewoon nat houden en buiten op de tuintafel te drogen leggen, steeds opnieuw sproeien dan gaan de vlekken er door het licht wel uit.

1 like

Je kan ook nog proberen om ‘m een nachtje in glansspoelmiddel (voor de vaatwasser) te weken en dan weer te wassen. Heb daar zonnebrandvlekken mee uit een oud, antieken lakentje (van schoonmoeder…) gekregen.

2 likes

Ik ga ze nu na een jaar vervangen omdat ze alleen maar aanbakken.

1 like

Ik vind van niet. Heb ze ook na iets meer dan een jaar vervangen omdat echt alles aanbakte.

2 likes

Naja ik had hier dus paar maanden terug tips gevraagd voor goed pannenmerk en toen werd greenpan het meest genoemd… dus meningen verschillen enorm…

3 likes

Nu twijfel ik om ervoor te sparen. De pannen doen mij wel denken aan die van villeroy en boch, ook een actie van de AH. Ik heb ze ook al een aantal jaar en die zien er nog goed uit.

1 like

Ik ben er heel blij mee, maar ze hebben verschillende lijnen. Misschien zit t verschil daarin?

3 likes

Op Zalando Lounge is nu ook een actie met Greenpan pannen. Geen idee of dat een betere lijn is en hoe veel het verschilt met de prijzen van de AH, maar je kunt even kijken?
https://www.zalando-lounge.nl/campaigns/ZZO2HQM/58 of bij Zalando Lounge - home als de link niet werkt.

3 likes