Huishoudtopic #2

In pan water uit laten koken met citroen(zuur) of azijn?

2 likes

Is het het bovenste deel? Als azijn en een schuursponsje niet werkt, zou ik een pan met water, waarin je dit deel kan helemaal onder water kan zetten, en dan een flinke schep sodazout (van die kristallen, dus geen baksoda) tegen de kook aan laten sudderen voor een half uur. Met soda krijg ik de ergst aangebrande pannen of ovenschalen schoon. Als je een oven heb, kun je die ook op 90 graden zetten en de pan met water daarin. Zo weet je zeker dat het niet kookt en over kookt, maar dat het wel goed warm is en rustig zijn werk kan doen.

3 likes

Ik heb een broek eigenlijk een maat te groot gekocht 🥹. Althans, bij passen zat hij perfect maar na 1 keer dragen is hij helemaal uitgelopen al, en had hij heel goed een maatje kleiner gekund. Heeft het zin om hem een keer heet te wassen?

1 like

Ik heb dat ook eens gedaan maar uiteindelijk bleek de broek te groot en moest het alsnog met een elastiekje in de taille. :frowning:

3 likes

Ik zou dan bang zij dat ie ook in de lengte krimpt, maar laten innemen kan meestal wel!

1 like

Wat vinden jullie een fijn dweilsysteem? Gebruikte hiervoor een Swiffer Wetjet maar die werkt niet meer… dus nu wil ik iets zonder batterijen. Zat te kijken naar de Vileda 1.2.spray (ook zo’n vloerwisser maar zonder batterij) maar anderzijds kan ik misschien beter een ‘echte’ dweil kopen? Mijn appartement is wel klein en ik draag nooit schoenen binnen. Ik dweil ook niet super vaak of zo.

2 likes

de gewone swiffer met de natte doeken?

2 likes

Ik heb dit ding, werkt prima. Lijkt wel wat op jouw swiffer alleen deze bedien je met de hand.

4 likes

Bij die dweilen met zo’n sproeifunxtie vind ik vaak de vloer plakken daarna

4 likes

Ik wil m’n normale wasverzachter gaan vervangen door azijn maar ik snap nou niet wat voor soort azijn (leer ook nu pas dat er zoveel soorten azijn zijn). Welke moet je hebben en doe je dat gewoon in het bakje voor wasverzachter? Een scheutje of vol?

2 likes

Natuurazijn en een scheutje is genoeg

1 like

Dankje! :raised_hands:t3:

3 likes

Nooooo ik heb zojuist smeer in mijn wollen mantel gekregen door de fiets. Hij komt echt nét van de stomerij…

What to do… ben nu op mijn werk en pas vanavond thuis. :sob:

1 like

Hebben jullie tips voor een fijne wasmachine/droger?
Ik weet gewoon niet meer waar ik naar moet kijken omdat er zoveel is.

3 likes

Ik heb laatste deze gekocht Samsung WW90TA049AE EcoBubble - Wasmachines - Coolblue
Vooral door de hygiënische stoomfunctie want dat zou goed zijn voor allergieën en dierenharen en bij dierenharen was ik verkocht :smiling_face_with_tear: Volgens mij moeder moest ik heel erg letten op het aantal toeren en of er een verkocht wasprogramma is.
Hij is ook echt heel stil, mijn oude machine hoorde ik in de woonkamer nog, staat op zolder, en deze totaal niet.

2 likes

Mijn droger is overleden en ik twijfel nu tussen een warmtepompdroger of maar weer een condensdroger.

Twijfel is omdat een warmtepompdroger best wel lang duurt volgens reviews en vaak niet goed droogt. Daarom op zoek naar ervaringen met een warmtepompdroger. Hoelang doet hij er gemiddeld over?

Wij hebben een warmtepomp droger en werkt prima!
Je hebt natuurlijk verschillende programma’s en ook de optie om de droogheid gehalte aan te passen op die van ons (bosch).

Geen spijt van! Is wel een beetje spelen geweest maar inmiddels komt textiel niet meer vochtig uit de droger (tenzij ik dat bewust zo in stel).

De tijd is dus verschillend afhankelijk van je programma.
Beddengoed en handdoeken doet er bij mij 2 uren over op de middelste intensiteit maar alsnog komen de handdoeken en beddengoed er gewoon droog uit.

De normale katoen programma is standaard iets van 2,5 uur, maar hij weegt bij ons zelf de hoeveelheid kleding en past dan gedurende het draaien zelf de tijd aan, meestal is het dus na 2 uren droog.

2 likes

Bij ons duurt een normaal programma waarbij het echt droog wordt vaak 3 uur. Ik vind dat prima, ja het is lang maar het is niet alsof ik er iets voor hoef te doen.

2 likes

Ik heb ook een Bosch warmtepomp droger en een volle trommel met handdoeken/vaatdoekjes etc duurt ongeveer 2 uur om te drogen. Bij beddengoed geeft ie aan dat het 1,5 uur duurt maar dan zit soms alles helemaal in elkaar gedraaid waardoor het niet goed droog wordt. Die doe ik dan vaak nog een half uur extra.

Ik had hiervoor een condensdroger en die werd heel warm (gaf veel warmte af aan de kamer) en maakte veel meer lawaai. Wellicht zijn ze inmiddels verbetert maar dat was voor mij wel een reden om geen condensdroger meer te nemen.

2 likes

Ik had hier bij beddengoed de tip gekregen om het op te vouwen. Wat ik nu dus doe is de kussenslopen vouwen en tussen de kussenslopen een droogbol zetten, dan de beddekovertrek ook opvouwen en tussen iedere bouwlaag een droogbol (meestal stuk of 6), dan komt het ook niet als een prop eruit en is wel echt alles droog.

Ik doe de hoeslaken en molton wel apart.

4 likes