Huishoudtopic #2

Geen idee wat het echte merk is, maar de wonderspons van de kruidvat is fantastisch die vaag de action maar zozo. Ik vind Dreft afwasmiddel de beste die er is. Ecover wc spul werkt beter en ruikt lekkerder dan de Jumbo ecologische variant.

Ik doe oprecht zo veel langer met Dreft afwasmiddel dat ik daar graag wat meer voor betaal. Ik vind dettol wegwerpschoonmaakdoekjes veel fijner dan goedkope wegwerpdoekjes. En antikal fresh (zo’n sprayfles met roze op de verpakking) werkt bij mij ook 5x beter dan huismerk kalkreinigers, vooral bij de rvs gootsteen.

1 like

Swiffer en Dreft vind ik inderdaad beter. Wasmiddel merk ik weinig verschil met huismerk… En ruitenreiniger vind ik van het huismerk ook dikke prima.

1 like

Ik denk dat het net zo vies wordt, plexiglas krast heel snel en dan blijft in die krassen het kalk wel weer zitten.
Waterontharder een idee?

3 likes

Kalk hecht aan alles, en hoe donkerder hoe gevoeliger. Als je dat plexiglas makkelijk kan vervangen en het is betaalbaar, dan zou ik wel durven proberen, maar als het echt een investering is, dan zou ik misschien wel kiezen om er overheen te tegelen.

1 like

Hoe zorgen jullie ervoor dat je geen gele aanslag krijgt op de binnenkant van de wc bril?

Ik maak de wc altijd schoon met chloor en de bril met dettol doekjes. In mijn vorige woning had ik dat ook al, en nu zie ik het hier ook lichtjes komen. Zijn geen urine spetters maar echt gele aanslag rondom de de wc bril. Wat dus er niet uit gaat als ik schoonmaak.

Die wondersponsjes van de Action!

1 like

Heeft iemand een tip om een fannypack schoon te krijgen? Het is een lichte kleur en er zitten donkere vlekken op. Een handwasje heeft nog niet geholpen. De stof is van polyester vermoed ik.

1 like

Kan elke maatbeker van glas tegen kokend water?

2 likes

Pink stuff!

1 like

Nee.

Duidelijk :smile:
Nog tips waar ik dan moet kijken?

3 likes

Ik heb eentje van sostrene grene die wel tegen kokend heet water kan.

2 likes

Geen kokend water in een glazen maatbeker doen of een plastic maatbeker kopen :smile:

4 likes

Ik ben groot fan van Pyrex, maar als je hittebestendig glas googelt kom je genoeg tegen.

5 likes

Pyrex is top voor maatbekers en volgens mij altijd gemaakt van een bepaald glas dat hittebestendig is

4 likes

Vlekken insmeren met ossengal, Dasty of Shout. Poosje in laten trekken en nog een keer in de handwas. Maar het hangt ook van het type vlek af, weet je wat het is?

3 likes

Als wat @virago zegt niet werkt, kan je ook nog marseillezeep proberen.

2 likes

Had ik in mijn vorige huis ook en washcat van de Action werkte daar top voor! Heb nu wel het idee dat het ook (deels) kwam door de kwaliteit van de wc bril, had daar een best goedkope en nu een duurdere en heb er geen last van.

1 like

Mijn prullenbak is kapot dus ik dacht ik bestel “even” een nieuwe, een brabantia dezelfde die ik nu ook heb, dat kreng is verdomme 185 euro!!! De tandjes zeg :joy::joy::joy: