Waterontharder. Echt waar. Voorkomen is beter dan genezen. En na elk gebruik even afdrogen.
Geen agressieve spullen gebruiken. Wij gebruiken een klein beetje groene zeep.
Waterontharder. Echt waar. Voorkomen is beter dan genezen. En na elk gebruik even afdrogen.
Geen agressieve spullen gebruiken. Wij gebruiken een klein beetje groene zeep.
Wij hebben geen waterontharder en een relatief nieuwe badkamer, maar schaam me echt voor de kranen en douchekoppen. Ik had graag gehoord in de badkamerwinkel bij de aanschaf dat een ontharder een must is.
Oh oeps. Het is thehappymomstory. Nesteldrang is zo’n vastgezette story. Een aanrader om daar eens doorheen te kijken. Glansspoelmiddel is echt een lifesaver.
Haha heerlijk om te kijken, die vrouw is next level.
Ik had einde zwangerschap ook dikke nesteldrang maar normaal echt 0.
Heeft iemand ervaring met zoiets? Je schroeft het voor je douchekop. Ons water is heel hard en ik stuitte in de zoektocht op dit.
Ik kan me niet voorstellen dat dit werkt. De omschrijving is typisch Tell Sell, ze sommen een hele lijst moeilijke woorden op in de hoop dat je niet opzoekt wat alles zou moeten doen, maar ik zie niet (scheikundig gezien) hoe dit systeem kalk uit je water zou moeten halen. Waar blijft de kalk dan? En hoe zou 6-8 maanden aan kalk in dat kleine dingetje moeten blijven zitten?
Ik heb een waterontharder, daar zit een harscilinder ter grootte van een kleine opgerolde yogamat in, en die moet elke week geregenereerd worden met zout water, ik kan me niet voorstellen dat een paar gram korrels dan 8 maanden lang alle kalk zou tegenhouden.
Thanks voor je antwoord! Dat leek me ook, maar dacht misschien heeft iemand hier een hele goede ervaring mee of die weet of t werkt.
Deze heb ik ook in een kast voor cadeaupapier, passen ongeveer 6 rollen in schat ik zo. Ik heb er nog een in de gangkast voor paraplu’s, daar zijn deze ook perfect voor
Heeft iemand een tip hoe ik dit eraf krijg? Is kaarsvet. Heb de grote vlekjes er al af gekrabt met een stekertje maar dit lukt maar niet…
Keukenrol erop en dan strijken of föhnen!
Dat heb ik ooit met een gordijn gedaan en daar kwam een gat in dus durfde het niet. Maar bij deze kast kan het idd niet veel kwaad
Doekje of keukenrol met heel heet water? Dan smelt het kaarsvet en kun je het er zo afvegen als het goed is. Vind een strijkbout erop wel eng, straks heb je een brandplek erbij.
Ik haal zo trouwens ook altijd kaarsvet uit kandelaars en waxine houdertjes, werkt prima.
Heb je iemand in je omgeving van wie je een ontstoppingsveer kunt lenen? Deed hier wonderen (het water spoot er echt uit daarna), en 5 jaar lang geen problemen meer gehad.
Hier heb ik heel veel kalk op de kraan, azijn blijft niet lang genoeg nat erop. Maar als ik het bedek met keukenpapier gedrenkt in azijn en het gedurende de dag een aantal keer weer nat maak werkt het wel lang genoeg om goed effectief te zijn!
Ik lees dat hier verschillende mensen een waterontharder hebben.
Welke hebben jullie? Hebben jullie dit zelf aangesloten of laten doen?
(Valt dit onder huishouden? Wel een beetje toch?)
Ik heb er 1 van waterluxe en door de loodgieter laten plaatsen. Was ongeveer 750 euro kwijt.
Ik heb het ingesprayd met azijn, in laten trekken en toen met de stomer met borstel eroverheen. Het lijkt vooral een blekend effect te hebben. Sommige stukken zijn spierwit uitgebeten. Wat heb ik nou weer gedaan haha?
Ik vond azijn ook niet goed werken bij de tegels in de badkamer… ik heb glansspoelmiddel gebruikt, dat laten inwerken minimaal 20 minuten en daarna met een doek geveegd.
Ga ik proberen, thanks!