Huishoudtopic #2

Wij hebben dit probleem ook. Voor een twee persoonsset moet de droger 3x aan. Echt irritant.

3 likes

Ik las volgens mij hier als tip om het opgevouwen in de droger te plaatsen en er drogerballen (in mijn geval tennisballen) bij te doen. Dat helpt bij mij wel goed. Soms als ik twee wasjes tegelijk in de droger doe, hang ik het dekbedovertrek aan het rek en dan is ie ook met dit weer binnen 1,5 dag droog.

6 likes

Voor mij zijn drogerballen van wol echt een uitkomst voor het drogen van dekbed. Geen gedoe meer dag het helemaal elkaar zit en ook sneller droog. Heb ze op een impuls meegenomen bij de Dille en Kamille maar ben er erg blij mee.

5 likes

Zo te lezen is het een goede tip om een wasdroger te kiezen met een apart programma voor beddengoed.
Ik heb een AEG en gooi al het beddengoed bij elkaar. Nog nooit gehad dat het er als een bal uit komt. Een hele enkele keer dat een kussensloop in een overtrek verdwijnt waardoor die hoek wat minder goed droogt maar dat is ook alles.

2 likes

Ja, blij mee! We hadden er een van Bosch onlangs na 9 jaar kapot is gegaan. Nu een nieuwe van Siemens (die merken zijn gelijk aan elkaar). Ook dik beddengoed komt er droog uit, dat was bij die vorige niet (meer) zo maar ik denk dat de leeftijd en belading van de trommel (we hadden 8 en nu 9 kg) hier ook mee te maken heeft gehad.

1 like

Omg die tip mbt opvouwen van dekbed plus drogerballen deed de truc! Kon dit toevallig gisteren meteen uitproberen en alles is helemaal los en droog uit de droger gekomen :partying_face:. Dus dank!

8 likes

Wij hebben ook een AEG warmtepompdroger sinds twee jaar en ik ben er heel blij mee, was komt er goed droog uit (ik gebruik ook die wollen drogerballen van Dille en Kamille). En voor wat betreft aansluiten op de afvoer, mocht het zo zijn dat de wasmachine op dezelfde plek staat en je ze op elkaar gaat zetten, dan kun je een Y-stuk gebruiken om ze beide op de afvoer aan te sluiten (maar misschien wist je dat al en kan dat bij jou niet). Het niet meer hoeven legen van de lekbak is echt een enorme verbetering vind ik :sweat_smile:

1 like

Nog een tipje; Ik gooi de lekbak altijd leeg in de wasmachine, scheelt weer naar de badkamer lopen.

1 like

Dit is een hele domme vraag maar okay

Ik heb op Wehkamp zo’n dekbed besteld waar al een decoratieve hoes omheen zit, want die was maar € 30 en een normaal dekbed is makkelijk het dubbele. Maar je kan daar toch gewoon een normaal hoeslaken overheen doen? Of is het daar te dik voor? Ik weet dat een paar mensen van het hier ook zo’n dekbed hebben dus ik ben benieuwd.

Ik weet niet of ik in het juiste topic zit.
We hebben onlangs een nieuw huis gekocht, en de keuken willen we behouden.
Echter zitten er 2 hele slechte inbouwovens(combi) in. Het glas beslaat en de condens blijft er dan ook tussen staan.
Ik zou heel graag een grotere oven in zetten, er zitten momenteel dus 2 inbouw combi’s van 45 breed en 60 hoog in, heeft iemand een idee of er iets bestaat om die inbouwnissen samen op te vullen met slechts 1 (grote) oven?

1 like

de meeste merken hebben wel iets van een model van 90cm breed, dat zijn alleen vaak de duurdere modellen en vaak niet in combi-variant (en indien wel dan is het vaak nog niet erg efficiënt opwarmen

Een warmhoudlade? Vind ik altijd mooi staan en is ook nog praktisch

1 like

Super goed idee dankjewel!

Dankjewel @Ainu we gaan even rekenen wat handig is. Zat al te denken misschien 1 stoomoven en 1 gewone oven…

3 likes

Heeft iemand ervaring met zo’n spraydweil en is het een aanrader? Ik zag zoiets van Vileda voorbijkomen.

Voor de grote schoonmaak gebruik ik zo’n enorme emmer van Leifheit, maar ik zoek iets waarmee ik snel de keuken kan dweilen na het koken/afwassen en wat makkelijk opgeborgen kan worden.

1 like

Ja heb de easy spray xl van Leifheit. Ideaal, wordt ook niet zeiknat

Een gewone oven en een microgolfoven, dus apart? Of is er een reden dat je dat niet wilt?

1 like

Ik heb deze, heel blij mee!

1 like

Geen idee betreft de afmetingen, maar evt een stoomoven en combi magnetron als je voor 2 apparaten wilt gaan? Omdat je dan net wat meer kan dan met 2 ovens.

Wij hebben er een warmhoudlade onder de stoomoven en een vacumeerlade onder de combimagnetron voor de opvulling. Hebben ook nog een grotere (gewone) oven, maar die gebruik ik het minst van de 3. Puur omdat deze er 2x langer over doen om te verwarmen tov de andere 2.

2 likes

Bedoel je niet 60 breed en 45 hoog? Dat zou een standaard maat zijn. Ik zou inderdaad voor twee losse ovens gaan, als ik ooit een nieuwe keuken neem zou ik dat ook graag willen. Een magnetron heb ik nooit gehad en mis ik ook niet. Ik heb zelf een stoomoven en ik gebruik de stoomfunctie eigenlijk nooit. Mocht je er budget voor hebben zou je wel een pyrolyse oven kunnen overwegen, die hebben een speciaal programma waarop ze heel heet worden en zichzelf kunnen schoonbranden. Dan hoef je er alleen nog even met een stoffer doorheen, heel chill!
Mijn warmhoudlade is wel veelgebruikt en een vacuumeerlade zoals @PizzaFunghi heeft lijkt me ook heel fijn.

2 likes

Ja deze is echt top voor even snel de keuken opfrissen! Wij gebruiken hem bijna dagelijks in de keuken voor na het koken/afwassen om even snel vlekjes en water weg te dweilen. Maar kan niet een echte dweil vervangen.

1 like