Heeft iemand nog een geniale oplossing tegen zilvervisjes? Ik woon in een nieuwbouwwoning en het is hier niet bijzonder vochtig oid, maar toch zie ik ze best veel, vooral op zolder. Ik heb al eens met van die valletjes geprobeerd, met aan plastic zakje met aardappel en als ik ze tegenkom, maak ik ze dood. Toch blijven ze maar verschijnen. Iemand een idee?
In mijn vorige huis kwam dit omdat de afvoer verkeerd was aangelegd dus het water eerst naar boven kwam en na een tijdje pas ging doorspoelen. Vaak was dat pas na ruim 5 minuten. Niks aan te doen behalve alles eruit en opnieuw aanleggen. Weet niet of dat ook aan de hand is bij jou, maar in dit geval kan je ontstoppen wat je wil maar gaat dat nooit werken.
En anders azijn en zo’n rubberen ontstopper gebruiken?
Oohjee, klinkt wel alsof je er alles aan doet om verstopping te voorkomen. Heb je een zeefje in het doucheputje die haren en dergelijke opvangt?
Verder zou ik contact opnemen met de woningbouw.
Ik had dit ook en gooi ook altijd haren weg. Toch bleek de afvoer volledig verstopt met een soort prop van haren en hebben we deze met een vork en zo’n spiraal eruit gehaald….
Ik heb dit vroeger in m’n appartement ook gehad. Het was meestal midden in de nacht dat ineens die badkamer weer overstroomde! Om gek van te worden. Enige oplossing is om een riool ontstoppingsservice in te schakelen. Die gingen toen bij ons met zo’n hele grote slang die buis in om alles weg te krijgen.
Speciale gif tegen zilvervisjes spuiten, vochrvreters neerzetten en/of van die vallen. Verder is er zo weinig aan te doen helaas
Zou je kalk ook kunnen verwijderen met een kledingstomer of is dat niet krachtig of heet genoeg? Stoomreiniger heb ik niet, maar kledingstomer wel. Is dat het proberen waard in de badkamer?
Shit moet echt van mijn bank af komen om naar de Lidl te gaan
Je zou het kunnen proberen, heb weleens gelezen dat schimmels ook te verwijderen zijn met kledingstomer.
Bij kalk misschien wel iets van azijn nodig.
Hij staat ook online in de lidl shop!
Yes heb hem al gehaald, lagen er niet meer zoveel dus blij! Ook al gelijk uitgetest😍
Ik weet even niet welk topic maar hoe bewaren jullie knutselspullen of cadeau/inpakpapier? Gewoon in van die plastic bakken?
Hebben mensen hier the pink stuff en/of een scrub daddy en is dit echt een must? (Cleantok invloed hier) If yes, waar kan ik het in NL het beste (lees goedkoopst) kopen?
Ik heb de pink stuff en een scrub daddy maar ik vind voor beiden dat het geen essentieel iets is wat je echt nodig hebt. Je kan prima zonder.
De pink stuff kun je bij de Big Bazar kopen en Scrubdaddy het goedkoopst bij 123schoon.
Die is inderdaad heel fijn voor cadeaupapier. Alleen je moet dan veel (>25 rollen hebben) anders is het een te groot ding.
Als je een plek overhebt in een meterkast/trapkast is dit ook handig.
Wij krijgen zwarte kranen in de nieuwe badkamer. Las al dat de meeste agressieve schoonmaakmiddelen niet gebruikt mogen worden.
Wat gebruiken jullie om de kranen netjes te houden?
Inpakpapier in een la. In die kast heb ik verschillende bakken waar ik Knutselspullen over verdeeld heb. Zoveel mogelijk soort bij soort. Inpakpapier heb ik ook wel op een hoge kast bewaard. Is het goed uit het zicht maar kan je er wel snel bij. Anders iets van een paraplubak.
Kalk voorkomen is altijd beter. Dus altijd je kranen droogmaken na douchen/badderen, dat scheelt alles.