Huishoudtopic #2

Ja wij hebben de egels, ze hebben ze ook in gewone ronde vorm, maar dan ook met stekels zegmaar, daar komen dan de haren in vast te zitten ipv op de kleding of in het rubber van de wasmachine

2 likes

Iemand die dit weet? Ik heb een inductie kookplaat en als er iets echt even lekker staat te bakken (denk biefstukje of iets anders wat echt even lekker moet dichtschroeien), dan geeft hij een foutmelding (ES geloof ik) en gaat hij uit. Wat gaat er mis?

Wat zegt de handleiding over deze foutmelding?

2 likes

Geen idee, het merk is nergens op de plaat te zien en die handleiding heb ik natuurlijk al lang weggetyfd

1 like

Misschien E5 ipv ES? E5 is volgens mij kortsluiting/probleem met de spanning.

2 likes

Zou het ook E5 kunnen zijn? Bij de inductiekookplaten die ik heb gehad betekende dat dat de plaat oververhit was

3 likes

Vaak staat er een merk/model op een sticker aan de onderkant, kun je misschien een paneel verwijderen of een laatje eruit halen om te zien wat daar staat? Of een foto uploaden waaraan iemand mogelijk kan herkennen welk merk het is? Of een factuur opzoeken waarop staat welk typenummer het is? Of je keukenboer opbellen om te vragen wat je ook al weer hebt?
Mijn glazen bol is weg voor z’n jaarlijkse poetsbeurt namelijk :sweat_smile:

4 likes

Ja ik denk dat dit het is. Hoe kan een kookplaat nu oververhit raken :joy:

1 like

Nahh het is een losse en er staat ook aan de onderkant niks op. Hij zat bij mijn huurhuis in begrepen.

2 likes

Doet die van mij als de pan/koekenpan te klein is voor de ‘pit’ waar die op staat.

1 like

Heb je wel een 2 of 3 fasen aansluiting?

:joy: al sla je me dood

1 like

Heeft iemand een tip voor een fijn dweilsysteem? Ik heb nu gewoon een dweilstok en wring het met mijn handen uit, maar zou graag een systeem willen waarbij ik niet met mijn handen in het water hoef. Ik zag bijv de leifheit ergo, maar de recensies zijn erg wisselend

Ik heb deze van Vileda en ben er erg blij mee. Het enige nadeel vind ik dat de steel wat kort is.
Vileda UltraMax TURBO - Pedaalsysteem | Blokker.

HIj is ook vaak in de aanbieding bij Blokker of Bol.

3 likes

Ik twijfel of dit interieur of huishoudtopic is, maar we willen over naar een inductie fornuis. Online lees ik bij sommige merken/modellen dat niet alle pitjes tegelijk gebruikt kunnen worden. Heeft een van jullie een aanrader voor inductie fornuis waarbij je gewoon alle pitjes tegelijkertijd kan gebruiken (of een afrader, dat helpt ook in de zoektocht)

2 likes

Ik neem toch aan dat het aan de elektrische aansluiting ligt of alle pitten gebruikt kunnen worden, en niet aan het apparaat? Je grootste investering gaat zijn je stoppenkast uitbreiden en goede 2 of 3 fasen aansluiting. Ik weet wel dat als je voor 5 kookzones kiest je zeker 3 fasen nodig hebt. Als je dan 2 fasen hebt, kan ik me voorstellen dat je niet de hele plaat kunt gebruiken

1 like

Wij hebben een SMEG fornuis (met oven), met vijf pitten. Niet alle pitten kunnen tegelijkertijd op vol vermogen worden gebruikt, heeft geloof ik te maken met hoe die zones en fasen verdeeld zijn? We hebben links twee pitten die ook als één pit gebruikt kunnen worden, en dat is dan één zone. Daarnaast hebben we dan in het midden een pit, en rechtsvoor en rechtsachter een pit die met z’n drieĂ«n ook een zone zijn.

Als we alle drie die pitten in één zone tegelijkertijd aan willen kan het niet op vol vermogen. Dus dan kan bijvoorbeeld één op 9 of power, en dan die anderen op max 7. Toen we daar achterkwamen dachten we wel wtf is dit voor shit, maar in praktijk heb je toch nooit nodig dat je vijf pitten tegelijkertijd op vol vermogen moet gebruiken? Misschien max 2 pannen heel even maar die kan je dan dus wel over de twee zones verdelen en dan kan het wel.

Hoop dat het te begrijpen is :joy:

3 likes

Ja 9 of P zijn echt om dingen snel aan de kook te brengen, ik kan me niet voorstellen dat je dat langer gebruikt dan de paar minuten dat het duurt om iets aan de kook te brengen.

2 likes

Ja ik kan het volgen, maar ben er ook nog niet helemaal in thuis merk ik. Ik wil opzich wel over op inductie (mijn man wil dat heel graag) maar ik hou heel erg van koken en wil geen gedoe als ik bijv wel 5 pitten tegelijk wil gebruiken. Dus schrok een beetje van de reviews.
Ik wil overigens voor 4 pitten (60 cm) gaan omdat ik dat mooier vind, dan blijft alles mooi 60 cm breed, 4 kastjes en een fornuis. Misschien dat dat ook nog scheelt

1 like

Ik heb het even voor je getest en ik kan alle pitten tegelijkertijd aanzetten (alleen in die zone van drie kunnen ze niet allemaal op vol vermogen, maar wat @Nefertiti zegt, dat is ook niet iets dat je lang gebruikt). Ik vond de overstap naar inductie trouwens best spannend maar vind het vrijwel net zo lekker koken als op gas! Het is alleen even wennen met die standen. Met vuur zie je gewoon hoe groot je vlam is, en nu moest ik even wennen aan hoe hard de standen zijn (maar dat went snel).

2 likes