Huishoudtopic #2

Hahahaha.

Nou dit heb ik gedaan; buiten uitgeklopt, stofgezogen en uitgeborsteld. De rest van de middag buiten laten hangen.
Nog steeds niet helemaal tevreden. We hebben ook een schapenkleed van echt een eenmansbedrijfje die ook veel mooier blijft. Daar las ik nog als advies hem een nachtje in de vriezer te leggen.

Heb geen idee hoe goed deze vachten van Ikea zijn in verhouding tot deze vachten maar dit kan ik morgen nog eens overwegen.

Dank voor het meedenken! Ga hem dus zeker niet in de was gooien

2 likes

Mijn ouders hebben een Miele, en daar was ik altijd gewend om 1600 toeren te gebruiken bij beddengoed en handdoeken zodat het daarna sneller droogt (ondanks zij een droger hebben). Zelf kan mijn wasmachine (ook Miele) ook 1600 toeren, alleen bij de standaard programma’s wordt dat bijna niet gebruikt en max. 1400. En ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig verschil merk tussen 1400 en 1600 toeren (terwijl ik dat echt niet had verwacht, en 1600 ook eerst als een must zag).
Ik had verwacht dat ik dan nog apart een centrifuge programma van 1600 zou willen gebruiken, maar dat is dus niet nodig (ik laat mijn was drogen op drooggrekje).

Tussen de 1200 en 1400 merk ik wel ook heel veel verschil qua hoe nat de was dan nog is, maar 1400 is naar mijn ervaring nu echt genoeg. En in aanvulling op @Virago qua kreukels, dan gebruik ik de extra functie ‘voorstrijken’ en is strijken bijna niet meer nodig (alleen echt voor overhemden die je heel strak gestreken wilt).

3 likes

Misschien snap ik je vraag niet, maar waarom niet gewoon het heetste programma aanzetten?

2 likes

Heeft je vaatwasser wel een reinigingsprogramma? Zie die knop niet. Dan zou ik 'm leeg op het heetste programma zetten met kopje soda op de bodem.

4 likes

Nee volgens mij is dat inderdaad niet zo, heeft de mijne ook niet. Wat @Feather zegt (en eerst je filters schoonmaken). Met 60/70 graden wordt het heet genoeg.

4 likes

Denk dat 70 graden op de meeste machines het maximum is.

2 likes

Als het weer een keer sneeuwt, kun je deze goed uitkloppen en in de verse sneeuw leggen, met de harige kant naar beneden.
Dus of meenemen op wintersport, of hopen of sneeuw ergens in de komende winters…

4 likes

Voor degene die hun wasmachine verhoogd hebben, bij ons schud het enorm, het hele kastje van 60x60 dat eronder staat zorgt ervoor dat de wachmachine heen en weer wordt gezwengeld tijdens het centrifugeren, op de gewone (betonnen) vloer geen last van.
Zijn er tips? Want ik vind het wel fijn als ie op hoogte blijft.
Zo’n matje eronder is meer tegen het trillen denk ik.
We hebben ikea bovenkastjes gebruikt hiervoor (tip van saskiaweerstand), na veel tips op pinterest en Instagram, Daar vroegen veel mensen of het niet wegloopt en stabiel is. Dat zou zo zijn… Bij ons natuurlijk weer niet… :sweat_smile:

Is het kastje wel verankerd aan de muur? Zo niet, dan snap ik dat een kastje meeschudt gezien de kracht van centrifugeren. Ik denk dat daar de oplossing dan zit.

2 likes

Wij hebben de wasmachine verhoogd gemaakt in een kast. Maar die kast is gemaakt van vloerbalken van 30x15cm en de leggers zijn van betontegels. Die TikTok video zijn leugens want een centrifugerende wasmachine heeft heel veel kracht. Onmogelijk dat het zomaar op een ikeakastje kan. Tenzij je die vult met beton. Onze buren hadden ook een tijdje een wasmachine op de eerste verdieping gezet. We wonen in een huis van 1900 met houten vloeren. Was echt alsof er een vliegtuig opsteeg dus dat hebben ze snel weer verwijderd.

1 like

Haha ja wij kunnen onze wasmachine echt maximaal op 1000 toeren zetten omdat hij inderdaad ook op een houten vloer staat boven. Ondanks rubber en matje.

Jaa stom, want zijn al de hele week bezig om dit goed en netjes te krijgen, die kastjes bestellen in elkaar zetten en mensen gevraagd te helpen tillen met die zware units. Njaa we proberen nu eerst van die matten, mijn vriend heeft een (tijdelijke)balk gemaakt tussen de muur en dat kastje zodat die wordt tegengehouden. (het schudden) We kunnen het niet echt verankeren want hij staat op zolder onder een schuin dak en 1 meter van de muur af ivm installaties enzo.
echt weer zo’n buurman en buurman actie, ik zou dan willen dan in ieder geval 1 van ons 2, een handige harry was met 2 rechterhanden.

1 like

Denken jullie dat ik dit kan gebruiken om de glasruit van de oven te krabben? Dit is eigenlijk voor een keramische kookplaat.

3 likes

Ja, dat doe ik ook met zo’n krabber bij de oven

2 likes

Nice, dan ga ik dit eens halen. Heb met The pink stuff paste al best wat eraf kunnen krijgen, maar er blijft gewoon een laag rotzooi op zitten. Hopelijk werkt dit.

2 likes

Wij hebben 'm vast gezet met spanbanden :sweat_smile:

1 like

Ja werkt top!

1 like

Via google zoeken naar wasmachine trildempers. Dan kan zeer helpen, zowel een mat als van die blokjes waar je de wachmachine op zet. Dan kan die zelf vrij bewegen zonder dat je kastje erdoor beweegt.

1 like

Ik heb dezelfde vraag! Op zoek naar een impregneerspray voor lichte stoffen meubels.

Er zijn zoveel op de markt. Iemand goede ervaringen met een merk? Of juist afraders?

1 like

Ik heb deze uiteindelijk besteld:

Nog geen ongelukjes gehad, maar kreeg goede recensies!

4 likes