Dit is mijn februari rapport. Ik heb de verwarming overdag uit, gaat 's avonds op 19.5. In de badkamer heb ik een elektrische verwarming die continu op 19 graden zet. Verder woon ik alleen in een tussenwoning, staat de tv en oven vaak aan en kook ik elektrisch.
Je kunt ook op een vergelijkingssite het gemiddelde verbruik invullen? Dan zie je de kosten bij de actuele tarieven!
Ik heb een jaarcontract afgesloten van €85 per maand, zie mijn tarieven onderstaand. Ik heb een hoekhuis met energielabel A en zonnepanelen.
We hebben ‘s avonds de verwarming aan tot 19 graden en branden alleen licht in de ruimte waar we zijn.
We koken elektrisch en hebben een jacuzzi, maar over het algemeen leveren die zonnepanelen zo veel stroom op dat we hierdoor nog geld terug krijgen.
Heeft een van jullie misschien screenshots gemaakt van de befaamde vaatwaspost van @inezweski? Ze is helaas weg dus met de zoekfunctie kan ik het niet meer vinden. Ik heb eindelijk een vaatwasser en wil het onderste uit de kan halen ![]()
Volgens mij was het dat je ondanks alles-in-1 toch het beste glansspoel en zout er naast kunt gebruiken.
Neee het was echt heel erg gedetailleerd: welk merk vaatwasblokjes (ik meen AH huismerk?), dat ze die door de midden sneed, waar ze die plaatste (in het vakje of juist niet), etc
Oh, geen idee dan, maar ik ben dan ook van het gemak, ik mik er een alles-in-1 tablet in en that’s it. Werkt al jaren prima!
Goedkoper, doeltreffender en milieuvriendelijker is gewoon losse poeder.
Volgens mij niet in het vakje!
Ik dacht dat ze en iets in het vakje deed en los op de bodem zodat bij het voorspoelen er ook al zeep bij zit.
Volgens mij was het een stukje van een ´gewoon´ blokje (of los poeder) in het ´voorwasbakje´, en sowieso geen all-in-one blokjes gebruiken, maar poeder/zout/spoelmiddel apart. En als het kan zout en spoelmiddel goed afregelen.
Wij hebben een huis gekocht, waar dus ook een nieuwe badkamer inkomt. De verkoper van de badkamer zei dat je harde chemicaliën nooit mag gebruiken voor keramische tegels omdat dat de anti-kalk coating beschadigd van de tegels en dat je het beste groene zeep/dreft kan gebruiken (ik gebruikte vroeger altijd Antikal).
Ik heb dit zelf nooit gehoord? Is dit echt zo? Online lees ik verschillende dingen, groene zeep / dreft maar ook een mix van 50-50 water en azijn?
Hoe doen jullie het?
Mijn schoonmoeder heeft na enthousiast schrobben met een goedje onze nieuwe wasbakken vernield dus als die verkoper dit zo zegt zal er vast een kern van waarheid inzitten. Sindsdien ben ik een stuk voorzichtiger met schoonmaakmiddelen.
Dreft ontvet en helpt daarom tegen zeepresten.
Azijn helpt weer tegen kalk. Ik maak sinds een tijdje (door het forum of TikTok haha) schoon met een sopje van baking soda en dreft en dat werkt echt top!
Ja, het is echt zo. Ik heb een klein strookje keramische tegels een tijdje terug ingespoten met antikal, vergeten snel weg te poetsen en nu zit er blijvende schade op
gelukkig is het maar een strookje met halve tegels bij de glazen douchewand, maar je ziet precies de rondjes waar ik heb gesprayd.
Alleen dus geen tips, want dat strookje is zo klein dat ik het wel schoon krijg met een beetje groene zeep.
Voor de mensen met een tuindeur die in de woonkamer is, hebben jullie een mat binnen liggen? Ik weet niet echt wat handig is, we hebben nu niks maar het wordt zo snel vies. We hebben wel een kleine woonkamer dus er zou misschien een mat tussen het vloerkleed en de deur passen, maar ik weet niet wat voor mat. We hebben ook een kruipende baby en ik wil ook niet dat het te ruw is, het moet wel comfortabel én mooi zijn.
Nee ik heb geen mat binnen, wel buiten dus daar kun je je voeten schoonvegen.
Binnen past hier ook niet vanwege het vloerkleed. Plus dat ik het ook gewoon niet mooi vind
Ik vind de mat buiten niet genoeg, vooral als het regent blijft die nat.
Mat binnen en buiten. Binnen gewoon zo’n lelijke droogloopmat.
Niet bij de tuindeur maar die zit ook bij de overkapping dus we kunnen altijd met droge schoenen naar binnen. Bij de gewone voordeur wel binnen en buiten.