Ik heb nagellak (opgedroogd) op de voorkant een zwarte katoenen tas zitten. Heb gepoogd het met nagellakremover eruit te krijgen en met haarlak. Want dat las ik op internet. Het is alleen niet gelukt. Heeft iemand anders een goeie tip? Ondanks dat het een katoenen tas is, is ie best aan de prijs, dus balen.
In de vriezer, erna eraf krabben?
Herkenbaar! Ik zie weleens mensen iets met een frisse geur in de kast doen, bv geurbuiltjes of zeepblokken oid. Heb het zelf ook nog niet geprobeerd maar wellicht helpt het?
Gisteren geprobeerd en het is nog niet helemaal weg, maar wel al zoveel beter. In ieder geval een stuk meer resultaat dan wat ik eerder had geprobeerd. Dank voor de tip!
Voor, echt goooor en na fotootje:
Heeft iemand nog Wasparfum tips? Ik had zo’n fles van Rosaodor en die vond ik best lekker, maar is wel echt duur en je betaalt ook nog verzendkosten. Dus iets wat je in de winkel kan kopen zou ik ook best prima vinden…
Pure aceton ook geprobeerd? Even in laten weken totdat het zacht wordt, eventueel een beetje lospulken en daarna de hete was in? Ik heb dit laatst zo gedaan met hardnekkige lijmresten en dat kreeg ik uiteindelijk zo wel weg.
Oehhh de antikauwgomtruc, nog niet geprobeerd nee!
Puur niet nee. Zag ook al dat de kleur door de vele pogingen ietsje valer is geworden. Heb wel vrees dat met pure aceton het nog harder gaat.
Zo irritant dat het niet zachter wordt met remover. Nou ja er zijn ergere dingen op aard.
Ik bestel altijd via wasparfum punt nl, maar zie het ook regelmatig bij tuincentrums, wel van een ander merk. Heb er daar 1 gekocht en die doet het ook gewoon goed. Een grote fles is iets meer dan 20 euro, maar ik doe er wel lang mee.
Stop je die wasparfum bij je was in de wasmachine? En dan gebruik je dus ook wasmiddel en wasverzachter? Wordt het dan geen shitload aan geuren door elkaar? Sorry vraag me dit al even af
Ik gebruik simpel waspoeder en dan in het vakje van de wasverzachter witte azijn en wasparfum. De was ruikt dan naar dat parfum, en die geur blijft beter hangen dan die van gewoon wasmiddel
Ik vind deze van de Action ook wel aardig, moet je wel van fruitige geuren houden.
(Rosaodor vind ik wel echt veel lekkerder ruiken, maar die gebruik ik vooral voor beddengoed enzo vanwege de prijs.)
Vorige week was ik met man en kind naar de bios gegaan, en mijn man had zijn colaflesje nog niet leeg en vroeg of het bij mij in de tas mocht. Prima.
Alleen kwam ik er thuis achter dat het draaidopje er niet goed op zat, en dat het flesje langzaam was gaan lekken in mijn tas. Ik baalde zo erg, want het is een fijne tas die niet heel goedkoop was, en ik gebruik hem graag.
Het gaat om deze leren tas en de cola was zelfs naar buiten gaan lekken, door het leer heen.
Op de bodem zat een grote donkere vlek en in de hoeken ook, en doordat het cola regular was, was het ook nog eens plakkerig geworden.
Toen ik het van de buitenkant ging reinigen met een natte doek, trok dat niet genoeg in de stof om de colavlek er uit te krijgen. Van buiten drong het niet genoeg door. Toen heb ik in opperste wanhoop de tas helemaal leeg gehaald, hengsels etc verwijderd, en hem in de badkuip vol laten lopen met water. Ik heb de douchekop er in gehouden tot hij helemaal vol was. De vlekken waren er vanuit de binnenkant op gekomen, dan zou ik het misschien ook vanuit de binnenkant kunnen behandelen.
Nou dat werkte. Op het moment dat de tas helemaal met lauwwarm water was gevuld begon het er uit te sijpelen, door de stof heen, en werd alles goed doorweekt en begon de colavlek te verdwijnen. Het water dat er uit stroomde was gekleurd, blijkbaar is het geverfd leer want het water dat er uit kwam was lichtbruin en dat was niet alleen van de cola.
Ik heb de tas rustig leeg laten lopen, een oude handdoek op de badkamervloer gelegd (omdat er nog gekleurd water lekte) met daarop een lege jerrycan, en daar de tas omheen gevouwen.
De jerrycan was een idee van mijn man (die zich overigens verschrikkelijk schuldig voelde en vastbesloten was de tas te redden), omdat die qua grootte vergelijkbaar was met de tas en de tas zo tijdens het drogen in vorm zou blijven. We hebben de tas bewust niet geforceerd gedroogd met een föhn of zo, maar het rustig aan de lucht laten drogen.
Nadat de tas zo 2 dagen had gestaan was hij een stuk droger geworden en hebben we hem aan een kledinghanger gehangen om hem verder te laten drogen.
Ik vond het lastig om al die tijd te wachten en keek elke dag wel een paar keer hoe de tas erbij hing, en of er kringen ontstonden of dat de colavlekken opnieuw zouden verschijnen. Dat gebeurde gelukkig niet, de tas droogde egaal op.
En nu zijn we 6 dagen verder en de tas is gewoon als nieuw. Droog, flexibel, in zijn originele vorm, geen vlek meer te zien. Alsof er niets gebeurd is.
Omdat ik zo gestresst was toen het gebeurde heb ik geen foto’s gemaakt, maar de vlekken waren net zo heftig en opvallend als dit:
Het was een vrij wanhopige actie van me, maar ik had in principe niet veel meer te verliezen omdat de vlekken zo opvallend waren.
Wellicht zijn er hier meer mensen die ooit lastige vlekken op leren tassen krijgen, dan is dit een mogelijke oplossing om de tas te redden.
goed verhaal met happy end
10/10
Lidl heeft het nu ook, ik heb de blauwe en groene en die zijn echt lekker. Andere 2 waren niet mijn ding.
Ik ben al jaren blij met mijn henry (of hetty) van Numatic. Geen kleine stofzuiger, maar enorm krachtig en ruim 10 meter snoer. Niet kapot te krijgen. Grote zakken, zuigkracht blijft goed tot ongeveer een halfvolle zak. Niet goedkoop, maar wel jarenlang plezier. Alleen als je ermee een trap op moet, geen aanrader, want wel zwaar.
Ik heb een Miele. Was duur maar hij is al twaalf jaar oud inmiddels en zuigt nog steeds goed.
Wij hebben deze als sinds 2017. We zetten de zuigkracht altijd zachter omdat hij anders teveel aan de vloer blijft zuigen. Dus ik denk dat dit wel een aanrader is.
Ik heb een Miele en een Philips en die gaan al ik weet niet hoeveel jaar mee. Minstens 10
Miele, gaat echt jaaaaren mee. Mijn eerste Miele was bijna 15 jaar (eerst van mijn ouder geweest) en hebben we per ongeluk vernield door bouwstof op te zuigen, ik ben er van overtuigd dat 'ie het anders nog prima gedaan had.
Ik heb goede ervaringen met miele en philips!
En slechte ervaringen met stofzuigers zonder zak. Mijn ouders hadden een Dyson, nou die was echt vervelend.