Huishoudtopic #2

Ga ik proberen, dankje!

Ik gebruik zo’n zilveren staalborstelsponsje. Het wordt nooit meer zoals nieuw maar doet wel een hoop.

2 likes

Ik gebruik de blauwe men versie van deze, echt de beste deo die ik tot nu toe gebruikt heb.

3 likes

De andere pitten zijn daarmee al wel wat beter geworden, maar deze helaas niet (dit is de ergste)!

2 likes

Volgens mij maakte ik het vroeger schoon met cif op een schuursponsje.

3 likes

De oven spray van Kruidvat heeft dit bij mij helemaal schoon gekregen!

3 likes

Update:

Heb ze een nacht in Dasty geweekt, leek niet zoveel te doen. Cif heb ik al ooit geprobeerd en dat hielp ook bijna niets. Ik heb nog een tip gehad om Pink Stuff te proberen, je zou denken dat dat vrijwel hetzelfde zou zijn als Cif, maar:

Al een hele verbetering! In combinatie met een schuurspons en flink schrobben. Hoop dat ik het nog beter krijg, maar dit is al heel wat haha!

Ik ga de Kruidvat spray ook nog proberen.

15 likes

Oja echte coca cola. Zou zeker effectief kunnen zijn.

Het net the pink stuff gekocht als vervanger van cif. Ik maak mijn keukenblad en inductieplaat er mee schoon. Maar twijfel nu of ik pink stuff moet gaan gebruiken. Iemand die dat wel doet ?

1 like

Ik zou hier lekker veel ovenspray opdoen en dan inwikkelen in doorzichtige folie en een nachtje laten weken. Dan veeg je het er zo van af.

3 likes

Ik wil mijn inductieplaat niet met Cif of Pink Stuff schoonmaken, dat kan toch krassen? ik gebruik gewoon basic keukenreiniger, iig iets zonder scrubdeeltjes en krijg het echt prima schoon.

3 likes

Nee, cif wrijf ik in met een vaatdoek op de kookplaat.

Een wasmachine ontkoppelen, kan ik dat zelf? Dus dat water opvangen enzo?

2 likes

Ja hoor, op youtube staan heel veel video’s denk zelfs dat ik die van coolblue had bekeken. Sta wel klaar met een grote bak en wat doeken om het water op te vangen. Het kan ook stinken :wink:

4 likes

Ah dankje dan ga ik het gewoon proberen!

4 likes

Online kan ik het antwoord niet vinden. Ik heb laatst vetvlekken in een broek eerst ingewreven met vlekken zeep en ossengalzeep en daarna gewassen. De stof is lichter van kleur geworden op deze plekken. Ik heb het meteen erna uitgewassen. Ik lees online wel dat ossengalzeep stof kan verbleken als je het laat opdrogen maar dat is niet gebeurt. Kan ik dit nog herstellen?

1 like

Dus je hebt de broek al twee keer gewassen, een keer na het behandelen met die ossengalzeep en een keer ‘gewoon’?

2 likes

Nee, de vlekken natgemaakt, daar ossengalzeep en vlekken zeep op (in het kader van more is more) en daarna in de wasmachine

5 likes

Misschien helpt nog een keer ‘gewoon’ wassen dan wel, eventueel met een extra keer spoelen, om die lichtere plekken eruit te krijgen?

Nope… Zelf ook voorgehad en een vriendin van mij ook. Zij heeft raad gevraagd aan verschillende kleermakers omdat het om een heel duur kledingstuk ging maar helaas niks aan te doen, behalve verven natuurlijk.

1 like

Iemand een tip voor een goede ontstopper? Die ik gebruikte word niet meer verkocht en alles wat ik tot nu geprobeerd heb is echt ruk.