Huishoudtopic #2

Ik wil mijn inductieplaat niet met Cif of Pink Stuff schoonmaken, dat kan toch krassen? ik gebruik gewoon basic keukenreiniger, iig iets zonder scrubdeeltjes en krijg het echt prima schoon.

3 likes

Nee, cif wrijf ik in met een vaatdoek op de kookplaat.

Een wasmachine ontkoppelen, kan ik dat zelf? Dus dat water opvangen enzo?

2 likes

Ja hoor, op youtube staan heel veel video’s denk zelfs dat ik die van coolblue had bekeken. Sta wel klaar met een grote bak en wat doeken om het water op te vangen. Het kan ook stinken :wink:

4 likes

Ah dankje dan ga ik het gewoon proberen!

4 likes

Online kan ik het antwoord niet vinden. Ik heb laatst vetvlekken in een broek eerst ingewreven met vlekken zeep en ossengalzeep en daarna gewassen. De stof is lichter van kleur geworden op deze plekken. Ik heb het meteen erna uitgewassen. Ik lees online wel dat ossengalzeep stof kan verbleken als je het laat opdrogen maar dat is niet gebeurt. Kan ik dit nog herstellen?

1 like

Dus je hebt de broek al twee keer gewassen, een keer na het behandelen met die ossengalzeep en een keer ‘gewoon’?

2 likes

Nee, de vlekken natgemaakt, daar ossengalzeep en vlekken zeep op (in het kader van more is more) en daarna in de wasmachine

5 likes

Misschien helpt nog een keer ‘gewoon’ wassen dan wel, eventueel met een extra keer spoelen, om die lichtere plekken eruit te krijgen?

Nope
 Zelf ook voorgehad en een vriendin van mij ook. Zij heeft raad gevraagd aan verschillende kleermakers omdat het om een heel duur kledingstuk ging maar helaas niks aan te doen, behalve verven natuurlijk.

1 like

Iemand een tip voor een goede ontstopper? Die ik gebruikte word niet meer verkocht en alles wat ik tot nu geprobeerd heb is echt ruk.

Geen tips meer voor nu. Wel voor de volgende keer om een nat puntje handdoek met dreft erop te wrijven.

1 like

Heb je al zo’n ontstoppingsveer gebruikt? Dat was in mijn oude huis het enige dat werkte.

2 likes

Yes. Al gedaan. Zit dieper gok ik.

2 likes

@Whitecactus ik heb de broek een nachtje laten weken in biotex en toen nog een keer gewassen en het is wel een stuk beter geworden! Alleen als je heel goed kijkt valt het nog op.

2 likes

Ik zoek een stoomreiniger voor meubels, matrassen, autostoelen etc. Nu zie ik even door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand ervaring/advies?

Een stoomreiniger is iets anders dan een meubelreiniger. Als je het over een meubelreiniger hebt, ik heb deze van Lidl (nu uitverkocht maar komt meestal wel terug + af en toe in de winkel verkrijgbaar) SILVERCRESTÂź Meubelreiniger online kopen | LIDL en ben hier erg tevreden over!

3 likes

Het levende bewijs hier: ik heb de kookplaat met Pink Stuff schoongemaakt. Schoon werd ie, maar heb wel krasjes

Ik heb deze meubelreiniger: BISSELL MultiClean Spot & Stain Vlekkenreiniger - Tapijt, Bank, Matras & Auto Reiniger... | bol en ik ben er zeker tevreden mee. Maar zoals hierboven ook wordt gezegd is het iets anders als een stoomreiniger. Die zitten ook meestal wel een prijsklasse hoger.

Gebruik 'm om de bank/stoelen af en toe ‘op te frissen’ (kinderen maken veel vlekken
) en heb er lelijke watervlekken uit de autostoel mee gekregen :slight_smile:

3 likes

Als het nog dieper zit dan je ontstoppingsveer kan komen dan heeft ontstopper geen zin (grootste deel blijft in de zwanenhals zitten), ik zou een langere veer kopen.