Huishoudtopic #2

Ik herken dit en het gebeurt bij mij ook bij pyjama’s en opgevouwen katoenen kleding. Van dat laatste heb ik niet zoveel en draag ik ook bijna nooit, dus dan snap ik dat het een beetje muf gaat ruiken. Maar ik wissel gemiddeld 1x per week van pyjama, en ook een gewassen pyjama die dus max. 5 dagen ofzo in de kast heeft gelegen heeft die geur (wel minder dan beddengoed wat er langer in ligt).

Het gebeurde toen ik nog bij m’n ouders woonde en nu ik op mezelf woon ook, dus verschillende kast, wasmachine en wasmiddel maakt ook niet uit.
Ik weet zeker dat het bij mij niet komt doordat het te lang duurt voordat het droog is, want al mijn wasgoed droogt snel in mijn huis.

Geen tips dus. Ja als het me stoort spuit ik textielverfrisser erop maar meestal is de geur na een dag ook wel weg bij mij.

2 likes

Heeft iemand een gouden tip hoe je makeup (vooral foundation)vlekken van de kraag ad binnenkant van zo’n jas af kan krijgen? Zonder ‘m echt helemaal te moeten wassen. Als dat mogelijk is :sweat:

3 likes

Babydoekjes

3 likes

Dit is toch best makkelijker materiaal? Gewoon met een doekje en wat zeep zou ik zeggen.

3 likes

Ah ja, had ik erbij moeten zetten: heb een zachte doek met zeep en water al geprobeerd! Maar dat kreeg het er niet af. Vrij hardnekkige makeup, zo blijkt. Dank allen, ik ga dit proberen, zou super zijn als het hiermee er af gaat!! To be continued. :crossed_fingers:t3:

Dit had ik ook. Ik probeer dan als ik het beddengoed bijv in de ochtend opgehangen, later in de avond bij het te verhangen zodat de andere kant die nog wat vochtig is, beter kan drogen.

2 likes

Ja, dat is slim inderdaad want de binnenkant blijft altijd nat terwijl de buitenkant dan droog is

1 like

Wasluis misschien? Even je machine op 90 graden laten draaien, evt. met soda of een vaatwastablet

2 likes

Je bedoelt zo’n “kastgeur”?

1 like

Denk het niet, want alle andere dingen van textiel die in die kast liggen ruiken niet zo. Het is overigens een ladekast waar ik het beddengoed bewaar. Maar daar ligt ook al ons ondergoed, sokken, broeken enzo

2 likes

Ik heb nagellak (opgedroogd) op de voorkant een zwarte katoenen tas zitten. Heb gepoogd het met nagellakremover eruit te krijgen en met haarlak. Want dat las ik op internet. Het is alleen niet gelukt. Heeft iemand anders een goeie tip? Ondanks dat het een katoenen tas is, is ie best aan de prijs, dus balen.

1 like

In de vriezer, erna eraf krabben?

1 like

Herkenbaar! Ik zie weleens mensen iets met een frisse geur in de kast doen, bv geurbuiltjes of zeepblokken oid. Heb het zelf ook nog niet geprobeerd maar wellicht helpt het?

1 like

Gisteren geprobeerd en het is nog niet helemaal weg, maar wel al zoveel beter. In ieder geval een stuk meer resultaat dan wat ik eerder had geprobeerd. Dank voor de tip! :heart_eyes:

Voor, echt goooor en na fotootje:

Samenvatting

6 likes

Heeft iemand nog Wasparfum tips? Ik had zo’n fles van Rosaodor en die vond ik best lekker, maar is wel echt duur en je betaalt ook nog verzendkosten. Dus iets wat je in de winkel kan kopen zou ik ook best prima vinden…

2 likes

Pure aceton ook geprobeerd? Even in laten weken totdat het zacht wordt, eventueel een beetje lospulken en daarna de hete was in? Ik heb dit laatst zo gedaan met hardnekkige lijmresten en dat kreeg ik uiteindelijk zo wel weg.

3 likes

Oehhh de antikauwgomtruc, nog niet geprobeerd nee!

Puur niet nee. Zag ook al dat de kleur door de vele pogingen ietsje valer is geworden. Heb wel vrees dat met pure aceton het nog harder gaat.

Zo irritant dat het niet zachter wordt met remover. Nou ja er zijn ergere dingen op aard.

Ik bestel altijd via wasparfum punt nl, maar zie het ook regelmatig bij tuincentrums, wel van een ander merk. Heb er daar 1 gekocht en die doet het ook gewoon goed. Een grote fles is iets meer dan 20 euro, maar ik doe er wel lang mee.

1 like

Stop je die wasparfum bij je was in de wasmachine? En dan gebruik je dus ook wasmiddel en wasverzachter? Wordt het dan geen shitload aan geuren door elkaar? Sorry vraag me dit al even af :sweat_smile:

1 like

Ik gebruik simpel waspoeder en dan in het vakje van de wasverzachter witte azijn en wasparfum. De was ruikt dan naar dat parfum, en die geur blijft beter hangen dan die van gewoon wasmiddel

3 likes