Ik heb deze en die doet 't prima. Heeft wel een dweilfunctie maar die heb ik nog niet getest. Doet 't prima op zowel met kleed als laminaat en gaat ook over de drempels heen.
Ik heb hem in mei overigens voor 219 gekocht dus mocht je deze overwegen kan je misschien beter even wachten tot de prijs iets daalt.
Deze hebben wij Blaupunkt Bluebot XVAC – Robotstofzuiger met Laadstation – Gyro Navigatie - Met... | bol
Ik raad hem af. Hiervoor hadden een van Roomba en die was een stuk beter (en duurder). Deze loopt vaak vast terwijl de Roomba daar bijna nooit last van had. Mijn advies is om wat extra te betalen en voor een Roomba te gaan
Wij hebben een Roborock en die doet het echt zeer goed. Soms zetten we hem ook op de eerste verdieping en daar kent hij ook zijn weg. De app werkt ook fijn daarbij, je kan instellen of die een zone even moet schoonmaken of alles. Je kan ook schema’s instellen dat die om de X aantal dagen een rondje doet, of elke dag. En hij maakt niet veel lawaai, pluspunt
Wat wij ook handig vinden is dat de wisselstukken makkelijk te bestellen zijn. Zo was onze laser kapot en hebben we voor €50 het kunnen maken en moesten we geen nieuwe robot kopen
Roborock. Fijne app, in te delen in zones, je kunt er onzichtbare muren inzetten als je stuk hebt waar hij niet mag komen en je kunt ook op de plattegrond gewoon ff een stukje tekenen wat hij moet doen als er ergens geknoeid is ofzo en bv instellen dat hij een stuk 2x moet doen (doe ik als er veel zand ligt). En gaat systematisch er door de zones/ruimtes: eerst de buitenlijn en dan in rechte banen erdoor, dus niet kriskras ofzo. Hebben hem nu 2 jaar en echt een fijn ding.
Dank iedereen voor de reacties!
Roborock spreekt mij ook wel aan!
@Tobvit @Suikerklontje hebben jullie nog een specifiek type of model die jullie aanraden?
Wij hebben de s6. Zit wel een dweiloptie op, maar is meer met een natte doek over de vloer dan. Prima voor erbij, maar echt geen vervanging van dweilen (ik doe dan ieder stuk van het huis schone doek eronder). Wij dweilen 1x per week zelf goed en dat is wel echt nodig. Het is gewoon een stuk wat je eronder klikt, zonder doet hij het ook gewoon goed.
Wij hebben de S5 Max, ook met dweilfunctie maar zoals Suikerklontje ook al zei: het kan het gewone dweilen niet vervangen. We gebruiken die optie zelden. Maar het stofzuigen doet die wel heel goed
Maak jij elke dag je keuken schoon? Als in doekje over het aanrecht, vaat opruimen?
- Ja zo goed als
- Nee
0 stemmers
Doe je dan ook elke dag de gootsteen schoonmaken met jif/pinkstuff/schuurspons weet ik veel waarmee jij je gootsteen schoonmaakt?
- Ja
- Nee net iets minder vaak
- Een stuk minder vaak
0 stemmers
Ik maak de gootsteen schoon elke keer als ik afwas, maar niet met al die producten. Enkel de allesreiniger en dan ga ik over gootsteen en kraanwerk.
Ik hoor mij moeder elke keer zeggen “ L’évier est ton assiette, ça doit toujours être propre”
Het leed dat een zwarte keuken en zwarte wasbak heet.
De keuken zelf heb ik geen spijt van, de zwarte wasbak wel. Elk kruimeltje zie je waardoor die wasbak er altijd mega goor uit ziet als er water bij komt. Ik denk dat er weinig wasbakken zijn die zo vaak worden schoongemaakt als die van ons.
Wij hadden in ons vorig huis een grote witte keramische wasbak en dat was ook verschrikkelijk. Zag er gewoon altijd vuil uit.
Ja dat is die met die units bij het laadstation toch? Want dat is wel echt anders dan hoe die met alleen een doek eronder dweilen.
Het doet echt wel iets hoor en als ik doordeweeks helemaal niet dweil met de stofzuiger merk ik met gewoon dweilen inderdaad dat mn water nog viezer is. Maar bij ons (met 3 kinderen die ook veel in en uit lopen) is alleen dat niet genoeg.
Ik vraag mij bij dit soort polls altijd af waarom je dat wilt weten?
Maar ik doe het iedere avond ja, na het eten ruimen we de vaatwasser in, in de avond pannen en snijplank afwassen afdrogen en opbergen, dan de kookplaat en aanrecht en gootsteen schoonmaken. Afhankelijk van hoeveel vet en vuil de kookplaat is gebruik ik dreft of glassex. De aanrecht doe ik gewoon met een doekje en allesreiniger en de gootsteen met zachte kant schuurponsje en dreft.
Ik vind het gewoon fijn dat ik de volgende ochtend met schone, lege keuken kan beginnen.
Waarom wil jij weten waarom ik dat wil weten?
Nee vraag me gewoon af of ik een vies monster ben of niet.
dan kun je je dit net zo goed bij iedere poll afvragen
Nou nee, want dit is niet het durf te vragen topic. Meestal worden zulke vragen hier gesteld met een stukje achtergrond omdat iemand haar routine wilt aanpassen, iets niet schoon krijgt, iets gehoord heeft etc.
@Nysmn was gewoon benieuwd hoe je erbij kwam/wat je wilde doen.
Als ik het daar zou posten zou het vast hiernaartoe verplaatst worden, vandaar gelijk in het juiste topic geplaatst. Ik ben gewoon benieuwd wat een gemiddeld aantal keren is om dat ding echt schoon te maken, of ik daaronder zit of niet.
Mijn vriend heeft thuis douchewanden van glas, we willen nu de douche upgraden dus er zit sinds gisteren een hele mooie regendouche in. Nu wil ik het glas kalkvrij maken, ik heb al zo’n soort van stomer geprobeerd en kalkreiniger.
Wat gebruiken jullie? Ik wil nog proberen de combinatie azijn en baking soda. Maar is dat aan te raden?
Glansspoelmiddel. Echt een wondermiddel.