Huishoudtopic #2

Het kan niet constant… als de waterstand te hoog is, kan het even niet, maar dan kan het een paar minuten later vaak alsnog. Maar aan het begin van het programma is dat eigenlijk nooit.

3 likes

Ik heb een Miele W1 Active, en dit is zo’n fijne toevoeging! Je drukt op een knopje, de cyclus stopt, gooit verdwaalde sok erin, weer op het knopje drukken en de cyclus gaat direct verder. Verder is het ook een goede wasmachine, als je nog een aanrader zoekt. Het is deze, nu afgeprijsd zag ik:

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_miele-wca-030-wcs-1683822.html?utm_source=new%20owned&utm_medium=ema-other%20email&utm_term=appshare&utm_campaign=appshare

4 likes

Oude wasmachines gebruiken meer water. Mijn eerste wasmachine gooide de trommel direct halfvol water waardoor het deurtje niet open kon zonder eerst af te pompen. De huidige gooit het water er in delen bij waardoor het wel even duurt voordat het waterniveau zo hoog staat dat het deurtje niet direct open kan.

3 likes

Inderdaad! Ik heb geen speciale bijvulmachine, maar ik kan hem makkelijk even pauzeren en er nog een vergeten stuk bijdoen.

1 like

Weet iemand hoe ik de vlekken van de kookplaat afkrijg? Ik heb hg kookplaat reiniger maar zelfs dat helpt niet

2 likes

Ik heb dit opgegeven…

3 likes

Geen antwoord op je vraag nu, maar ik heb Inductie Beschermers/ Pannenonderzetters op m’n Sinterklaasverlanglijstje gezet om dit soort dingen hopelijk te voorkomen.
Misschien een tip, heb het nog niet in huis, maar schijnbaar zou dit moeten helpen.

4 likes

Ik vind het altijd een beetje spannend, maar met zo’n mesje zou je het eraf moeten kunnen schrapen:

6 likes

Staalwol!

1 like

Dit is bij mij echt het enige dat werkt. Wonderspul.

Evt in combinatie met een schrapertje zoals hierboven :raised_hands:t3:

2 likes

Ja dat vind ik ook nogal spannend. Straks schapen we onze hele kookplaat aan gort

1 like

Is het keramisch? Dan brandt het onvermijdelijk op ten duur in. Maar met zo’n krabbertje krijg je het er wel af. Voor wat betreft de kookplaatreiniger, probeer eens dit op de plaat uit: smeer met je vingers de plaat dik in met de reiniger en laat het een nacht zitten. Dan wordt het wit en droog, maar met een doekje en wat vocht zo te verwijderen. Daarna met het krabbertje de laatste restjes weghalen. Werkt bij mij het beste.

4 likes

Nee, dat gebeurt niet. Zo’n plaat krassen is echt vrij moeilijk.

1 like

Dankjewel voor het meedenken. Ik ga die creme en het krabbertje bestellen, hopelijk werkt het. Ik vraag me af hoe die vlekken ontstaan en hoe je het kan voorkomen. Weet iemand dit?

Wat de keukenzaak mij vertelde is dat ‘inbranden’ van vuil. Dus als er vuil op de plaat zit en het wordt heel heet, of de pan kookt over en je ruimt het niet goed genoeg op. Gebeurt het snelst bij keramische platen, inductie schijnt er minder last van te hebben, omdat dat op magnetische straling gaat en de pan altijd net een beetje anders staat. Bij keramisch warmt de hele plaat volledig op, of de pan nu past of niet. Daarnaast koelt inductie veel sneller af. En dat helpt ook.

1 like

Is niet spannend, werkt heel goed en makkelijk.

Ik voel me opgeroepen om dit te tippen:

Echt al mijn posts in dit topic gaan hierover maar het werkt echt
Misschien vergelijkbaar met wat @iloveblush tipt btw!

19 likes

Voor diegene die een Roborock hebben, waar hebben jullie deze gekocht/besteld?

2 likes

En los van alle tips die zijn gegeven, is voor mij de truc ook om hem droog te wrijven ipv op laten drogen.

Yes wij gebruiken dit ook op aanraden van de keukenzaak. Inmiddels hebben we al 4 jaar onze inductieplaat maar nog niets ingebrand o.i.d.

3 likes