Huishoudtopic #2

Ik heb een Karcher SC 2 EasyFix en die bevalt super goed! Hij is inmiddels wel echt versleten (de slang laat los) en ik heb de dop een keer vervangen maar heb hem ook al 5 jaar. Voorheen werd die heel intensief gebruikt (1x per week de vloer stomen) maar nu we een pvc-vloer hebben kan dat helaas niet meer. Ik gebruik hem nu 1x in de zoveel tijd om de badkamer diep te reinigen, maar heb hem bijv. ook wel eens gebruikt voor het reinigen van hele vieze ramen, het verwijderen van verf van dorpels, het los stomen van behang en het stomen van de bank en matras.

Voor een volgende zou ik wel kiezen voor een model die je tijdens gebruik kunt bijvullen, dat kan bij deze niet maar ik kon er wel een woonkamer van 40-45m2 mee reinigen voordat ie leeg was.

Ik weet niet wat het kost om er een te huren voor een dag, maar gezien dat ie zo lang mee gaat vind ik het zeker wel z’n geld waard om er een aan te schaffen omdat je hem voor zoveel dingen kunt gebruiken.

2 likes

Dit doe ik ook als “tijdelijke oplossing” maar het is al twee maanden zo en het werkt zo goed. Dacht er zelfs aan de dozen te beschilderen :joy:

1 like

Als je toch beslist eentje te kopen kan je er waarschijnlijk wel een vinden op marktplaats voor minder geld, is naar mijn gevoel echt een soort apparaat dat mensen kopen, een tijd lyrisch over zijn maar dan na verloop van tijd niet meer gebruiken omdat het toch wel veel rompslomp is om te gebruiken. Beetje zoals het forumbad.

1 like

Ik heb een aantal wollen truien (van mij en van hem) die erg naar zweet ruiken.
Een nachtje in verdunde azijn heeft niet geholpen, iemand misschien nog tips?
(naast dat ik wolwasmiddel moet gaan gebruiken lees ik net in dit topic)

1 like

Ik heb laatst voor was met zweetgeur HG tegen nate geurtjes in sportkleding gebruikt en ben daar zeer tevreden over. De kussenslopen bleven onfris ruiken, ook na nachtje in de azijn. Met dit spul erbij was de geur na het wassen weg.

3 likes

Op de kussenslopen en dekbedden is mij niets opgevallen. Volgens mij is het een soort soda denk ik? Oeh weet alleen niet of dat al te best is voor wolkleding @Issaaa of het wellicht te heftig is?

3 likes

Ik heb een was vraag. Het beddengoed komt altijd schoon en lekker ruikend uit de machine en aan de lijn. Maar als ik het dan opvouw en in de kast leg, en het is tijd om het beddengoed te verschonen dan ruikt het steeds vreemd. Ik kan het moeilijk omschrijven, een beetje muffig of vettig misschien, een rare geur die ik niet kan plaatsen. Ik heb al geprobeerd om het heter te wassen, met en zonder wasverzachter, langer te laten drogen. Maar dat helpt allemaal niets. Ook geprobeerd om het op een andere plek te bewaren dan in de kast, maar ook dat helpt niet.

Iemand die dit herkent en een oplossing heeft? Ik word er echt gek van, kan elke keer opnieuw wassen voor mn gevoel. Het is echt alleen met beddengoed en niet met kleding, handdoeken etc.

2 likes

Bij mij is dit omdat het eigenlijk te lang erover doet om droog te worden aan de lijn, waardoor de geur dus wat muf/raar wordt.

1 like

Ik heb wel een droger, maar daar mag niet al het beddengoed in (velourachtige stof). Zal eens kijken of het met ander beddengoed dat wel in de droger kan verschil maakt. Maar het is echt iets van de laatste maanden, daarvoor nooit.

Zou bij jou natuurlijk iets anders kunnen zijn, maar in de wintermaanden heb ik het in ieder geval ook doordat het drogen gewoon te lang duurt.
Ben benieuwd of het verschil maakt als je het in de droger doet.

1 like

Ik herken dit en het gebeurt bij mij ook bij pyjama’s en opgevouwen katoenen kleding. Van dat laatste heb ik niet zoveel en draag ik ook bijna nooit, dus dan snap ik dat het een beetje muf gaat ruiken. Maar ik wissel gemiddeld 1x per week van pyjama, en ook een gewassen pyjama die dus max. 5 dagen ofzo in de kast heeft gelegen heeft die geur (wel minder dan beddengoed wat er langer in ligt).

Het gebeurde toen ik nog bij m’n ouders woonde en nu ik op mezelf woon ook, dus verschillende kast, wasmachine en wasmiddel maakt ook niet uit.
Ik weet zeker dat het bij mij niet komt doordat het te lang duurt voordat het droog is, want al mijn wasgoed droogt snel in mijn huis.

Geen tips dus. Ja als het me stoort spuit ik textielverfrisser erop maar meestal is de geur na een dag ook wel weg bij mij.

2 likes

Heeft iemand een gouden tip hoe je makeup (vooral foundation)vlekken van de kraag ad binnenkant van zo’n jas af kan krijgen? Zonder ‘m echt helemaal te moeten wassen. Als dat mogelijk is :sweat:

3 likes

Babydoekjes

3 likes

Dit is toch best makkelijker materiaal? Gewoon met een doekje en wat zeep zou ik zeggen.

3 likes

Ah ja, had ik erbij moeten zetten: heb een zachte doek met zeep en water al geprobeerd! Maar dat kreeg het er niet af. Vrij hardnekkige makeup, zo blijkt. Dank allen, ik ga dit proberen, zou super zijn als het hiermee er af gaat!! To be continued. :crossed_fingers:t3:

Dit had ik ook. Ik probeer dan als ik het beddengoed bijv in de ochtend opgehangen, later in de avond bij het te verhangen zodat de andere kant die nog wat vochtig is, beter kan drogen.

2 likes

Ja, dat is slim inderdaad want de binnenkant blijft altijd nat terwijl de buitenkant dan droog is

1 like

Wasluis misschien? Even je machine op 90 graden laten draaien, evt. met soda of een vaatwastablet

2 likes

Je bedoelt zo’n “kastgeur”?

1 like

Denk het niet, want alle andere dingen van textiel die in die kast liggen ruiken niet zo. Het is overigens een ladekast waar ik het beddengoed bewaar. Maar daar ligt ook al ons ondergoed, sokken, broeken enzo

2 likes