Ik heb deze dweil in mijn hoofd als oplossing voor mijn gebrek aan dweilen, dus wel fijn om jouw ervaring te lezen dat het dus eigenlijk niet goed werkt in de uitvoering. Hopelijk komt er iemand met een goede tip
Ik heb de ramen weer eens gelapt maar ze worden nooit mooi schoon, zo’n beetje alles al geprobeerd maar het lijkt wel of de kalkaanslag in het raam getrokken is. Zijn ook wel al heel oude ramen en we zijn aan het sparen voor nieuwe dus hopelijk ligt het aan de ramen en niet mijn ramellap skills. Hoewel die ook niet perse fantastisch zijn maarja.
Misschien met glansspoelmiddel? Dat gebruik ik altijd voor mijn glazen douchewand.
En vroeger gebruikte mijn moeder uien maar dat is meer tegen strepen volgens mij.
Oh dat is precies iets wat ik nog niet geprobeerd heb, dat ga ik de volgende keer gebruiken!
Het kan ook zijn dat er vocht in je ramen is gekomen (tussen het dubbelglas) waardoor het ook permanent vochtig/beslagen/vol kalk lijkt. De enige oplossing daarvoor is helaas nieuwe ramen. Hopelijk heb je de mogelijkheid die snel aan te schaffen
Anders heb ik van mijn moeder geleerd altijd de ramen te drogen met een hydrofiele doek. Dat scheelt bij mij enorm!
Ja ik denk inderdaad dat dit het is. Ik kan er wel mee leven tot we het vervangen en normaal zie ik het ook niet zo erg maar als ik helemaal moeite heb gedaan om de ramen te lappen is het zo’n anti climax dat het nog steeds vies lijkt. We sparen nog even door en dan zal het extra genieten zijn!
@Philo Een verfkrabber (verkrijgbaar bij de bouwmarkt) vind ik supergoed werken om kalkaanslag van glas of tegels af te krabben, en dan in combinatie met antikal wat je even in laat trekken.
__
Een tijd geleden las ik hier over een electrische voegen borstel van de action. Nu heeft action die (volgens mij?) niet meer, maar heeft iemand misschien een tip voor zo’n borstel van een andere winkel of via bol ofzo?
ik heb sinds vorige week een nieuwe wasmachine waar zo’n klepje in de wasmiddelbak zit:
dit schijnt een soort doseerhulp te zijn, maar ik kan dus nergens vinden hoe dit werkt. in de handleiding staat alleen hoe je hem uit kan klappen etc. maar en dan? gooi je er dan een hele fles zeep in? of alleen nog hoeveel erbij moet?
dus je klapt dat dingetje naar buiten voor het ‘gat’ waar normaal het wasmiddel door de trommel in gaat, maar en dan geen idee haha
kan iemand me hier helpen?
Ik heb zo’n klepje maar dan zonder strepen en ik gebruik hem dicht bij vloeibaar wasmiddel, bij poeder moet hij open zijn volgens mij.
En dan doe je erin wat je voor die wasbeurt gebruikt.
Ik doseer het nooit eigenlijk, gooi er altijd maar gewoon wat in.
dicht bij vloeibaar, maar dan kan het er nog wel doorheen?
en gooi je het dan in die grote witte bak of in dat kleine blauwe kuipje
zo stom dat ik nergens kan vinden hoe dit moet haha
Ja dicht bij vloeibaar en dan gaat het er doorheen (overheen denk ik) ja!
Je gooit het dan ervoor, in de grote witte bak
Hier staat er bijvoorbeeld iets over
Melamine valt heel snel kapot!
En emaille gaan ook wel stukjes af als dat valt.
maar ik vind emaille wel “mooi” oud worden! in ieder geval die van dille en kamille.
Ja, het geeft wel karakter idd als er wat stukjes af zijn.
Arcopal! Kringloop staat er vol mee.
Ik zit naar zo’n spraydweil te kijken naar aanleiding van dit topic maar die van leifheit gaat volgens de reviews snel kapot. Is dat niet jullie ervaring?
Hier niet in ieder geval. Al paar jaar in gebruik
Ik ben echt zo dom, ik haalde de stoomreiniger uit de garage en kreeg de dop van het reservoir er niet af. Niet nagedacht verder en zette m aan in de hoop dat er nog water in zat. Was het natuurlijk bevroren… hij knalde gewoon een beetje. En nu (paar uur later) kreeg in de dop er wel af maar nu gaat ie steeds na een minuut uit en voelt loeiheet.