Ze maakt haar schoonmaakmiddelen zelf, die schoonmaakmiddelen uit de winkel vervangen. Zoals Pure Magic, wat echt goed werkt in bijv. de wc (zeker met hardnekkige vlekken / kalk / aanslag). Recepten voor die schoonmaakmiddelen (die tevens milieuvriendelijk zijn) deelt ze in haar boeken.
Ze deelt schoonmaaktips bij lastige vlekken in kleding, maar ook van vloerbedekking, (auto)stoelbekleding etc.
Ik ben op een lagere temperatuur gaan wassen met een langer programma en zie terug in mijn verbruik dat dat zuiniger is.
Ik maak gebruik van restwarmte van bijvoorbeeld de oven, om zo optimaal van de warmte te profiteren en meerdere dingen klaar te maken, voor uiteindelijk minder geld.
Verder deelt ze veel recepten om restjes te verwerken (van bijvoorbeeld sinaasappelschil), tips om gekochte of zelf geoogste groenten en fruit langer goed te houden, etc.
Een hele bijzondere tip die echt werkt is bijvoorbeeld om een aangekoekt ovenrooster op gras te laten liggen, een nacht lang, en dan is het aangekoekte vuil los. 
Nancy is ook op Instagram en deelt daar ook veel tips, recepten en filmpjes, mocht je een beetje een idee willen krijgen van de boeken.