Iemand tips voor het verwijderen van kalkaanslag op een composiet aanrechtblad? Ik ben een luie schoonmaker dus rondom de kraan is heel veel kalkaanslag op het blad te zien. Ik durf niet zo goed aan de slag met allerlei agressieve schoonmaakmiddelen omdat ik bang ben dat die het blad aantasten, maar dit is eigenlijk ook geen gezicht
Heb je al gewoon met azijn geprobeerd?
Werkt glansspoel ook tegen het kalk op zwarte voegen in de badkamer?
Ja. Dat werkt wel een beetje, maar krijg ik zeker niet alles mee weg.
Niet heel mooi om te zien maar ik heb dus extra vaatdoekjes neergelegd in de badkamer/keuken waar veel water spettert of lekt omdat ik geen zin heb in het verwijderen van kalk
Onverdunde schoonmaakazijn op een wondersponsje en daarmee afnemen (dit staat in ons boekje van de leverancier van ons aanrechtblad)
Hoe kan ik een tweedehands lederen jas die een beetje muf ruikt opfrissen en nieuw leven inblazen?
Is het de voering die muffig ruikt of het leer zelf?
Voering: leg de jas plat neer en strooi wat baking soda over de voering. Dat absorbeert vieze luchtjes. Nachtje zijn werk laten doen. Daarna stofzuiger eroverheen. Als dat niet werkt kun je eventueel geparfumeerde textielreiniger gebruiken om de geur ook te verbloemen.
Leer: goed invetten met een verzorgingsproduct, zoals lederbalsem. Als je eentje gebruikt met een geurtje of een variant waar bijenwas aan is toegevoegd, zul je de muffe lucht ook niet meer ruiken.
Hoe is de ervaring met kookgeurtjes laten verdwijnen met de Lampe Berger/ Maison Berger? Werkt dat echt zo goed?
Als je lampe berger intypt bij de zoekfunctie zijn er heel veel berichten over te vinden!
Ik heb deze laatst gekocht en ging even de mist in maar nu ik hem correct gebruik ben ik er erg tevreden mee !
- geur altijd verdunnen met de neutrale geur
- pas aanzetten na het koken/eten
- na +/- 20 min het dopje er weer opzetten om hem “uit” te zetten
Eerst was het voor mij veel te intens, lees je wel hier als je even de zoekfunctie gebruikt
Oeh bedankt voor de review! Ik had inmiddels eentje besteld en weet nu wat wel en niet te doen!
Ik krijg de kalk van mijn douchedeur eindelijk goed weg, met behulp van schoonmaakazijn. Maar ik ga echt bijna van mijn stokje als ik het schoonmaak. Wat is dat intens aan je neus.
Leuk dat je dit post, was benieuwd hoe t bij jou was afgelopen. En fijn dat de lampe berger nu beter bevalt!
Weet niet of dit het goede topic is
TW Emetofobie
Hoe krijg je kots uit behang? Mijn vriend is waarschijnlijk gedrogeerd en ik heb de hele tijd gezorgd dat hij netjes in de emmer kotste maar op het laatste moment gooide hij de emmer om en nu ligt het op de vloer en zit het op wit behang.
Is het ‘gewoon’ papier behang of heeft het een coating? Behang ut de eerste categorie beschadigt sneller, dus daar moet je nog voorzichtiger mee zijn.
Ik zou een microvezeldoekje heel licht natmaken en dan met kleurloze zeep (bijv handzeep) proberen de vlekken er voorzichtig uit te halen. Niet te hard wrijven.
Nb sterkte voor je vriend!
Ik heb ook een vraag over lampe berger. Ik vind die houders zo duur en zie ze op MP te koop voor bijvoorbeeld €15. Maar ik vraag mij af of er redenen te bedenken zijn om liever een splinternieuwe te willen? Zou het kunnen dat het lont van zo’n tweedehands ‘op’ of ‘verpest’ is ofzo? Of als die eerste eigenaar altijd een geur heeft gebruikt die ik vies vind, blijf je dat ruiken?
Heeft iemand dé tip om van algen op mijn balkon af te komen? Het is beton en heb geen hogedrukreiniger ofzo. Liefste ook een beetje natuurlijk aangezien het daarna in de plastic regenpijp verdwijnt. Ik lees op Google van alles, dus zie door het bos de bomen niet meer.
De geur trekt wel in de lont, maar je kan desnoods nog een nieuwe lont kopen. En je maakt een Lampe Berger ‘schoon’ door de neutrale geur te branden dus na een tijdje zou je de oude geur niet meer moeten ruiken.