Huishoudtopic #2

Wij hebben heeeel veel problemen gehad met de afvoer, ook een bedrijf laten komen want zat vrijwel tot het hoofdriool vast. Maar hebben sindskort groene staafjes van HG die je eens in de zoveel tijd in je afvoer stopt en hebben er eigenlijk amper last meer van terwijl we hiervoor echt alles hebben geprobeerd. Wellicht het proberen waard?

Iemand tips om een bleek vlek uit een trui te krijgen? Had net een nieuwe lila trui en er zitten nu twee lichtroze vlekken op van m’n crème, na wassen is het er niet uit gegaan.

Gôh?

2 likes

Bleek is geen vlek die je eruit kunt wassen (vandaar ook de reacties voor zover je dat nog niet door had). Het heeft de kleur/stof aangetast dus dit kun je niet meer fixen

6 likes

Dankje, was niet handig van mij verwoord. Hoopte toch op een soort magische tip, maar helaas…

Enige wat je kunt doen is meer bleek toevoegen en er een soort tie dye trui van maken, maar dat moet maar net je smaak zijn zoals hier https://youtu.be/8HAhnXJgUZA?si=A7j7WKHqcgWIopri

2 likes

Ik ben wel benieuwd of er huishoudproducten zijn waarvan een specifiek product of merkvariant echt beter is dan het budgetalternatief. Ik vind huismerkproducten vaak prima, maar misschien mis ik echt iets hierdoor? Zo hoorde ik eens van een collega dat de echte Swiffer duster echt beter zou zijn dan de goedkope variant. Iemand zulke voorbeelden?

2 likes

Niet per se beter, maar ik vind de geuren van Ajax allesreiniger wel veel lekkerder en ze blijven ook langer hangen. Ik heb ook het idee dat ik er minder van nodig heb.

3 likes

Swiffer inderdaad, en qua afwasmiddel gaat er niets boven Dreft vloeibaar afwasmiddel (maar vind ik te duur dus ik koop alsnog de Jumbo hygiëne, ruikt ook nog eens veel lekkerder)

2 likes

Geen idee wat het echte merk is, maar de wonderspons van de kruidvat is fantastisch die vaag de action maar zozo. Ik vind Dreft afwasmiddel de beste die er is. Ecover wc spul werkt beter en ruikt lekkerder dan de Jumbo ecologische variant.

Ik doe oprecht zo veel langer met Dreft afwasmiddel dat ik daar graag wat meer voor betaal. Ik vind dettol wegwerpschoonmaakdoekjes veel fijner dan goedkope wegwerpdoekjes. En antikal fresh (zo’n sprayfles met roze op de verpakking) werkt bij mij ook 5x beter dan huismerk kalkreinigers, vooral bij de rvs gootsteen.

1 like

Swiffer en Dreft vind ik inderdaad beter. Wasmiddel merk ik weinig verschil met huismerk… En ruitenreiniger vind ik van het huismerk ook dikke prima.

1 like

Ik denk dat het net zo vies wordt, plexiglas krast heel snel en dan blijft in die krassen het kalk wel weer zitten.
Waterontharder een idee?

3 likes

Kalk hecht aan alles, en hoe donkerder hoe gevoeliger. Als je dat plexiglas makkelijk kan vervangen en het is betaalbaar, dan zou ik wel durven proberen, maar als het echt een investering is, dan zou ik misschien wel kiezen om er overheen te tegelen.

1 like

Hoe zorgen jullie ervoor dat je geen gele aanslag krijgt op de binnenkant van de wc bril?

Ik maak de wc altijd schoon met chloor en de bril met dettol doekjes. In mijn vorige woning had ik dat ook al, en nu zie ik het hier ook lichtjes komen. Zijn geen urine spetters maar echt gele aanslag rondom de de wc bril. Wat dus er niet uit gaat als ik schoonmaak.

Die wondersponsjes van de Action!

1 like

Heeft iemand een tip om een fannypack schoon te krijgen? Het is een lichte kleur en er zitten donkere vlekken op. Een handwasje heeft nog niet geholpen. De stof is van polyester vermoed ik.

1 like

Kan elke maatbeker van glas tegen kokend water?

2 likes

Pink stuff!

1 like

Nee.