De textielschaar van de hema
Ligt bij de naaispulletjes enzo
Het ging hier pas over spraydweilen. Ik zit in een rolstoel en die laat natuurlijk snel strepen achter op de laminaat vloer dus ik dacht dat zoiets wel makkelijk zou zijn voor snel schoonmaken. Nu heb ik er afgelopen weekend een gekocht van Vileda met de bijpassende 1 2 spray erbij. Leek eerst goed te werken maar als ik het goed laat drogen en er daarna weer overheen ga met m’n stoel zijn de sporen die ik achterlaat nog erger dan voor ik begon met dweilen. M’n hal en keuken zien er echt niet uit nu! Die vloeistof laat echt een vettig/ zeep achtig laagje achter heb ik het idee. Of gebruik ik dan te veel misschien?
Dit is de beste schaar ooit en absoluut de prijs waard. Ligt heel fijn in de hand en is scherp en knipt goed.
Ja, gewoon een genot om mee te knippen, haha
Hier ook een rolstoeler in huis en de strepen zijn het minst zichtbaar na nog een keer dweilen met schoon water nadat het schoonmaakmiddel gebruikt is
Nu moet ik eerlijk zeggen dat er zoveel zooi binnen wordt gesleept door die banden dat ik vaak niet eens aan dweilen begin, vaak stofzuigen en de strepen voor lief nemen
Wij hebben pvc liggen trouwens
Ik heb op de bovenste planken van mijn pax van die witte stoffen opbergboxen van Ikea (Skubb dacht ik?). Die kan ik er net uittrekken, als ik iets los op de plank zou leggen zou ik altijd een trapje moeten pakken.
Ik zie de eerste mieren lopen! Wattttt
Ik zou daar eigenlijk alleen dingen opbergen die je weinig gebruikt of een opstapje naast je kast zetten.
Doe ik iets fout met de scrubdaddy? Hij maakt mega veel krassen. Van te voren las ik dat je hem nat moet maken en dat je dan glas, rvs en andere harde oppervlakken kunt schoonmaken.
Nu heb ik m’n bestek en de vaatwasser er van binnen mee schoongemaakt maar er zitten nu overal mega veel krassen op.
Maak je hem nat met koud of warm water? Met warm water wordt hij zacht! Met koud water blijft hij hard.
Oh shit. Dat is dan inderdaad de fout geweest. Op de verpakking stond dat hij onder water zacht werd (werd niet specifiek warm water genoemd), en ik vond al dat hij nog redelijk hard bleef.
Ah balen zeg. Ik heb hem ook laatst gehaald en op de verpakking staat het eigenlijk wel 2x al op de voorkant met tekst en een logo
Wel echt extreem zeg dat je dus van de harde versie gelijk zoveel krassen krijgt.
Fuck. Wat ontzettend dom van me zeg. Ik snapte de hype al niet.
Is volgens mij juist het idee waarom dit dit zo een fucking hype is haha. Hij werkt als een tierelier dus, bij hardnekkige vlekken gebruik je juist die harde versie. Vaak heb je van die gare schuursponzen die helemaal niet goed schuren
Dat is zo maar ja dan zou ik wel bang zijn bij veel oppervlakken. Als je een hardnekkige vlek hebt op je glazen kookplaat ofzo…
Als het echt werkt als een schuur/staalspons kan je het alleen gebruiken op…. tegels of glas ofzo? Want de binnenkant van haar vaatwasser en bestek was ook helemaal gekrast en dat is een ijzer/rvs oppervlak denk ik.
Mensen met scrubdaddys welke oppervlakken gebruiken jullie de harde versie dan op zonder krassen?
Ik snap echt deze verbazing niet helemaal, het is een schuurspons ja lijkt me logisch dat je die niet gebruikt op oppervlakten die kunnen krassen?
Ik gebruik eigenlijk nooit de ouderwetse schuursponsjes. Dus eigenlijk geen idee wat krasbaar oppervlak is in mijn huis. Daarom ben ik een beetje huiverig om de hardere vorm van scrubdaddy te gebruiken als ik lees dat iemands rvs ofzo oppervlak helemaal bekrast is.
Ik gebruik m in de badkamer op alles (net nog gedaan met die pasta erbij dus dubbel schuren dan), de keuken (ook gewoon op het gasfornuis), de ramen, soms de tegelvloer als er hardnekkige vlekken op zitten. Laatst ook de binnenkant van de vaatwasser mee gedaan, incl die pasta, en heb geen last van krassen.
Maar dan is hij dus zacht? Of gebruik je hem in harde vorm steeds met koud water?
Nee warm water! Met koud water kun je niet poetsen zoals mijn oma zou zeggen.