Huishoudtopic #2

Wow slim! Heb net een gat gemaakt in een nieuwe fles dus daar durf ik dit niet mee maar ga het bij de volgende proberen!

5 likes

Misschien met een wondersponsje?

Die heb ik geprobeerd, lijkt iets te helpen. Alleen blijft er een lichtgrijze waas. Door de structuur verf gaat het hele sponsje kapot, waardoor ik maar een klein deel heb kunnen doen.

2 likes

Waar haal je van die duurzame en goede bijenwasdoeken? Om te herbruiken en bijv eten in te bewaren. Hoop meteen ook op de meest betaalbare haha.

3 likes

Ik zag het afgelopen week bij de xenos liggen. Duurste was €5,- dacht ik.

3 likes

Ik heb ze weleens bij de Wibra gezien

Deze misschien

Ik heb een paar Nike’s verpest door ze iets te lang te laten weken in een badje Vanish :weary: Met andere sneakers nooit problemen maar deze hebben een soort geverfd leer en dat blijft nu enorm afgeven als het nat wordt en dan loopt het steeds uit in de stof en op de zool (en overal op). Ik heb ze al een paar keer uitgespoeld en dan gaat de kleur heel makkelijk van de stof, en ook in de wasmachine op kort programma gewassen maar het leer blijft kleur afgeven. Ook met drogen blijft het uitlopen en dan wil ik het schoonmaken maar dan moet ik weer van voor af aan beginnen. Ik ben bang dat het pas stopt als alle kleur eraf is maar ik weet niet hoe ik dat kan doen, of hoe ik het überhaupt kan stoppen. In principe heb ik niks te verliezen want ze zijn toch al verpest :woozy_face:

aceton waarschijnlijk, dat gebruikt tanner leatherstain ook als hij de afwerking van leder wilt scrapen (hij vernielt dure tassen als review)

5 likes

Ja bij Wibra inderdaad in verschillende groottes

1 like

Kun je die schoenen niet flink inspuiten met zo’n spray om ze te impregneren? Misschien helpt dat wel weer wat tegen het uitlopen.

4 likes

@Ainu en @Krabsalade dankjewel allebei voor de tips! Ik ga het beide proberen

1 like

Nog een tip die zowel betaalbaar als duurzaam is: Op gegeven moment raken die doeken versleten, maar je kunt heel makkelijk met een strijkijzer nieuwe bijenwas aanbrengen en dan zijn ze weer als nieuw. Ik heb blokjes bijenwas op Ecomondo besteld, maar je kunt dat vast ook bij Dille en Kamille kopen.

2 likes

Heeft iemand hier een holy grail gevonden om katten(dieren)haren op te vangen tijdens het wassen in de wasmachine? Ik vouwde net een opgedroogd zwart wasje op en echt ALLES zit onder de haren, zo irritant. Ik heb ooit van die balletjes gebruikt, maar die werken echt voor geen meter.

Deze:

Iemand DE tip?

5 likes

Een droger 🄹

4 likes

Dat is even een iets te dure optie :joy:

2 likes

Hier kwam ik niet verder dan alles haarvrij te maken vóór het wassen. Vooral sokken waren een ramp maar voor ik ze in de was deed er met een roller over heen gaan hielp goed.

1 like

Wij hebben deze

Werkt goed, maar je moet ze dan wel na elke wasbeurt ontharen

2 likes

Specifiek die egeltjes? Ik heb iets wat op die ronde lijkt maar die zijn juist voor de droger, blijft geen haar aan zitten.

3 likes

Dat werkt bij mij ook niet perfect hoor, er zitten alsnog wat haren op.

2 likes