Huishoudtopic #2

Kan gewoon in een emmer of bak. In de zomer gebruik ik een slang naar buiten, in het najaar gebruik ik als ik de was sneller wil drogen een bak of emmer. Zorg er wel voor dat de slang een beetje van boven naar beneden loopt zodat de zwaartekracht zijn werk kan doen, en het water niet in de slang blijft staan.

3 likes

Dank jullie!

4 likes

Ja zelfs met een gloednieuwe warmtepompdroger helaas

En ook @tessel @Croky ik ben nu wel gemotiveerd om naar zo’n luchtontvochtiger te kijken voor de was. Thanks!!

3 likes

Is bij jou het condens op de ramen ook helemaal weggegaan hierdoor? Ik heb daar heel erg last van en word er echt helemaal gek van. Moet in de herfst en winter elke dag alles droogmaken en snap ook niet waardoor het komt. Dus overweeg ook om zo’n ding te kopen!

3 likes

Nou ik heb vooral condens als ik de was op hang en als ik.de ontvochtiger gebruik heb ik daar nul last van. Kan het zijn dat de ruimtes waar je er last van hebt ramen hebben met enkelglas? Ik weet niet precies hoe het zit, maar dan heb je er volgens mij meer last van. Waar ik dubbelglas heb heb ik dit probleem bijv niet. Maar ik denk dat de ontvochtiger goed zou kunnen helpen tegen die condens. Wel even kijken welk model je dan koopt, je hebt ze voor kleine en grotere ruimtes.

1 like

Iemand enig idee hoe ik dit soort vlekken uit het raampje van m’n oven krijg? Het raampje is ‘schoon’ als in; er ligt geen viezigheid meer op. Dit lijkt er echt ingetrokken te zijn. Weet echt niet wat ik nog moet gebruiken :smiling_face_with_tear:

Zit het niet tussen de dubbele glazen? Ik heb ooit in mijn hele oude oven het glas eruit gehaald en dan gepoetst. Weet niet hoe dat zit met modernere ovens.

1 like

Jaa daar zit ook wel wat! Maar dit lijkt echt op de bovenste plaat te zitten.

2 likes

Heb het met de hand geprobeerd, in de wasmachine, maar krijg het er niet uit. Beetje terpentine geprobeerd op een plekje, maar dan wordt de stof heel dof.

Dus nu wordt dit blijkbaar mijn verflegging ipv mijn sportlegging :sweat_smile:

2 likes

Heb je al met een schuursponsje geprobeerd? Het ziet er een beetje uit als kalkaanslag.

Ik denk eraan zon soort chopper te kopen. Heeft iemand een goeie tip welke fijn is?

3 likes

Als je het niet nodig hebt omdat het lichamelijk niet lukt dan zou ik het niet doen. Schoonmaken is kut en je moet alles van te voren toch schoonmaken en in stukken snijden die er in passen. Het levert dus niet echt winst op vind ik.

Was niet wat je vroeg maar ik geef graag mijn ongevraagde mening :laughing::see_no_evil:

10 likes

Wat is nou handig? Ik heb een wollen trui met handwas gewassen, maar het was echt een ramp om te drogen. Was zo nat dat ik hem niet op kon hangen (want dacht dat hij dan een andere vorm zou worden), en heb ook geen tweede wasrek dus hij lag nu op een handdoek op mijn andere hangende kleding en het duurde honderd jaar. Hoe doen jullie dat?

3 likes

Ik doe het op wolwas programma, centrifugeren op 800 (normaal programma is 1400 bij mij). Dan op wasrek, dingen die snel uitrekken leg ik er plat bovenop en anders gewoon uithangen over 3 spijlen bijv

2 likes

Ik volg deze mening, plus je moet echt vrij hard slaan met die klep en dat maakt echt herrie :grinning:

1 like

Tussen twee handdoeken leggen en voorzichtig beetje vocht eruit duwen, je kan evt ook losjes oprollen en dan duwen. Maar ik vind wolwas juist vaak opvallend droog uit de wasmachine komen.

4 likes

Ja ik heb ook niet heel veel plek waar de kat er niet op kan gaan liggen haha, maar dan moet ik dan maar een kamer afsluiten. Maar er is niet sprake van een beetje vocht hij mij, ik durf hem niet in de machine te doen dus hij komt gewoon zeiknat uit de handwas haha. Maar tussen meerdere handdoeken voor de verwarming op de grond zou misschien nog kunnen

Oh ja! Ik ben ook benieuwd naar zoiets.

2 likes

Ik rol het kledingstuk voorzichtig op in een grote handdoek, dan gaat er al heel veel vocht uit. Voor het liggend drogen heb ik een ding van leifheit:

Ik leg die gewoon op de grond, maar kan ook op een tafel of bovenop een wasrek. Maar omdat er dan ook luchtstroming onderdoor kan, droogt het sneller dan plat op een handdoek.

4 likes

Ja hij is dus niet helemaal wol. Nu ik de samenstelling bekijk denk ik dat ik hem misschien gewoon wel in de machine kan gooien?

• 38% acryl
  • polyacryl
  • 32% polyamide
  • nylon
  • 18% wol
  • 12% mohair

Hij is wel echt zacht gebleven na de handwas